اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همكاري ايران وهند تهديدي عليه كشور



 

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي:

همكاري ايران و هند تهديدي عليه كشور ثالث نيست


باقري با اشاره به نقش بيگانگان در ايجاد و گسترش تروريسم و افزايش توليد مواد مخدر در منطقه، رفع اين مشكل را در گرو جديت، تلاش و همكاري كشورهاي منطقه دانست و بر لزوم اتخاذ تدابير مناسب از سوي كشورهاي منطقه تاكيد كرد.

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت:همكاري هاي ايران و هند براي تامين منافع ملت‌هاي منطقه ضروري است و اهتمام دو طرف براي تقويت مناسبات سياسي- امنيتي وتعاملات فيمابين تهديدي عليه طرف ثالثي نيست.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آلوك پراساد معاون مشاور امنيت ملي هند كه در راس هياتي براي ديدار و مذاكره با همتاي ايراني در كشورمان به سر مي‌برد، در ديدار با علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين‌الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي راه‌هاي گسترش و تعميق همكاري‌هاي دو كشور در عرصه‌هاي مختلف سياسي، امنيتي را مورد ارزيابي قرار داد.
در اين ديدار راه‌هاي گسترش همكاري‌هاي دو كشور در زمينه تحكيم امنيت منطقه‌اي و مبارزه با تروريسم بررسي شد.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي، با تاكيد بر جايگاه مهم دو كشور در سطح منطقه و جهان و ظرفيت‌هاي متعدد آنها در عرصه‌هاي مختلف، همكاري و تعامل مستمر دو كشور در قالب تعاملات هوشمند كشورهاي جنوب را ضرورت اجتناب‌ناپذير دانست.
وي همچنين با اشاره به نقش بيگانگان در ايجاد و گسترش تروريسم و افزايش توليد مواد مخدر در منطقه، رفع اين مشكل را در گرو جديت، تلاش و همكاري كشورهاي منطقه دانست و بر لزوم اتخاذ تدابير مناسب از سوي كشورهاي منطقه تاكيد كرد.
براساس اين گزارش،آلوك پراساد همچنين با اشاره به رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها در آينده نزديك، نقش ايران در سطح منطقه و مسائل بين‌المللي را مهم و موثر برشمرد و حل مسائل منطقه‌اي را بدون حضور ملت و دولت ايران غيرممكن دانست .
معاون مشاور امنيت ملي هند، ضمن مطلوب خواندن تعاملات دو كشور بر ضرورت برداشتن گام‌هاي جدي‌تر و بلندتر در عرصه‌هاي مختلف تاكيد كرد و با اشاره به اينكه دو ملت ايران و هند قرباني پديده تروريسم بوده‌اند خواستار تقويت همكاري‌هاي دو كشور در مقابله با اين پديده شوم شد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
اجرای شعبده بازی در كشور - فروش وسایل در كل كشور-09123313557

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دهلی اعمال تحريم عليه ايران بي‌نتيجه



 

 

دهلي‌نو اعمال تحريم عليه ايران را بي‌نتيجه مي‌داند

 

منابع ديپلماتيك هندي اعلام كردند:

دهلي‌نو اعمال تحريم عليه ايران را بي‌نتيجه مي‌داند


مقام‌هاي رسمي هند با تاكيد بر لزوم حل ديپلماتيك مسئله هسته‌اي ايران، احتمال مطرح شدن اين مسئله در نشست شوراي امنيت در آينده نزديك را دور از ذهن دانستند.

ایلنا: مقام‌هاي هند با اعمال تحريم عليه ايران مخالفت كرده و خواستار حل و فصل مسئله هسته‌اي اين كشور از طريق راهكارهاي ديپلماتيك شدند.
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه خبري پي‌تي‌آي، منابع ديپلماتيك هندي در واكنش به تلاش آمريكا براي جلب حمايت از اعمال تحريم عليه ايران، چنين رويكردي را بي‌نتيجه خواندند.
اين منابع تاكيد كردند كه بهترين مسير براي حل مسئله هسته‌اي ايران از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عبور مي‌كند.
اين مقام‌هاي رسمي همچنين احتمال مطرح شدن برنامه هسته‌اي ايران در نشست شوراي امنيت در آينده نزديك را دور از ذهن دانستند.
بنا بر اين گزارش، «نيروپاما رائو»، وزير خارجه هند نيز پيش از اين درباره موضع‌گيري برخي كشورهاي غربي درباره احتمال اعمال تحريم عليه ايران گفت: «دهلي‌نو همواره معتقد است كه اعمال تحريم براي حل مسئله هسته‌اي ايران راه به‌ جايي نمي‌برد و بر حل ديپلماتيك اين مسئله تاكيد مي‌كند.»
وي ادامه داد: «با هرگونه بي‌ثباتي جديد در منطقه مخالفيم. ايران كشور مهمي در منطقه است و به‌عنوان مثال نقش بسيار مهمي در پيشبرد شرايط افغانستان دارد؛ واضح است كه تهران و دهلي‌نو روابط بسيار عميق و مستحكمي دارند.»
رائو همچنين گفت كه هند روابط تاريخي و فرهنگي عميقي با ايران دارد.
وي افزود كه مسئله هسته‌اي ايران بايد با شفافيت كامل و از طريق گفت‌وگوي معنادار با كشورهاي حاضر در مذاكرات اين كشور حل‌وفصل شود.
اين مقام هندي ادامه داد كه معتقديم ايران در قبال مسئله هسته‌اي خود از دو مسئله مهم «مسئوليت» و «حق» برخوردار است؛ مسئوليت اين كشور به دليل عضويت در پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي است ولي در عين‌حال حق دارد از انرژي هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز استفاده كند.
وي با بيان اين‌كه اميدوار است شرايط، پيچيده‌تر از وضعيت فعلي نشود گفت كه كشورش با گفت‌وگوهاي بيشتر براي حل مسئله هسته‌اي ايران تلاش مي‌كند...../تحلیل:خبرگزاری ایلنا