اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هفتمین دور مذاکرات آژانس و ایران به پایان رسید/ دور بعدی مذاکرات 24 بهمن



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پس از 2 روز

هفتمین دور مذاکرات آژانس و ایران به پایان رسید

هفتمین دور گفت‌وگوهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران پایان یافت.

به گزارش فارس، هفتمین دور گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران که به میزبانی تهران و در محل سازمان انرژی اتمی برگزاری شد، پس از 2 روز به پایان رسید.

هرمان ناکارتس، معاون یوکیا آمانو در امور پادمان‌ها ریاست هیئت فنی و کارشناسی آژانس و علی‌اصغر سلطانیه ریاست هیئت ایرانی را برعهده داشتند.

در این دور از مذاکرات فنی که از روز گذشته 27 دی ماه آغاز شده بود، قرار بود 2 طرف نظرات و مطالبات خود را در خصوص نحوه همکاری در چارچوب یک مدالیته نهایی کنند.

ششمین دور گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 23 آذرماه در تهران برگزار شد.

در پایان گفت‌وگوهای 23 آذرماه هرمان ناکارتس، 24 آذر گفت که «امیدوار است مذاکرات آینده به توافق بر سر رویکردی ساختاری منجر شود که سریع به اجرا در آید.»

همچنین علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی اتمی در پایان مذاکرات گفت که «این گفت‌وگوها پنجشنبه 23 آذر در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و پیشرفت خوبی به دست آمد.»

پیش از این، ایران و آژانس بهمن و اسفند سال 90 در تهران و اردیبهشت، خرداد و شهریور 91 در وین با یکدیگر بر سر تهیه مدالیته و چارچوبی برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده بر سر برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کردند.

دور بعدی مذاکرات آژانس و ایران 24 بهمن برگزار می‌شود

ادامه گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ماه آینده موکول شد.

به گزارش  فارس، گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران که به میزبانی تهران و در محل سازمان انرژی اتمی از روز گذشته 27 دی ماه آغاز شده بود پس از دو روز و در حالی به پایان رسید که طرفین از ادامه مذاکرات در ماه آینده میلادی (12 فوریه مصادف با 24 بهمن) خبر دادند.

هرمان ناکارتس، معاون یوکیا آمانو در امور پادمان‌ها ریاست هیئت فنی و کارشناسی آژانس و علی‌اصغر سلطانیه ریاست هیئت ایرانی را برعهده داشتند.

در این دور از مذاکرات فنی که از روز گذشته 27 دی ماه آغاز شده بود، قرار بود 2 طرف نظرات و مطالبات خود را در خصوص نحوه همکاری در چارچوب یک مدالیته نهایی کنند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
1392/10/10:پایان سومین دور مذاکرات کارشناسان ایران در ژنو...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ایران و آژانس پایان یافت/دور بعدی مذاکرات 6 آبان/ناکارت: مذاکرات بسیار سازنده بود



مذاکرات ایران و آژانس ,نتایج مذاکرات ایران و آژانس

مذاکرات ایران و آژانس پایان یافت/دور بعدی مذاکرات 6 آبان/ناکارت: مذاکرات بسیار سازنده بود

نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در وین مذاکراتی داشتند که طرفین آن را «سازنده» توصیف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه دور جدیدی از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را در وین انجام دادند.

«هرمان ناکارت» معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلسه امروز را «بسیار سازنده» توصیف کرده است. دور بعدی این مذاکرات روز 6 آبان (28 اکتبر) برگزار می‌شود.

«رضا نجفی» نماینده جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده است که هدف از این مذاکرات دستیابی به توافق در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» است.

مقامات آژانس پیش از این اعلام کرده بودند قصد دارند در این مذاکرات از ایران بخواهند اجازه بازرسی‌های بیشتر را بدهد.

وزرای خارجه گروه موسوم به 1+5 و ایران نیز شب گذشته دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای را در نیویورک و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در آن نشست، مذاکرات را بسیار مثبت و متفاوت از قبل ارزیابی کردند. دور بعدی مذاکرات با 1+5 نیز قرار است روزهای 23 و 24 مهر ماه در ژنو برگزار شود./فارس