اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه نمایندگان مجلس به همسرانشان



اخبار,اخبار اجتماعی,هدیه نمایندگان مجلس به همسرانشان


اخبار اجتماعی - هدیه نمایندگان مجلس به همسرانشان

از قدیم گفته اند پشت هر مرد موفق یك زن فداكار است. قطعا كسب یكی از كرسی‌های سبز هرم سه گوش بهارستان نیز یك موفقیت بزرگ است كه نمایندگان معتقدند با حمایت و كمك خانواده به خصوص همسرانشان به آن دست یافته اند

از قدیم گفته اند پشت هر مرد موفق یك زن فداكار است. قطعا كسب یكی از كرسی‌های سبز هرم سه گوش بهارستان نیز یك موفقیت بزرگ است كه نمایندگان معتقدند با حمایت و كمك خانواده به خصوص همسرانشان به آن دست یافته اند. امروز روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) است و فرصتی برای تقدیر از بانوان فداكاری كه خانواده خود را برای رسیدن به موفقیت حمایت كرده اند.

به گزارش «قانون»، در حالی‌كه تصور عموم از شغل نمایندگی ، شغلی پردرآمد با ساعت كاری كم است، اما خود مجلسی‌ها معتقدند این كار جزو سخت ترین مشاغل دنیاست. به طوری كه بارها اعلام كرده اند روزانه 15-14 ساعت كار می‌كنند و فرصت رسیدگی به خانواده‌هایشان را ندارند. یكی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی است كه به گفته خود نمایندگان میانگین آن به روزانه 1000 تماس در روز می‌رسد. از سویی حضور در جلسات علنی مجلس، كمیسیون‌ها، همایش‌ها، جلسات با وزارتخانه‌ها، ملاقات‌های مردمی‌و... مجموعه ای از فعالیت‌های مجلسی‌هاست كه باعث شده این شغل را یكی از مشاغل پر دردسر خواند.

در این گزارش به مناسبت روز زن گفت‌وگویی با نمایندگان مجلس داشتیم و از هدایایی كه برای همسرانشان خریده اند پرسیدیم. البته اغلب نماینده‌ها گویا به یاد نداشتند كه امروز باید هدیه ای برای همسرشان تهیه می‌كردند و برخی هم مسئولیت خرید هدیه را به مدیر برنامه‌هایشان واگذار كرده بودند. تعداد قابل توجهی هم تقاضا كردند كه اصلا صحبتی از خرید هدیه برای همسرانشان نكنند و این روز را چراغ خاموش سپری كنند.

منصور آرامی:
 هر سال با دخترانم هدیه‌ای مشترك می‌خریدیم
منصور آرامی‌نماینده مردم بندرعباس  قشم و ابوموسی در مجلس نهم شورای اسلامی‌كه اولین دوره نمایندگی خود را تجربه می‌كند، در پاسخ به سوال روزنامه قانون گفت:« هر سال من و دو دخترم یك هدیه مشترك برای همسرم می‌خریدیم كه امسال متاسفانه من به این برنامه نرسیدم.

 

ضمن اینكه در این دو سالی كه از نمایندگی می‌گذرد ، دین زیادی از همسرم بر گردنم است، زیرا به خاطر دغدغه زیادی كه داشتم كمتر فرصت رسیدگی به خانواده را داشتم. با این حال خانواده ام مرا حمایت كردند و این جای تقدیر دارد تا در این فرصت بتوانم پاسخی به محبت‌های او بدهم. » این عضو كمیسیون عمران همچنین افزود:« شاید در هفته كمتر از یك نصف روز فرصت برای دور همی‌خانوادگی پیش بیاید، اما امیدوارم فرصتی باشد كه بتوانیم از همسرانمان قدردانی كنیم كه البته امسال با یك دسته گل این مراسم را خواهیم گذراند.»

محمد دامادی:
كل روز در جلسه كاری بودم
محمد دامادی، نماینده جوان مردم ساری است كه برای اولین بار وارد مجلس شده است. البته پدر او عزت ا... دامادی، نماینده نامداری است كه محمد نیز پا جای پای پدر گذاشته است.


 دامادی درباره هدیه روز زن به «قانون» گفت:« كل روز گذشته را در جلسه‌های كاری بودم و فرصتی نداشتم كه هدیه بخرم. بنا دارم با یك دسته گل از همسرم به خاطر زحماتی كه كشیده تقدیر كنم. » وی همچنین در باب مصائب و مشكلات شغل نمایندگی افزود:« از زمانی كه وارد مجلس شدم با همسرم درباره مشكلات شغل نمایندگی صحبت كردم و از او خواستم با سختی‌های این شغل كنار بیاید. او نیز پذیرفت و اكنون چالشی در خصوص وقت كم من برای رسیدگی به خانواده ایجاد نمی‌كند. اما قبول دارم كه روز زن فرصت خوبی برای تقدیر از همسرم بود كه البته از دست من رفت.»

رحیم زارع:
همسران نماینده‌ها، بانوانی صبور هستند
رحیم زارع، نماینده مردم آباده و شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی‌و عضو كمیسیون اقتصادی است.


او نیز جزو دور اولی‌هاست كه حسابی از پر دغدغه بودن شغل نمایندگی غافلگیر شده است. زارع در خصوص سوال روزنامه قانون گفت:« خبر دار شدم كه روز زن است و تصمیم داشتم برای همسر، مادر و مادر همسرم هدیه ای بخرم ، اما كارها و جلسات و برنامه‌ها اجازه نداد كه به هدیه خریدن برسم. » این نماینده مجلس كه همسرش را بانویی صبور می‌داند، افزود:«همسران نماینده‌ها باید زنانی صبور باشند تا بتوانند با همه مشكلات این شغل كنار بیایند. شكر خدا همسر من نیز صبور است و قول داده كه این دوره چهار ساله را تحمل كند تا من نیز بتوانم به كارم برسم. البته نباید نادیده گرفت كه نقش همسران نمایندگان در زندگی آنها بسیار مهم است.»

حجت ا... درویش پور:
 طلا می‌خرم
حجت ا... درویش پور، نماینده مردم ایذه و باغملك در مجلس نهم شورای اسلامی‌كه از شنیدن این سوال در یك جلسه كاری شوكه شده بود به «قانون» گفت:« الان در یك جلسه كاری هستم و نمی‌توانم به این موضوع فكر كنم.

 

شاید اصلا با این دغدغه كاری كه دارم نتوانم هدیه ای بخرم، اما روال معمول هر سال این بود كه برای همسرم طلا می‌خریدم زیرا بیش از هر چیزی دوست دارد.» وی با اشاره به اینكه همیشه روز زن ، فرصتی برای تقدیر از زحمات همسرم بوده، افزود:«بسیار خوب است كه در تقویم كشورمان ، چنین فرصتی برای مردان وجود دارد، اما متاسفانه گاهی ما آقایان فرصت كمی‌برای همسرانمان می‌گذاریم و كار را در اولویت اول قرار می‌دهیم. با این حال امیدوارم بتوانم هدیه ای در شأن او بخرم.»

ابراهیم نكو:
عدالت از خانواده شروع می‌شود
ابراهیم نكو، نماینده مردم بهارستان در مجلس و دبیر كمیسیون اقتصادی مجلس است كه بر حسب عادت، مناسبت‌های ملی و مذهبی را به خوبی در حافظه دارد.


 او برخلاف دیگر نمایندگان مجلس ، هدیه روز زن را پیشاپیش تهیه كرده و به «قانون» می‌گوید:«به اعتقاد من روز ولادت حضرت‌فاطمه‌زهرا(س) روز مهمی‌است و هر ساله شاهدیم كه در این روز مردم چه شور و نشاطی برای خرید هدیه دارند.»


 نكو با اشاره به دغدغه‌های نمایندگی اذعان داشت:«سرمان به عنوان یك نماینده شلوغ است اما اگر نتوانیم عدالت را در خانواده خود بر پا كنیم در جامعه هم نقشی نخواهیم داشت.»‌

فرهاد بشیری:
همسرم به درگیری‌های من عادت دارد
فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس و عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات است.
او كه همچون دیگر نمایندگان فرصتی برای خرید هدیه پیدا نكرده است، گفت:«هنوز به خاطر درگیری كاری فرصت خرید هدیه را پیدا نكرده ام. اما می‌دانم كه اگر با یك دسته گل نیز روز زن را به همسرم تبریك بگویم، ناراحت نمی‌شود. زیرا او به این وضعیت عادت دارد و تقریبا هر سال با خود همسرم به خرید هدیه رفته ایم.» به اعتقاد این نماینده مجلس ، آقایان حساسیت زیادی به كارشان دارند و تقریبا نمی‌توانند تمركز زیادی به موضوعات مختلف داشته باشند. بنابراین كمتر می‌توانند موضوع كار را از زندگی جدا كنند.
 اخبار اجتماعی -  قانون 

 


ویدیو مرتبط :
نمایندگان مجلس: توقع مجلس از دولت، معرفی وزیر معتدل است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک نماینده مجلس: در ماجرای مرتضوی و دریافت کارت هدیه نمایندگان مقصر نیستند!



اخبار,اخبار سیاسی,کارت هدیه مرتضوی به نمایندگان مجلس


اخبار سیاسی - نماینده ارومیه:
"از آقای مرتضوی بپرسید 100 هزار تن قیری که امروز در بورس عرضه می‌کردند و می‌گفتند نخرید ولی فردا 5 دلار پایین‌تر می‌خریدند چه شد؟"

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: مبالغی که در قالب هدایا به 37 نماینده مجلس اهدا شده از طرف سازمان تامین اجتماعی بوده که این مبالغ را به نماینده‌ها فرستادند و گفته‌اند که این وجوه را در مناطق خود به نیازمندان بدهید، بنابراین نماینده‌ها مقصر نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در پی قرائت گزارش تحقیق و تفحص از فساد سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس که در آن به اسامی 37 نفر از نمایندگان اشاره، ‌و گفته شده بود از مدیریت وقت این سازمان هدایایی دریافت کرده‌اند، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هیچ نماینده‌ای در این رابطه مقصر نیست.

وی افزود: وقتی نمایندگان برای سرکشی به حوزه انتخابیه‌شان مراجعه می‌کنند هزاران نفر از افراد مستمند، افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و تامین اجتماعی به این نماینده‌ها مراجعه و از آنها درخواست کمک می‌کنند.
 
عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه بهزیستی، کمیته امداد و تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش می‌گویند ما به نمایندگان شما در شهرستان بن داده‌ایم و بروید از آنها بگیرید که به برخی از این افراد امر مشتبه شده و فکر می‌کنند باید هر ماه از نماینده‌ها مستمری بگیرند.
 
قاضی‌پور تاکید کرد: مبالغی که در قالب هدایا به 37 نماینده مجلس اهدا شده از طرف سازمان تامین اجتماعی بوده که این مبالغ را برای نماینده‌ها فرستادند و گفته‌اند که این وجوه را در مناطق خود به نیازمندان بدهید، بنابراین نماینده‌ها مقصر نیستند.
 
نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: از همه طیف‌های نمایندگان شهرستان‌ها و کلان‌شهرها هدیه گرفته‌اند تا بیان نیازمندان تقسیم کنند.
وی در خصوص اینکه اگر چنین است، پس چرا مرتضوی اسامی نماینده‌هایی را مدعی است هدیه دریافت کرده‌اند، اعلام نکرد؟ تصریح کرد: مرتضوی می‌خواهد نمایندگان مقابل یکدیگر قرار بگیرند تا تخلفات بزرگ میلیاردی از بین برود.
 
قاضی‌پور گفت: آنها می‌خواهند تخلفاتی همچون تخلفات بخش‌های شستا، املاک، ساختمان، سیمان، پتروشیمی و بویژه بخش قیرفروشی نادیده گرفته شود.
 
عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از آقای مرتضوی بپرسید 100 هزار تن قیری که امروز در بورس عرضه می‌کردند و می‌گفتند نخرید ولی فردای آن روز با قیمت 5 دلار پایین‌تر می‌خریدند چه شد؟ شما حساب کنید 5 دلار ضربدر هزار تن می‌شود 5 هزار تن و این رقم ضربدر دلار سه هزار تومانی شود، رقمی معادل یک‌نیم میلیارد دلار حاصل خواهد شد، پس این مبالغ را چه کسی خورده است؟
 
نماینده ارومیه در مجلس در ادامه به تخلفات دیگری اشاره کرد و بیان داشت: بپرسید کارخانه سیمان ماکو که به مبلغ 4 میلیارد تومان خریده‌اند به جز کانکس و سیم‌ خاردار چه چیزی نصیب آنها شده است و زمین آنرا نیز منابع طبیعی برگردانده است پس معلوم می‌شود که این مبالغ بین خودشان رد و بدل شده است.
 
وی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد و گفت: در یکی از تخلفات مشخص شد که آقای الف.الف ادعا کرده است چون چند سال قبل دبیر هیات امنا بوده باید حقوق آن براساس حقوق امروز محاسبه شود با این حساب تامین اجتماعی به او بدهکار می‌شود و باید طلب آنرا پرداخت کند.
 
قاضی‌پور اظهار داشت: مثلا حقوق بنده قبلا یک و نیم میلیون تومان بوده و الان به رقم 3 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است، آیا من باید بگویم که حقوق‌های قبلی من را بر اساس آخرین حقوقم محاسبه کنید!
 
عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: یکی از تخلفات بابک زنجانی نیز ارزان خریدن و گران ‌فروختن است.
 
نماینده ارومیه در مجلس در پایان گفت: تعداد اسناد از تخلفات فساد سازمان تامین اجتماعی خیلی زیاد است.

اخبار سیاسی - باشگاه خبرنگاران