اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار هریسون فورد درباره تغییرات اقلیمی


ستاره هالیوود در آستانه اختتامیه کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس از فرصت اکران اپیزود هفتم مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» برای یک هشدار جدی استفاده کرد.

خبرگزاری آنا: ستاره هالیوود در آستانه اختتامیه کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس از فرصت اکران اپیزود هفتم مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» برای یک هشدار جدی استفاده کرد.

هریسون فورد بازیگر 73 ساله آمریکایی در سخنانی که از شبکه ABC استرالیا پخش شد، هشدار داد که ادامه روند فعلی آلودگی محیطزیست، زمین را به یک کره غیرقابل سکونت بدل می‌کند.

به نوشته دیلی‌میل، این ستاره هالیوود که یک فعال محیط‌زیستی نیز هست، در برنامه‌ای در شبکه ABC استرالیا گفت: «اگر ما مسیر خود را عوض نکنیم، سیاره سر جای خودش خواهد بود اما فقط هیچ آدمی روی آن نخواهد ماند!» وی این سخنان را در برنامه‌ای که قرار بود تبلیغ فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای- اپیزود هفتم: نیرو بیدار می‌شود» باشد، بر زبان آورد. او در این فیلم بعد از حدود چهل سال از زمان ساخته شدن اولین فیلم مجموعه نقش کاپیتان هان سولو پا به سن گذاشته را بازی می‌کند. این فیلم در تاریخ 18 دسامبر (جمعه 27 آذر) به روی پرده خواهد آمد.

هشدار هریسون فورد درباره تغییرات اقلیمی

هریسون فورد در این سخنان تأکید کرد که لازم است که مردم اهمیت پاسداری از طبیعت را «فراتر از حیوانات نازنازی» و «مکانی برای گذراندن تعطیلات» درک کنند. ستاره «جنگ‌های ستاره‌ای» گفت که پیامدهای غفلت از تغییرات آب‌و‌هوایی «فاجعه‌بار» خواهد بود.

ستاره مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» خطاب به لی سیلز، مجری برنامه، گفت: «طبیعت مراقب خود هست- طبیعت به آدم‌ها نیازی ندارد، مردم هستند که به طبیعت نیاز دارند تا زنده بمانند.»

وی ادامه داد: «اگر مردم بدانند که طبیعت هوای پاک، آب تازه، حشرات گرده افشان برای محصولات ما، داروهای جدید و محصولات غذایی جدید را در اختیارمان قرار می‌دهد که خودمان توانایی تولید آنها را نداریم... ارزش طبیعت را درک خواهند کرد.»

سخنان این بازیگر اندکی پس از آن ایراد شد که جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در پاریس گفت که تا رسیدن به مرحله کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، راهی طولانی باقی‌مانده است.

هریسون فورد از سال‌ها پیش یک فعال محیط‌زیستی بوده است. او عضو هیأت مدیره انجمنی به نام «حفاظت بین‌المللی» است که در وبسایت‌اش هدف خود را «نجات طبیعت» اعلام کرده است. فورد بارها در کنفرانس‌های مربوط به حفاظت از محیط‌زیست سخنرانی کرده و سال گذشته در فیلم مستندی در مورد تغییرات آب‌وهوایی حضور پیدا کرده است.


ویدیو مرتبط :
گلف استریم و تغییرات اقلیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

73 سالگی هریسون فورد، دکتر ایندیانا جونز هالیوود


هریسون فورد (به انگلیسی: Harrison Ford) (زاده ۱۳ ژوئیه۱۹۴۲) بازیگر آمریکایی و از چهره‌های قدیمی هالیوود است.