اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار درباره احتمال کشتار در کوبانی



اخبار,اخباربین الملل, هشدار درباره احتمال کشتار در کوبانی


 اخبار بین الملل - هشدار درباره احتمال کشتار در کوبانی

نیروهای گروه تروریستی داعش با وجود ادامه درگیری‌های خود با افراد مسلح کرد به پیشروی خود به سمت شهر کوبانی در شمال سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که افراد مسلح داعش در فاصله دو کیلومتری یا سه کیلومتری شهر کردنشین کوبانی هستند و در تلاشند این شهر را تحت تصرف خود درآورند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که آنها تا این شهر فقط یک دشت فاصله دارند.در همین راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد که افراد داعش به کندی از سمت شرق به این شهر نزدیک می‌شوند.

همزمان یک منبع نظامی و یگان‌های کرد نیز پیش‌بینی کردند که درگیری‌ها ظرف چند روز آتی به داخل این شهر که در استان حلب قرار دارد، کشیده شود.در واکنش به این پیشروی‌های داعش، جنگنده‌های آمریکایی دست به سه حمله هوایی به مزرعه داود در شرق کوبانی زدند.منابع اعلام کردند که این سه حمله از 11 حمله‌ای صورت گرفته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سوریه انجام شده است.

در همین راستا صالح مسلم، رهبر حزب اتحادیه دموکرات کردهای سوریه هشدار داد، در صورتی که کشورهای غربی هر چه سریع‌تر سلاح‌هایی برای نیروهای کرد نفرستند کشتار دسته جمعی در کوبانی رخ خواهد داد.

 

از سوی دیگر، آنکارا در پی سقوط سه خمپاره در ترکیه که به دلیل درگیری‌ها در کوبانی شلیک شده بود نیروهای بیشتری را در مناطق مرزی خود با کوبانی مستقر کرد.همزمان بولنت آرینچ، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که نیروهای داعش به سمت مقبره سلیمان شاه در شمال سوریه در حال پیشروی هستند. این مقبره در کریدوری قرار دارد که ترکیه آن را متعلق به حاکمیت خود می‌داند و سربازان ترکیه‌ای از آن نگهبانی و حراست می‌کنند.


  اخبار بین الملل  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نبرد جانانه و کشتار داعشی ها در کوبانی - سوریه -داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل نسبت به احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل هشدار داد



درگیری‌های سوریه , خبرهای سیاست خارجی

سازمان ملل نسبت به احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل هشدار داد

نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه روز گذشته با حضور در شورای امنیت، نسبت به تبعات ادامه درگیری‌ها در نزدیکی بلندی‌های جولان و احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «دبکا»، «رابرت سری» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه روز سه‌شنبه نسبت به احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل و بر هم خوردن آتش‌بس در بلندی‌های جولان هشدار داد.

درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و مخالفان دولت سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان و مناطق حایل اخیرا بالا گرفته است. این درگیری‌ها پنج‌شنبه گذشته به اوج خود رسید، به نحوی که چند خمپاره و یک گلوله تانک به مناطق حایل اصابت کرد.

سری دیروز در مورد تبعات ادامه درگیری‌ها در نزدیکی بلندی‌های جولان به اعضای شورای امنیت هشدار داده و گفته است تداوم این روند می‌تواند به تضعیف آتش‌بسی که از سال 1974 در این منطقه برقرار شده، بینجامد.

مناطق حایل علاوه بر درگیری میان ارتش و مخالفان، درگیری‌های داخلی میان گروه‌های مختلف مخالفان مسلح دولت سوریه را نیز شاهد بوده است. این گروه‌ها حتی در چند مورد اقدام به ربایش نیروهای حافظ صلح مستقر در این منطقه کرده‌اند. همین امر بسیاری از کشورهای را وادار کرده تا نیروهای صلح‌بانشان را از این منطقه خارج کنند./فارس