اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هند پول نفت ایران را چگونه می پردازد؟



تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت ایران,تحریم اتحادیه اروپا ,تحریم های اتحادیه اروپا,پرداخت پول نفت وارداتی از ایران,اخبار تحریم های ایران,پرداخت پول نفت ایران

 

هند پول نفت ایران را چگونه می پردازد؟

مقامات آگاه گفتند، هند احتمالا تا زمان اجرایی شدن تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت ایران در ماه ژوئیه به پرداخت پول نفت وارداتی از ایران با ارز خارجی ادامه خواهد داد و پس از آن این پول را به روپیه پرداخت خواهد کرد.

اعتدال:  مقامات آگاه گفتند، هند احتمالا تا زمان اجرایی شدن تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت ایران در ماه ژوئیه به پرداخت پول نفت وارداتی از ایران با ارز خارجی ادامه خواهد داد و پس از آن این پول را به روپیه پرداخت خواهد کرد.

این مقامات آگاه که خواستند نامشان فاش نشود افزودند، اگرچه احتمال دارد هند از ماه آینده پول حدود 45 درصد نفت وارداتی از ایران را به روپیه بپردازد ولی دو طرف ترجیح می‌دهند این معامله براساس ارزهای خارجی مثل یورو انجام شود./اعتدال

منبع:  ایسنا


ویدیو مرتبط :
استاد بی نظیر ریاضی و فیزیک ایران به حل مسائل می پردازد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش هند برای پرداخت کامل پول نفت ایران با روپیه



تلاش هند برای پرداخت کامل پول نفت ایران با روپیه

این اقدام بعد از آن روی می دهد که تهران به سرعت دریافت پول نفت صادراتی به هند با استفاده از روپیه را متوقف کرده است. ایران هم اکنون تنها بخش کوچکی از پول صادرات نفت خود به هند را به روپیه می گیرد.

هند تلاش می کند پول نفت وارداتی از ایران  را به طور کامل با پول ملی خود یعنی روپیه بپردازد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، یک مقام مسؤول در وزارت نفت هند گفت نیودلهی با تهران درباره تسویه پول واردات نفت از ایران با استفاده از پول روپیه گفتگو خواهد کرد.

این اقدام بعد از آن روی می دهد که تهران به سرعت دریافت پول نفت صادراتی به هند با استفاده از روپیه را متوقف کرده است. ایران هم اکنون تنها بخش کوچکی از پول صادرات نفت خود به هند را به روپیه می گیرد.
ایران شیوه دریافت بقیه پول صادرات نفت به هند و ارز مورد نظر برای دریافت این پول را به مذاکرات بعدی موکول کرده است.

بدهی هند به ایران,پول نفت ایران,نفت صادراتی به هند

 
ایران  به دلیل تحریم های آمریکا و اروپا امکان استفاده از شبکه های بانکی بین المللی را برای مبادلات پولی و استفاده از ارزهای معتبر بین المللی چون دلار و یورو ندارد. تهران سعی می کند صادرات خود به هند را افزایش دهد تا بخشی از نقض در موزانه بازرگانی میان دو کشور ایران و هند برطرف شود و از میلیاردها روپیه موجود در حساب بانکی خود در هند استفاده شود.

هند تمایل دارد از پول ملی خود (روپیه) که ارزش آن به شدت در برابر دلار کاهش یافته است برای پرداخت پول نفت ایران استفاده کند و به این وسیله ارزش این واحد پولی را تقویت کند.

"فیفیک رای" معاون وزیر نفت هند در حاشیه کنفرانسی درباره انرژی گفت: ایرانی ها دریافت پول کامل برخی محموله های نفتی صادراتی به هند را با ارز روپیه قبول کرده اند اما ایران این شیوه را متوقف کرده است.  باید این مسئله را به صورت گسترده تری بررسی کرد.

هند 45 درصد از پول واردات نفت از ایران را با استفاده از روپیه می پردازد. بقیه این مبلغ هنوز از سوی پالایشگاه های هندی پرداخت نشده تا با ایران درباره شیوه پرداخت آن به توافق برسند./عصرایران