اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر دو کتف دانش آموز ایرانی‌تبار در شیکاگو بر اثر حمله نژادپرستانه شکست+عکس




اخبار حوادث - هر دو کتف دانش آموز ایرانی‌تبار در شیکاگو بر اثر حمله نژادپرستانه شکست+عکس

در آمریکا، پلیس یک نوجوان را به اتهام حمله نژاد‌پرستانه به امید باباخانی، دانش آموز ۱۳ ساله ایرانی‌تبار مقیم شیکاگو دستگیر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دانش آموز ایرانی‌تبار در شیکاگو مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت. در اثر این حمله، کتف امید باباخانی آسیب جدی دیده است.

بنابر مقررات آمریکا، نام فرد مهاجم به علت نوجوان بودن آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته اما امید باباخانی، روز پنجشنبه (۱۳ فوریه - ۲۴ بهمن) در گفتگو با بی‌بی‌سی ماجرا را چنین توصیف کرد: "روز دوشنبه داشتم با دوستم در کریدور مدرسه به سمت کمد شخصی‌ام می‌رفتیم که یک نفر از پشت صدایم زد هی! پرشین. می‌خوای با من دست و پنجه نرم کنی. من توجهی نکردم اما چند لحظه بعد او از پشت به من حمله کرد و کوبیدم به زمین و شروع کرد من را زیر باد کتک گرفتن. او همزمان حرف‌های رکیکی نسبت به مادر من به کار می‌برد. او هم کلاسی یا دوستی که از نزدیک همدیگر رو بشناسیم نیست. ما فقط هم مدرسه‌ای هستیم.

 

اخبار,اخبار حوادث,حمله نژادپرستانه در شیکاگو


منوچهر باباخانی، پدر امید، می‌گوید پسرم از کودکی علاقمند به شنا بوده و در این رشته خیلی پیشرفت کرده بود حالا با شکستگی در ناحیه هر دو شانه معلوم نیست آینده ورزشی او چه خواهد شد.

باباخانی حدود سه دهه است که از ایران مهاجرت کرده و همسرش آمریکایی است.

پلیس شیکاگو ابتدا مهاجم را به اتهام حمله فیزیکی مورد بازخواست قرار داده بود اما با مطرح شدن احتمال "نژادپرستانه" بودن آن، اکنون اتهام تازه‌ای متوجه او کرده است.

قرار است دادگاه رسیدگی به این پرونده روز چهارشنبه (۲۶ فوریه - هفتم اسفند) برگزار شود.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران
 


ویدیو مرتبط :
تدریس درس علوم توسّط دانش آموز: حسین حسن تبار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسمومیت 30 دانش‌آموز بر اثر نشت گاز كلر در استخر



 

 

 

مسمومیت 30 دانش‌آموز بر اثر نشت گاز كلر در استخر

 

ایسنا:مهدی رضایی افزود: به علت نشت گاز كلر در محیط استخر «مولای متقیان» در منطقه قاسم‌آباد مشهد، 30 دانش‌آموز دختر كه در حال استفاده از این استخر بودند دچار مسمومیت شدند.

با اعلام حادثه به آتش‌نشانی و اعزام 2 تیم به استخر، دانش‌آموزان از استخر خارج شدند و از مسمومیت شدید آنان جلوگیری شد.

رضایی با بیان این‌كه نگهداری گاز كلر در محیط مرطوب استخر باعث آزاد شدن این گاز شده بود كه تنفس آن باعث صدمه به سیستم تنفسی و ریه افراد می‌شود، خاطرنشان كرد: پس از اعلام حادثه به آتش‌نشانی، ماموران نجات ایستگاه 7 مشهد و همچنین گروه مبارزه با مواد شیمیایی آتش‌نشانی به محل اعزام شده و دانش‌آموزان را از استخر خارج كردند. دو  نفر از دانش‌آموزان كه دچار مسمومیت شدیدتر شده بودند، تحویل اورژانس شدند.

به گفته مدیر حوزه یك عملیات آتش‌نشانی مشهد، تا رفع مشكل نشت گاز، این استخر تعطیل شده است.... / isna.ir