اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همه در انتظار یک مرد



ساکنان جدید بهشت چه تصمیمی می‌گیرند؟
 همه در انتظار یک مرد

انتخاب شهردارتهران,شهردارتهران,محسن هاشمی

 
شورای شهر چهارم تهران روز 13 شهریور فعالیت خود را بطور رسمی آغاز خواهد کرد و مردانی متفاوت از دور قبل روی کرسی‌های بهشت خواهند نشست؛ مردان و زنانی با نام‌های مهدی چمران، علیرضا دبیر، احمد مسجد جامعی، حسین رضازاده، حبیب کاشانی، هادی ساعی، مرتضی طلایی ، پرویز سروری، رضا تقی پور، الهه راستگو ، عباس شیبانی ،اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمد سالاری ، محمد مهدی تندگویان ، فاطمه دانشور ، احمد حکیمی پور، محمد حقانی ، مجتبی شاکری، سید ابوالحسن مختاباد، رحمت الله حافظی ، ابوالفضل قناعتی ، اقبال شاکری ، مهدی حجت، غلامرضا انصاری ، معصومه آباد، عبدالقیوم ناصحی ، محسن سرخو ، عباس جدیدی، محسن پیرهادی و محمد مهدی مفتح.

 

این افراد اولین اقدامی که باید با ورود به شورای شهر انجام دهند، انتخاب شهردار است؛ شهرداری که چندی است در تهران دیگر ماهیت سیاسی آن برماهیت تخصص در عرصه شهری و اجتماعی آن می‌چربد. اهمیت تصدی شهرداری تهران از آن زمان جدی‌تر شد و خواهان زیادی پیدا کرد که همگان شاهد بودند محمود احمدی‌نژاد پس از حضور کوتاه‌مدت در ساختمان بهشت به ساختمان پاستور اسباب کشی کرد و بر کرسی ریاست جمهوری نشست.

 

تب اجاره پاستور برای 4 سال و تمدید آن برای 8 سال سبب شد تا افرادی که خود را لایق ریاست جمهوری می‌دیدند به نیت پاستور وارد بهشت شوند که البته این یک گمانه سیاسی است. همگان شاهد بودند که پس از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد قالیباف بر آن کرسی نشست و یکی از کاندیداهای جدی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شد که البته توفیقی به دست نیاورد. اکنون بار دیگر اعضای شورای شهر باید شهردار انتخاب کنند و در این میانه اسامی مختلفی مطرح است.

کیسه خالی اصولگرایی، کسبه پر اصلاح طلبی
اصولگرایان به خوبی واقف هستند که کاندیدای حائز تخصصی در این حوزه ندارند پس ترجیح می‌دهند تا سکوت پیشه کنند و برای گمراه کردن افکار عمومی و القای اینکه دارای افراد متخصص و لایق شهردار شدن هستند برخی اسامی را مطرح می‌کنند که با نگاه اول مشخص می‌شود دارای سابقه و تجربه در امور شهری نیستند.

 

اما در اردوگاه اصلاح‌طلبان نیروهای زیادی هستند که قابلیت جلوس بر کرسی بهشت را دارند که از سوابق آنها و تجاربشان این امر به وضوح مشخص است؛ افرادی مانند محسن هاشمی که 17 سال مدیریت مترو را بر عهده داشته است البته به واقع محسن هاشمی در گروه میانه‌روها جای دارد یا معصومه ابتکار که او هم در زمینه محیط زیست شخصیت صاحب‌نامی است.

 

صفدر حسینی که وزیر اقتصاد دولت خاتمی بوده است گزینه مناسبی به شمار می‌آید و تعدادی دیگر از کاندیداها که هر کدام دارای جایگاه هستند. این کاندیداهای شهرداری تهران بخوبی به قابلیتهای یکدیگر آشنا هستند و آنچنان گله مند نمی‌شوند تا دیگری بر مسند شهرداری بنشیند چرا که برای کاندیداهای این طیف، آبادانی تهران و پیشرفت زندگی شهری همشهریان از اولویت نخست برخوردار است و در طی این سالها هم در این مسیر حرکت کرده‌اند .

معجزه اجماع
انتخابات ریاست جمهوری یازدهم موضوعی نبود که بتوان به سادگی از دلایل پدید آمدن حماسه سیاسی در آن عبور کرد. هر دو جناح کشور به واقع به دنبال خلق حماسه بودند چرا که مقتضیات منطقه این را طلب می‌کرد. در مسیر خلق حماسه هم دو گروه سنتی اصولگرا و اصلاح طلب مسیر اجماع را دنبال کردند که متاسفانه اجماع در اردوگاه اصولگرایی به چند تکه شدن این جریان انجامید و نه تنها وحدتی حاصل نشد بلکه شکاف‌ها افزایش یافت.

 

در این میان طیف اصلاح طلبان موضع دیگری را انتخاب کرد و بر عهد خود مبنی بر اجماع برای خلق حماسه پایدار ماند که همگان شاهد بودند محمدرضا عارف به نفع حسن روحانی که رای بیشتری داشت کنار رفت. اکنون هم کشور بار دیگر نیاز به خلق حماسه در مقیاس کمی کوچکتر دارد و این بار باید با اجماع گزینه ای برای شهر تهران انتخاب شود که بتواند به نیازهای پایتخت‌نشینان پاسخ دهد.

 

گزینه‌ای که منافع حزبی و جناحی خود و گروه خود را در اولویت و روی میز کار نداشته باشد و همه با هم برای تهران تلاش کنند. طبق شنیده‌ها اکنون اجماع بر سر یک گزینه یعنی محسن هاشمی است اما به هر حال برخی هستند که گلایه های قدیمی خود را داشته و ترجیح می‌دهند نخست به آن رسیدگی کنند که البته این اقدامات زودگذر است و تاثیری در اجماعی که اکنون حاصل شده، ندارد .

محسن هاشمی بیشترین رای را برای شهرداری تهران دارد
احمد مسجدجامعی دیروز گفت: محسن هاشمی بیشترین رای را برای شهرداری تهران دارد.انتخاب نوشت؛ این عضو شورای شهر تهران با اشاره به «آغاز بررسی برنامه‌های شش کاندیدای اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران از روز دوشنبه» می گوید: طی هفته های اخیر، نام افراد متعددی که هر یک از شایستگی‌ها، تخصص‌ها و توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار بودند برای اداره شهر تهران مطرح شد و فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا برای رسیدن به بهترین انتخاب، جلسات متعددی را در خصوص شهردار آینده تهران برگزار کرده است.

 

او گفت: در این جلسات توانمندی‌های هر یک از این افراد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با رای‌گیری‌ای که چهارشنبه گذشته انجام شد، این فراکسیون به شش کاندیدا رسید که در این میان محسن هاشمی بیشترین رای را کسب کرد. به گفته مسجدجامعی اسامی این شش نفر شامل محسن هاشمی، صفدر حسینی، معصومه ابتکار، محسن مهرعلیزاده، مصطفی سلیمی و اصغرنصیری است، آنها باید تا امروز برنامه‌های خود برای شهرداری تهران را به فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای چهارم تحویل دهند.

 

او گفت: امروز و بلافاصله بعد از تحویل برنامه‌ها، بررسی این برنامه‌ها در کمیته‌های تخصصی آغاز می‌شود و بدین ترتیب گزینه‌های نهایی اصلاح‌طلبان برای اداره شهر تهران بعد از این بررسی‌ها و در نظرگرفتن ملاک‌های دیگر به زودی مشخص و اعلام می‌شود./روزنامه آرمان



ویدیو مرتبط :
حادثه وحشتناک در انتظار مرد ...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد روس در اتاق انتظار عجیب ترین جراحی دنیا



اخبار,اخبار اجتماعی ,عمل خارق العاده پیوند سر

یک مرد فلج روس داوطلب شده اولین نفر برای عمل خارق العاده پیوند سر باشد.

به گزارش خبرآنلاین،والری اسپیریدونوف، مرد جوان روس که از ناحیه دست و پا فلج است، خود را برای یکی از پر خطر ترین و هیجان انگیز ترین عمل های پیوند در جهان آماده می کند.

قرار است سر این بیمار به بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده پیوند زده شود.

او در این باره می گوید: "من فکر می کنم که چنین جراحی ممکن است شانس بسیاری خوبی باشد تا من بتوانم زندگی طولانی تری داشته باشم.اما اگر بدشانسی بیاورم این گونه نخواهد شد. من می دانم که پس از عمل جراحی اطلاعات زیادی حاصل خواهد شد که ممکن است برای موفقیت پزشکان در آینده مفید باشد."

دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی که قرار است تابستان امسال، در آکادمی جراحان اعصاب و ارتوپد آمریکا این پروژه را آغاز کند، پیشتر اعلام کرده بود این کار تا دو سال دیگر امکان پذیر خواهد شد.

او می گوید این کار را با تیغهای بسیار پیشرفته تر و برنده تر جراحی کنونی انجام خواهد داد و خواهد توانست بین سی تا شصت درصد فیبر ها را که برای کشش لازم است احیا کند.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین