اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر عدد تخم‌مرغ در فروشگاههای سطح شهر ۴۰۰ تومان



هر عدد تخم‌مرغ در میادین تره بار۳۲۰ تومان، فروشگاههای سطح شهر ۴۰۰ تومان

مهر: مرغ و تخم‌مرغ در یک گوی رقابتی هر از چند گاهی ترجیح می‌دهند که افزایش قیمت را در بازار پیش روی مردم قرار دهند، یک روز مرغ گران می‌شود و تولیدکنندگان از وضعیت فعلی و شیوه حمایت‌های دولت نالان هستند و روز دیگر تخم‌مرغ. گویا سریال‌‎های قیمتی مرغ و تخم‌مرغ در بازار تمامی ندارد.

این در شرایطی است که چند هفته‌ای قیمت مرغ به اندازه‌‎ای نوسان داشت که قیمت این کالا به تیتر یک هر روز برخی از رسانه‌ها تبدیل شده بود و کار حتی به مجلس و دولت هم کشیده شد که چرا قیمت این کالا این طور نوسان دارد. حال هم نوبت به تخم‌مرغ رسیده است.

قیمت تخم‌مرغ هم در روزهای گذشته افزایش را تجربه کرده است و علیرغم اینکه دولت هیچگونه افزایش قیمتی را برای تخم‌مرغ مصوب نکرده است، اما برخی فروشندگان به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند و قیمت هر عدد تخم‌مرغ به 400 تومان هم رسیده است.

گزارش‌‎های میدانی حکایت از این دارد که هم اکنون برخی از فروشندگان نه تنها از عرضه تخم‌مرغ به بهانه افزایش قیمت در روزهای آینده خودداری می‌کنند، بلکه کار به جایی رسیده است که حتی این محصول در برخی از مغازه‌ها، تنها به مشتریان همیشگی مغازه‌داران که پای ثابت خرید از مغازه آنها هستند، ارایه می‌شود.

بررسی‌های میدانی از میادین میوه و تره‌بار حکایت از آن دارد که هم اکنون بسته 6 عددی تخم‌مرغ 2000 تومان، بسته 9 عدد 2800 تومان، بسته 12 عددی 3300 تومان و بسته 15 عددی 3700 تومان است. در حالیکه هم اکنون هر عدد تخم‌مرغ از سوی برخی از فروشندگان در سطح شهر حتی به قیمت 400 تومان هم عرضه می‌شود که باید برای این بازار فکری کرد.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
اولین کارخانه تولید مرغ و تخم مرغ در شهر هرات باستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک عدد تخم مرغ: 170 تومان


رییس اتحادیه مرغداران میهن از توزیع تخم مرغ با قیمت هر کیلوگرم 2150 تومان به تعاونی‌ها خبر داد.

رییس اتحادیه مرغداران میهن از توزیع تخم مرغ با قیمت هر کیلوگرم 2150 تومان به تعاونی‌ها خبر داد.

هدایت اصغری  با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای ایجاد تعادل در بازار و کاهش قیمت تخم مرغ، گفت: اتحادیه مرغداران میهن با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به عرضه تخم مرغ با قیمت هر کیلوگرم 2150 تومان به تعاونی‌ها کرده است.

وی با بیان این مطلب که تعاونی‌ها باید تخم مرغ را به قیمت 2500 تومان در هر کیلوگرم عرضه‌ کنند، ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف‌کننده، 5 هزار تومان و هر عدد تخم مرغ 170 تومان است.

رییس اتحادیه مرغداران میهن از توزیع 500 تن تخم مرغ با قیمت کیلویی 2150 تومان طی یک هفته گذشته خبر داد و افزود: محدودیتی در عرضه این محصول وجود نداشته و تا زمانی که تقاضا در بازار وجود داشته باشد توزیع ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تعدیل قیمت این محصول در بازار ،تصریح کرد: به دنبال هر کاهش یا افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، تعدیل قیمتی وجود خواهد داشت.

به گفته وی، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا دامنه نوسان تغییر نرخ‌ها محدود شده تا قیمت‌ها نیز روند طبیعی خود را طی کند.

منبع: خبرآنلاین