اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار سازمان سنجش به برخی سوء‌استفاده‌ها از توزیع دفترچه‌ انتخاب رشته



سوء‌استفاده‌از توزیع دفترچه‌ انتخاب رشته,دفترچه‌ انتخاب رشته

هشدار سازمان سنجش به برخی سوء‌استفاده‌ها از توزیع دفترچه‌ انتخاب رشته

مشاور عالی سازمان سنجش نسبت به برخی سوء‌استفاده‌ها از توزیع دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 92 هشدار داد.

توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی سوء‌استفاده‌ها در زمینه توزیع دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته کنکور 92، تاکید کرد: بر اساس مقررات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای توزیع هر یک از سه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی فقط مبلغ 1000 تومان از داوطلبان به عنوان کارمزد توزیع توسط مسئول باجه پستی توزیع کننده دفترچه دریافت می‌شود.

وی افزود: بنابراین داوطلبان به هیچ عنوان نباید وجهی بابت دفترچه پرداخت کنند و فقط باید با پرداخت 1000 تومان بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما به مسئول باجه پستی ذیربط نسبت به دریافت رسید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 896 هزار و 342 داوطلب نسبت به مشاهده و دریافت کارنامه نتیجه آزمون خود از سایت سازمان سنجش اقدام کرده‌اند، اظهارکرد: به عبارت دیگر 97 درصد حاضرین در جلسه آزمون نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کرده‌اند که این آمار بسیار خوبی است.

توکلی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی،‌ علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه کنکور به طور جداگانه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده شده است.

وی با اشاره به توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از ساعت 9 صبح فردا چهارشنبه از طریق باجه‌های پستی سراسر کشور، گفت: دفترچه راهنمای رشته‌های تحصیلی چاپ شده شامل سه دفترچه است که دفترچه هر یک از گروه‌های آزمایشی با یک رنگ مشخص شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: دفترچه انتخاب رشته تحصیلی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه‌ هنر و زبان‌های خارجی به رنگ مشکی، دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به رنگ آبی و دفترچه گروه آزمایشی علوم انسانی و هنر و زبانهای خاجی به رنگ سبز چاپ شده است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
دفترچه انتخاب رشته انسانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست جدید سازمان سنجش برای انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 92



دفترچه الکترونیکی انتخاب رشته کنکور 92,دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور92,سایت سازمان سنجش
سیاست جدید سازمان سنجش برای انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود، گفت: دفترچه آزمون مذکور چاپ و تکثیر نخواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه است، اظهارکرد: این دفترچه از روز سه‌شنبه ( 15 مرداد ماه) بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، این دفترچه درواقع سند اصلی انتخاب رشته و گزینش دانشجو است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به طور جداگانه برای هر یک از گروه‌های آزمایشی تهیه شده و از تاریخ مذکور منحصرا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی با اشاره به استفاده از امکانات الکترونیکی کشور و تحقق اهداف دولت الکترونیک، اظهارکرد: دفترچه انتخاب رشته همانند سایر دفترچه‌های راهنمای آزمون‌های دیگر به منظور حذف کاغذ، استفاده از امکانات الکترونیکی کشور و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک دفترچه‌ها چاپ و تکثیر نخواهد شد و داوطلبان برای دریافت دفترچه، تنها باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند./ایسنا