اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی:مردم پس از مقایسه فضای 8 سال گذشته به اعتدال روی آورند



هاشمی رفسنجانی , دیدار رئیس مجلس عراق با هاشمی رفسنجانی

هاشمی:مردم پس از مقایسه فضای 8 سال گذشته به اعتدال روی آورند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار رئیس مجلس اعلای عراق، اتفاقات تروریستی روزهای اخیر در كشور عراق را نشانه عمق كینه دشمنان از مردم دانست و گفت: می‌خواهند بین فرقه‌های قومی و مذهبی القای اختلاف كنند تا با نقشه شوم، باعث ایجاد اختلال در مسیر حركت مردم به سوی همدلی و همكاری، گسترش سوهان روح، یعنی ناامنی شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش مسئولان فعلی عراق و بزرگان و رؤسای قومیت‌ها را در تحكیم وحدت بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: دامن زدن به اختلافات سلیقه‌ای سیاسی، باعث گسترش آن بین مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری، وجود عتبات عالیات در سرزمین عراق را، امتیاز بسیار مناسبی برای گسترش روابط مردم ایران و عراق و ظرفیت بسیار بالایی برای دعوت از مسلمانان جهان برای سفر به آن سرزمین دانست و گفت: مردم دو كشور ایران و عراق هم، با اشتراكات فراوان، به ویژه ارادت به اهل بیت(ع) می‌توانند الگویی برای روابط همسایگان باشند.


ایشان در پاسخ به اظهارات آقای حكیم كه انتخابات 24 خرداد و نتیجه آن را محصول برنامه‌ریزی‌های بزرگان سیاسی و به‌خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواند، گفت: مردم نقش اساسی را داشتند كه با هوشیاری و پس از مقایسه فضای 8 سال گذشته كشور، تصمیم گرفتند در سیاست داخلی و خارجی و روابط با سازمان‌های جهانی به اعتدال روی آورند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حكیم هم در این دیدار، با تبریك نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تغییر فضای سیاسی كشور، گزارشی از آخرین وضعیت اوضاع عراق در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی ارائه كرد.


رئیس مجلس اعلای عراق، با تقدیر از برنامه رئیس جمهور ایران در برخورد عقلانی با جهانیان، گفت: حقیقت و حقانیت انقلاب اسلامی همین است و امیدواریم غربی‌ها ارزش این اقدامات مردم و دولت ایران را بدانند.


وی در ادامه دیدار، خواستار گسترش روابط دو كشور در عالی‌ترین سطوح شد و گفت: در عراق هم، مردم و مسئولان آماده و خواستار تحكیم روابط با ایران هستند و ایرانیان را بهترین دوستان خود در منطقه می‌دانند./روزنو


ویدیو مرتبط :
سخنرانی صریح و انتقادی هاشمی(8 سال گذشته، بهار تحجّر بود)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت فروش و اجاره مسکن در مقایسه با بهار سال جاری و تابستان سال گذشته



قیمت فروش و اجاره مسکن در مقایسه با بهار سال جاری و تابستان سال گذشته

جدول تغییرات قیمت فروش و اجاره مسکن در تابستان امسال و مقایسه آن با بهار سال جاری حکایت از این دارد که قیمت فروش یک متر مربع زمین در تابستان سال جاری نسبت به بهار 1.17 درصد رشد داشته است.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از بازار مسکن، نشان‌دهنده رشد بیش از 36درصدی میزان اجاره‌بهای هر مترمربع از فضای مسکونی شهر تهران در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته است.

در ادامه جدول تغییرات قیمت فروش و اجاره مسکن در تابستان امسال و مقایسه آن با بهار سال جاری و تابستان سال گذشته آمده است که بر اساس آن  درصد تغییر قیمت فروش یک متر مربع زمین نسبت به بهار 1.17 درصد رشد داشته است.

مقایسه این رقم با تابستان سال گذشته حکایت از تغییری معادل 6.33 درصد دارد. این مقایسه در حالی صورت گرفته که قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی به طور متوسط 26290 هزار ریال در نظر گرفته شده است./خبرآنلاین

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب