اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار دولت به مدیران و کارمندان اجرایی/ MBA و DBA ارزش ندارد +سند



 
اخبار اجتماعی - هشدار دولت به مدیران و کارمندان اجرایی/ MBA و DBA ارزش ندارد +سند

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از دستگاههای اجرایی خواسته است از انعقاد قرارداد و صدور معرفی نامه برای کارمندان جهت شرکت در این دوره های آموزشی اکیدا خودداری کنند .

به گزارش صبحانه ، چند سالی است اخذ مدارک با عناوین و رشته های اصطلاحا شیک در فضای عمومی کشورمان طرفداران زیادی دارد و بسیاری تلاش می کنند با گرفتن گواهی هایی که نشان می دهد آنها مدارکی مانند "MBA" دارند، وجهه علمی و اجتماعی خود را ارتقاء دهند.

بسیاری از موسسات و مراکز نیز با درک این عطش، شروع به تبلیغات گسترده درباره اهمیت و ضرورت دریافت چنین مدارکی در بالا رفتن سطح علمی افراد می کنند. تا اینجای موضوع نمی توان این مسئله را معضل تلقی کرد، اما وقتی پای این مدارک به دستگاههای دولتی باز می شود، آنگاه ابهاماتی درباره تاثیر این نوع گواهینامه های تحصیلی در ارتقاء رتبه و جایگاه کارمندان و مدیران به وجود می آید.

یادمان نرود همین چند سال پیش بود که انتشار گزارشها درباره دریافت مدرک از دانشگاه مجعول هاوایی، چه سر و صدایی به پا کرد و مشخص شد تعداد قابل توجهی از مدیران دستگاههای مختلف سراغ این دانشگاه رفته بودند تا مدارک بالاتر و خارجی اخذ کنند.

اما ابلاغ بخشنامه ای در روزهای گذشته توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه اناسنی رییس جمهور خطاب به همه دستگاههای اجرایی، تا حد زیادی این ابهامات را پایان داد.



اخبار,اخبار اجتماعی,گواهینامه های MBAو

 

به گزارش صبحانه، در این بخشنامه که به امضای عسگری آزاد جانشین معاون رییس جمهور در این بخش به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ شده، تاکید شده است که مدارک و گواهینامه هایی که با الفاظی مانند «MBA ، DBA ، تکمیلی، تخصصی، معادل سازی و مانند آن» صادر شده یا می شوند از ارزش استخدامی معادل با مقطع تحصیلی خاصی در نظام آموزش عالی کشور برخوردار نیستند.

وی همچنین از دستگاههای اجرایی خواسته است از انعقاد قرارداد، صدور معرفی نامه برای کارمندان جهت شرکت در این دوره های آموزشی اکیدا خودداری کنند و اگر کارمندان شخصا در این دوره ها شرکت کنند، مدارک مربوطه قابل ارزشیابی نخواهند بود.
اخبار اجتماعی -  صبحانه


ویدیو مرتبط :
باشکوه ترین همایش بین المللی DBA-MBA

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار مهم دولت به دانشگاه ها +سند



اخبار دانشگاه - هشدار مهم دولت به دانشگاه ها +سند

بر اساس ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه "جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه با رعایت سقف اعتبارات و مجوزهای استخدامی به ترتیب با تشخیص و تأیید معاونت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور موکول به آزمون عمومی است." و همین موضوع تاکنون مبنای فعالیت دولتهای دهم و یازدهم بوده است.

اما بر اساس یک اختلاف برداشتی که ناشی از توضیحات بند "ب" ماده 20 همین قانون است، برخی دانشگاهها الزامات فوق را رعایت نمی کردند. طبق این بند، دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی ذی ‌ربط می‌باشند بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاههای دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها و فقط در چهارچوب مصوبات و آئین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری ـ استخدامی ـ تشکیلاتی مصوب هیأت امناء که حسب مورد به تأیید وزراء علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مورد فرهنگستانها به تأیید رئیس‌جمهور می‌رسد، عمل می ‌نمایند.

بر این اساس، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با ارسال نامه ای به همه دانشگاهها و مراکز مشمول بند فوق، تاکید کرده است که هرگونه جذب و استخدام و تبدیل وضعیت نیروی انسانی در واحدهای مذکور، بدون رعایت الزاامات ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه، خلاف قانون محسوب می شود.

 

اخبار,اخبار دانشگاه ,هشدار دولت به دانشگاه ها

 
محمود عسکری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در ادامه نامه خود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور تاکید کرده است که واحدهای مذکور موظفند به منظور استخدام یا تبدیل وضع نیروهای قراردادی موافقت و تایید این معاونت را کسب کنند.
اخبار دانشگاه - صبحانه