اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی: روستائیان فریب سیاسی بازی‌های شعاری را نمی‌خورند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ مردم روستاها در مناطق دور دست کشور نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که فریب سیاسی بازی‌های شعاری را نمی‌خورند و در مواقع لزوم، آن اقدامی را انجام می‌دهند.

مهم‌ترین بخش از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، معاونین وی و روسای سازمان‌های مربوطه به این شرح است:


**با هدایت‌های رهبری و درایت دولت و جدیت تیم مذاکره کننده، تاکنون سایه‌های تهدید و تحریم از کشور دور شد و برنامه‌های آینده هم براساس مصالح کشور و منافع ملی خواهد بود که حمایت مردمی را به همراه خواهد داشت.

** اجرای برجام خواست متقابل ایران و کشورهای 1+5 است. در توافق هسته‌ای نه تنها ایران چیزی از دست نداد، بلکه برای آینده هم دست ما بسته نیست و مطمئن باشید مسؤولان عالی کشور، مصالح نظام را به هیاهوی تندروها گره نمی‌زنند.

** همه گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل، باید به این نکته توجه داشته باشند که حضور پرشور مردم در انتخابات، آینده نظام را ترسیم می‌نماید و نباید با اهداف باندی و جناحی، مصالح ملی را مخدوش کرد.

** هرگونه دست‌اندازی در مسیر برگزاری انتخابات پرشور،ظلم به آرمان‌های امام و شهدا و همچنین ظلم به حق اجتماعی و سیاسی مردم ایران در نظام بین‌الملل است. هیچ توجیهی نمی‌تواند خلق حماسه سیاسی دیگری را مخدوش کند و مطمئناً مردم هوشیار ایران نمی‌گذارند تصویر نامناسبی از ایران در اذهان جهانی ایجاد و ثبت شود.

** سیاسی کردن مسایل مربوط به کشاورزی و تولیدات کشاورزان اقدامی نامناسب است. البته مردم روستاها در مناطق دور دست کشور نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که فریب سیاسی بازی‌های شعاری را نمی‌خورند و در مواقع لزوم، آن اقدامی را انجام می‌دهند که مورد انتظار یک جمعیت انقلابی، اسلامی، شیعی و ایرانی است.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد هاشمی از برخورد شعاری با فرهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجلیل یاسرهاشمی از رفتار جناح خاتمی، فداکاری عارف و بازی سیاسی هاشمی



یاسر هاشمی,کابینه روحانی

تجلیل یاسرهاشمی از رفتار جناح خاتمی، فداکاری عارف و بازی سیاسی هاشمی 

یاسرهاشمی در مشهد گفت: پدرم اصلا انگیزه و مبنای حضور در انتخابات را در سر نداشت ولی با درخواست‌ها و استقبال‌های مکرر اقشار مختلف قصد حضور پیدا کر‬د.

گمانه‌‎زنی‌هایی برای حضورم در کابینه بوده اما من از آنها بی اطلاعم، این موارد را آقای روحانی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

محورهای سخنان فرزند هاشمی رفسنجانی که شب گذشته در جمع اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی بیان شده به شرح زیر است:

-پدرم اصلا انگیزه و مبنای حضور در انتخابات را در سر نداشت ولی با درخواست‌ها و استقبال‌های مکرر اقشار مختلف قصد حضور پیدا کرد.

 

-جمعی از علمای قم و جهان تشیع نیز خواستار ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات بودند.

 

-آقای هاشمی گفتند اگر در انتخابات حضور پیدا نکنم یعنی جلوی رای مردم ایستاده‌ام و استبداد رای پیدا کرده‌ام.

 

-اگر آقای هاشمی در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کرد نه تنها محبوبیت اکنون را نداشت بلکه منفورتر می‌شد، این منفوریت به حدی بود که باید در تاریخ به ثبت می‌رسید.

 

-جشن‌هایی با این مدل باید مردمی‌تر شود و از محتوای تبریک و شادی باید خارج شود، باید در این برنامه‌ها به آینده‌نگری کشور پرداخت.

 

-بازی سیاسی آقای هاشمی، رفتار جناح آقای خاتمی، اقدام فداکارانه عارف، رفتارهای درست حسن روحانی در تمام طول تبلیغات انتخابات سبب شد تا حماسه سیاسی و در نهایت پیروزی سیاسی رقم بخورد.

 

-یکی از شاخصه‌های روشن شدن موتور اقتصاد کشور، همین امید مردم است که این روزها در کوچه و خیابان شاهد آن هستیم./خبرآنلاین