اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار نوبخت به 16 مسئول مهم دولتی/ «فوق العاده ویژه» بدهید ضامن هستید +سند



اخبار سیاسی - هشدار نوبخت به 16 مسئول مهم دولتی/ «فوق العاده ویژه» بدهید ضامن هستید +سند

نوبخت در نامه خود تاکید کرده است که اجرای این مصوبه در حکم تعهد زائد بر اعتبار بوده و علاوه بر عدم تامین بار مالی ناشی از آن توسط دولت، مسئولیت اجرا نیز بر عهده روسای دستگاههای اجرایی و مقامات مربوطه می باشد.

به گزارش صبحانه، هیات وزیران سابق در اواخر دوران مسئولیت خود با تصویب مصوبه ای، به 16 دستگاه اجرایی مجوز داد تا نسبت به پرداخت فوق‌العاده ویژه به میزان حداکثر تا 25 درصد حقوق و فوق‌‌العاده‌های مستمر با رعایت سقف 25 درصد از مشاغل اقدام کنند.

این مصوبه بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد به بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386، تصویب شده بود و براساس آن، به دستگاه‌های اجرایی زیر اجازه داده می‌شود نسبت به پرداخت فوق‌العاده ویژه به میزان حداکثر تا 25 درصدحقوق و فوق‌‌العاده‌های مستمر با رعایت سقف 25 درصد از مشاغل با تائید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و محل وجوه حاصل از صرفه جویی دستگاه متبوع اقدام کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های وابسته
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های وابسته
وزارت ورزش وجوانان و سازمان‌های وابسته
وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان‌های وابسته
وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های وابسته
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های وابسته
وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های وابسته
وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های وابسته (به استثنای سازمان دامپزشکی کشور)
وزارت آموزش پرورش و سازمان‌های وابسته
وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و سازمان‌های وابسته
سازمان حفاظت محیط زیست
سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
بنیاد شهید و امور ایثارگران
نهاد ریاست جمهوری
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مراکز وابسته

اما چند روز بعد، علی لاریجانی رییس مجلس با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد با استناد به نظر هیئت تطبیق مصولات دولت با قوانین، این اقدام دولت را مغایر قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنج ساله پنجم اعلام کرد.

بر این اساس، هرچند كه پیش از این با تبلیغات مختلف رسانه های دولتی اعلام شده بود حقوق كاركنان 12 وزارتخانه كشور (از آبان ماه سال جاری) بابت پرداخت فوق‌العاده ویژه به میزان 20 درصد افزایش می یابد اما به دلیل مشکلات قانونی و بودجه ای، این موضوع به بایگانی سپرده شد.

اگرچه برخی کارمندان و مدیران همچنان امید داشتند دولت یازدهم گره این مشکل را بازکند و شاید توفیقی در این قضیه رخ دهد اما به نظر می رسد با نامه چندی پیش محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور به این 16 مسئول دولتی که قرار بود دستگاههای تحت امرشان فوق العاده بگیرند، باید پرونده این موضوع را برای همیشه مختومه دانست.

 

اخبار اقتصادی ,اخبار,هشدار نوبخت به  مسئولان دولتی

 

نوبخت در نامه خود با اشاره مجدد به لغو مصوبه توسط علی لاریجانی، در عین حال تاکید کرده است که اجرای این مصوبه در حکم تعهد زائد بر اعتبار بوده و علاوه بر عدم تامین بار مالی ناشی از آن توسط دولت، مسئولیت اجرا نیز بر عهده روسای دستگاههای اجرایی و مقامات مربوطه می باشد.

این هشدار قانونی و مالی نوبخت و استفاده از عنوان «تعهد زائد بر اعتبار» که نشان دهنده تبعات حقوقی و قضایی دستور مذکور است، اگرچه قبلا به نوعی توسط مسئولان دولتی بیان شده بود اما اعلام آن از سوی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مهر تاییدی است بر پایان آرزوهای 25 درصد کارمندان 16 دستگاه مهم اجرایی که تصور می کردند می توان به فوق العاده ویژه رسید.
 اخبار سیاسی -صبحانه


ویدیو مرتبط :
هیس! دولتی ها فریاد نمی زنند/ چالش ۴۵۵۰۰ تومانی نوبخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار مهم دولت به دانشگاه ها +سند



اخبار دانشگاه - هشدار مهم دولت به دانشگاه ها +سند

بر اساس ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه "جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه با رعایت سقف اعتبارات و مجوزهای استخدامی به ترتیب با تشخیص و تأیید معاونت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور موکول به آزمون عمومی است." و همین موضوع تاکنون مبنای فعالیت دولتهای دهم و یازدهم بوده است.

اما بر اساس یک اختلاف برداشتی که ناشی از توضیحات بند "ب" ماده 20 همین قانون است، برخی دانشگاهها الزامات فوق را رعایت نمی کردند. طبق این بند، دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی ذی ‌ربط می‌باشند بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاههای دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها و فقط در چهارچوب مصوبات و آئین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری ـ استخدامی ـ تشکیلاتی مصوب هیأت امناء که حسب مورد به تأیید وزراء علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مورد فرهنگستانها به تأیید رئیس‌جمهور می‌رسد، عمل می ‌نمایند.

بر این اساس، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با ارسال نامه ای به همه دانشگاهها و مراکز مشمول بند فوق، تاکید کرده است که هرگونه جذب و استخدام و تبدیل وضعیت نیروی انسانی در واحدهای مذکور، بدون رعایت الزاامات ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه، خلاف قانون محسوب می شود.

 

اخبار,اخبار دانشگاه ,هشدار دولت به دانشگاه ها

 
محمود عسکری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در ادامه نامه خود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور تاکید کرده است که واحدهای مذکور موظفند به منظور استخدام یا تبدیل وضع نیروهای قراردادی موافقت و تایید این معاونت را کسب کنند.
اخبار دانشگاه - صبحانه