اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی عامل اصلی بازداشت من بود



هاشمی رفسنجانی , محمداسماعیل کوثری

 

محمداسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به مطلب ذکر شده در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی در ارتباط با وساطت هاشمی برای آزادی کوثری از زندان در سال 68 گفت:  این ماجرا در سال 69 بوده نه سال 68 و بر خلاف آن چیزی که آقای هاشمی در کتاب خاطرات خود  عنوان کرده، نه تنها ایشان نقشی در آزادی من از بازداشتگاه نداشته بلکه عامل بازداشت من نیز بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هاشمی رفسنجانی در آن زمان ریاست جمهوری و جانشینی فرماندهی کل قوا را همزمان بر عهده داشت، به جای تصمیم‌گیری در مورد شکایت وزیر کشاورزی خود از این جانب، موضوع را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع داده و موجب بازداشت من در بازداشتگاه سپاه شد.

کوثری در ادامه افزود: پس از گذشت کمتر از 24 ساعت با اطلاع فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این موضوع با دستور ایشان از بازداشتگاه آزاد شده و پس از این ماجرا رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا احضار فرماندهان ارشد سپاه تنها با دستور فرمانده کل قوا امکانپذیر باشد.

فرمانده سابق لشکر 27 محمدرسول‌الله خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی پادگانی در کرج که پیش از انقلاب در اختیار وزارت کشاورزی برای تربیت نیروهای "سپاه ترویج آبادانی" بوده و پس از انقلاب بلااستفاده مانده بود به دنبال درخواست من و شهید همت و موافقت رئیس جمهور وقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اختیار لشکر 27 محمدرسول‌الله قرار گرفت و بنا بر این بود تا پایان جنگ این پادگان در اختیار لشکر باقی بماند..../فارس


ویدیو مرتبط :
حرف های دختر هاشمی رفسنجانی(حاشیه ی دادگاه فاطمه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت عامل اصلی حملات پاریس در بلژیک



اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,حملات پاریس

وزیر مهاجرت بلژیک روز جمعه بازداشت «صلاح عبدالسلام» مظنون اصلی را تایید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تئو فرانکن» اندکی پس از آنکه پلیس فرانسه از بازداشت عبدالسلام در مولنبیک بروکسل خبر داد، گفت: ما او را بازداشت کردیم.

بر اساس این گزارش، عبدالسلام در عملیات روز جمعه پلیس در محله مولنبیک بروکسل زخمی و زنده بازداشت شد.

دادستانی بلژیک روز جمعه از کشف اثر انگشت عبدالسلام در آپارتمانی در بروکسل خبر داد که روز سه شنبه نیروهای پلیس بلژیک و فرانسه به آن حمله کرده بودند.

عملیات بروکسل به حملات تروریستی نوامبر (آبان ماه) پاریس ارتباط داشت که 130 نفر کشته به جا گذاشت.


صلاح عبدالسلام یکی از دو مظنون حملات تروریستی پاریس است.

اخبار بین الملل- ایرنا