اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشتگ فلسطینی‌ها برای تمسخر نتانیاهو



فعالان شبکه های اجتماعی فلسطینی هشتگی را به دو زبان عربی و عبری با عنوان «سربازانت را بشمار» در فضای شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر راه اندازی کرده اند که در آن به گونه ای طنزآمیز از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهند سربازان خود را یک بار دیگر پس از جنگ تابستان گذشته این رژیم علیه غزه سرشماری کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری البلد، فعالان فلسطینی فلسفه این هشتگ جدید طنزآمیز را سیاست فریب و پنهانکاری رژیم صهیونیستی عنوان کرده اند که به شکل خاص درباره سربازان اسرائیلی مفقود شده و اسیر نزد مقاومت ضد اشغالگری اعمال می شود.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم صهیونیستی

 
در صفحات فعالان فلسطینی نقاشی ها و مشارکت هایی با درونمایه طنز دیده می شود که در آن از نتانیاهو خواسته می شود دست از گمراه کردن خانواده های سربازان اسرائیلی مفقود شده در جنگ غزه بردارد؛ اظهاری که حماس بارها بر آن تاکید کرده است.

یک مقام جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در اظهاراتی که از شبکه تلویزیونی الاقصی پخش شد تصریح کرده بود: نتانیاهو باید یک بار دیگر آمار سربازان خود را این بار با دقت بیشتر بگیرد و بیش از این خانواده های سربازان مفقود شده در جنگ غزه را فریب ندهد.

گردان های القسام شاخه نظامی حماس در جنگ اخیر صهیونیست ها علیه غزه اعلام کرده بود که شائول آرون یکی از سربازان اسرائیلی را به اسارت گرفته است.

در همان زمان، برخی رسانه ها اخبار مختلف و بعضاً متناقضی را درباره اسارت چند سرباز اسرائیلی به دست رزمندگان مقاومت فلسطینی منتشر کردند.

رژیم صهیونیستی همچنین حماس را متهم کرده است که جسد هدار گولدن افسر صهیونیست را تحویل این رژیم نمی دهد این در حالی است که حماس این ادعا را رد یا تایید نکرده است.

 

اخبار بین الملل - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
فیلم تمسخر سخنرانی نتانیاهو در کنگره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال حماس از آزادی اسرا/نتانیاهو: در عوض آزادی زندانیان فلسطینی، شهرک می‌سازیم



پیشنهادنتانیاهوبرای آزادی زندانیان فلسطینی,تشکیلات خودگردان فلسطین

استقبال حماس از آزادی اسرا/ عباس: بدون آزادی همه اسرا، توافق صلح در کار نخواهد بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به آزادی 26 اسیر از اسرای قدیمی در چارچوب توافق صورت گرفته با رژیم صهیونیستی، بر آزادی همه اسرا به عنوان شرط دستیابی به توافق صلح تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، «محمود عباس» تاکید کرد که شادی آزادی اسرا ادامه خواهد یافت تا اسرای مرحله سوم و چهارم نیز آزاد شده و به خانه‌های خود بازگردند.

وی افزود که این شادی هرگز تکمیل نخواهد شد مگر اینکه همه اسرا از زندان‌های رژیم اشغالگر آزاد شوند و از همین جا از مقر تشکیلات خودگردان به «کریم یونس» قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی اراضی 48 می‌گوئیم که آزادی نزدیک است و به اذن خداوند به زودی آزاد خواهی شد و رهبران فلسطینی به تلاش‌های خود برای آزادی اسرا از همه گرایش‌ها، مناطق و اماکن ادامه می‌دهند تا آنها به خانه‌های خود بازگردند.

عباس در ادامه تصریح کرد که بدون آزادی همه اسرا از زندان‌های رژیم اشغالگر، هرگز هیچ توافق صلحی در کار نخواهد بود.

وی همچنین سخنان برخی افراد مبنی بر اینکه آزادی اسرا معامله‌ای در قبال شهرک‌سازی بوده است، رد و تاکید کرد که شهرک‌سازی باطل است.

استقبال دولت حماس از آزادی اسرا
دولت منتخب فلسطین در غزه به نخست‌وزیری «اسماعیل هنیه» از آزادی اسرا استقبال و بر ضرورت تلاش برای آزادی همه اسرا با استفاده از همه روش‌ها و بدون چشم‌پوشی از اصول و حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

دولت حماس در بیانیه‌ای که در نشست هفتگی دولت صادر شد، از رهبران فتح خواست تا مذاکرات تحقیرآمیز را متوقف کرده و به سیاست تک‌روی در تصمیم‌گیری‌ها پایان دهند و به گزینه‌های ملت بازگردند.

در این بیانیه همچنین تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه محکوم و آمده است که این تجاوزات بیانگر این است که رژیم اشغالگر به سیاست‌های تجاوزکارانه علیه نوار غزه از طریق اقدامات نظامی و سیاست محاصره ادامه می‌دهد.

دولت حماس از جامعه جهانی برای دخالت فوری به منظور توقف این تجاوزات خطرناک که جان شهروندان را به خطر انداخته است، درخواست کرد.

کمیته‌های مقاومت: آزادی هر یک اسیر از زندان دستاورد ملی است
کمیته‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد که آزادی اسرا وظیفه شرعی است که مبارزان برای تحقق آن تلاش می‌کنند و هر چند بهای آن گران باشد این مبارزان دست از تلاش خود برنخواهند داشت.

«ساهر الکرد» از رهبران بارز کمیته‌های مقاومت فلسطین تصریح کرد که آزادی هر یک اسیر به خصوص اسرای قدیمی دستاوردی برای فرزندان ملت ماست، صرف نظر از شیوه آزادسازی آنها، آزادی اسرا و بازگشت آنها به خانه‌هایشان پس از ده‌ها سال، برای ما بالاتر از همه چیز است و پیروزی اراده اسرا و ثبات آنها و ثمره صبرشان است.

وی تاکید کرد که کمیته‌های مقاومت هرگز از هیچ تلاشی برای آزادسازی همه اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر دریغ نخواهد کرد و گزینه ربایش سربازان نیز بهترین گزینه برای آزادسازی اسرای قهرمان است.

اسرائیل بعنوان بخشی از توافق برای از سرگیری مذاکرات صلح با فلسطینیان، دومین گروه از زندانیان فلسطینی را که 26 نفر بودند، آزاد کرد.

در مردادماه نیز اسرائیل در چارچوب گفت‌وگوهای صلح، 26 زندانی فلسطینی را آزاد کرد که این زندانیان که اغلب بیش از 20 سال در حبس بودند، شامگاه سه‌شنبه 13آگوست در مینی‌بوس‌هایی با شیشه‌های دودی از زندان بیرون برده شدند که از این تعداد 15 نفر از آنان به غزه و 11 نفر دیگر به کرانه باختری منتقل شدند.


نتانیاهو: در عوض آزادی زندانیان فلسطینی، شهرک می‌سازیم

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دیدار با وزیر داخلی این رژیم و در پاسخ به آزادی تعداد محدودی از اسرای فلسطینی، با ساخت 1500 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی قدس شرقی موافقت کرد.

به گزارش فارس، تنها یک روز پس از آنکه رژیم‌صهیونیستی 26 اسیر فلسطینی را در چارچوب مذاکرات سازش آزاد کرد، رسانه‌های اسرائیلی از موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر با آغاز 4 پروژه جدید شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فراتر از «خط سبز» (مرزهای سال 1967) خبر داده‌اند.

نتانیاهو گفته است این شهرک‌ها «برای جبران» آزادی اسرای فلسطینی ساخته می‌شوند. مجموعا 1500 واحد مسکونی در پروژه‌های جدید احداث می‌شود.

آزادی اسرای فلسطینی و توقف شهرک‌سازی‌ها دو مورد از شروط اصلی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آغاز مذاکرات سازش بعد از وقفه‌ای سه ساله بود. با این حال، صهیونیست‌ها تنها با آزادی 104 اسیری که بیش از دو دهه است در زندان به سر می‌برند موافقت کرده و در عین حال روند شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی را تسریع کرده است.

رژیم‌صهیونیستی تاکنون 52 اسیر فلسطینی را در دو مرحله آزاد کرده است. بلافاصله بعد از هر مرحله، طرح‌های جدید شهرک‌سازی در اراضی اشغالی رونمایی شده است. نتانیاهو اعلام کرده شهرک‌‌های جدید در منطقه «رمات شلوم» در قدس شرقی ساخته می‌شود.

وی همچنین اجازه افزایش مساحت خانه‌های کنونی صهیونیست‌های ساکن «رمات شلوم» به میزان 50 متر مربع دیگر را نیز صادر کرده است. نتانیاهو در جلسه خود با «گیدعون سعار» وزیر داخلی رژیم‌صهیونیستی با از سرگیری ساخت پروژه تعلیق شده «پارک ملی» در منطقه «جبل المشارف» هم موافقت کرده است. ساخت این پارک اراضی تحت مالکیت اعراب و فلسطینی‌ها را بیش از پیش محدود کرده و از رشد مناطق مسلمان‌نشین، جلوگیری می‌کند./فارس