اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: استخدام دستوری در دولت قبلی یکی از بلایای اقتصادی کشور بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وی راه اندازی بخش خصوصی واقعی را یکی از راه های رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: اگر رقابت اقتصادی در تولید باشد، مردم و کارآفرینان به دنبال اندوختن پول ها در بانک ها و مؤسسات نمی روند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استخدام دستوری در دولت قبلی را یکی از بلایای اقتصادی کشور دانست و گفت: وقتی نیروها از طریق رابطه و نه ضابطه و بدون تخصص در جایی مشغول شوند، نه تنها باعث تسهیل امور نمی شوند، بلکه به دلایل متعدد، مانع تراشی می کنند.
 
به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مسئولان و کارآفرینان شهرستان تالش و آستارا، ایجاد اشتغال را ضرورت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی امروز کشور دانست و گفت: اگر چه در شرایط تحریم، صادرات و واردات گران تمام می شود و به تبع آن تولیدگران و صنعتگران هم دست از کار می کشند، ولی در شرایط جدید باید همه کسانی که دلشان برای ایران و مردم می سوزد، دست به کار شوند تا رونق اقتصادی به کشور برگردد.

وی با اشاره به سخنان چند متخصص امور بانکی و کارآفرینی که از ضعف شدید چرخه تولید گلایه می کردند، گفت: در 10 سال گذشته، بر اساس آمار موثق، بالاترین حجم نقدینگی را در کشور داشتیم و همزمان کارآفرینان از عدم کمک های نقدینگی شکوه داشتند و دارند، سؤال اساسی این است که اگر آن حجم بالای پول در مسیر تولید کشور به کار گرفته نمی شود، پس کجاست؟!

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر نقدینگی بالای کشور را با برنامه در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بدهیم، مراکز تولیدی فعال می شوند و به دنبال آن اشتغال زایی رونق می گیرد.

وی راه اندازی بخش خصوصی واقعی را یکی از راه های رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: اگر رقابت اقتصادی در تولید باشد، مردم و کارآفرینان به دنبال اندوختن پول ها در بانک ها و مؤسسات نمی روند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حفظ شأن و جایگاه انسان را یکی از مهمترین دستاوردهای ایجاد اشتغال توصیف کرد و گفت: جوانی که به جای پول ماهیانه یارانه، از دسترنج خود هزینه کند، در روحیاتش هم تأثیرات مثبت می گذارد.

در این دیدار، آقایان محب الله قلی پور، رئیس هیأت مدیره شهرک صنعتی تالش- سید صادق پرندک، از رؤسای بانک صادرات استان گیلان و انوش زینال پور، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره الماس شیر آستارا ضمن ارائه گزارشی از حوزه فعالیت های خود به بیان دیدگاه های خود در مورد موانع اقتصادی و چگونگی رفع آنها پرداختند.

 

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حجت الاسلام رفسنجانی: تشبیه دولت قبلی به مرض هاری!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: برای برگشت کشور به روزگار رونق اقتصادی تلاش و به دولت کمک کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, هاشمی

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کر دکه باید با برنامه‌ریزی‌های ضربتی و حساب شده، تهدید نقدینگی کشور را به فرصت برای رونق تولید و خروج از رکود تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور در دولت‌های مختلف، دیدار با استانداران را یادآور کارهای اجرایی کشور دانست و گفت: همیشه و الان هم این‌گونه است که استانداران مجری و عمل کننده برنامه‌های دولت در اقصی نقاط کشور بوده و هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع استانداران از ردّ صلاحیت‌ها و ضرورت جلوگیری از نهادینه شدن این شیوه در جامعه، گفت: برگزاری انتخابات پرشور و با حضور همه گروه‌ها، یکی از امتیازات انقلاب اسلامی در تاریخ ایران بود و متأسفانه از مقطعی، با دخالت سلایق سیاسی، ردّ صلاحیت‌ها تشدید شد.

هاشمی رفسنجانی، افزایش تدریجی آگاهی مردم و اراده آنان برای انتخاب شخصیت‌های مورد نیاز جامعه از همه سلایق را از نتایج گسترش ابراز اطلاع‌رسانی دانست و گفت: نمونه این آگاهی، انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود که مردم نشان دادند، علاوه بر سوابق گذشته شخصیت‌ها، تفکرات آنها برای آینده کشور را می‌دانند.

وی انتخابات اسفند ماه 94 را مکمّل همان راهی دانست که مردم شروع کرده بودند و با اشاره به فضای تخریبی قبل از انتخابات، گفت: همه تریبون‌ها و رسانه‌های متعلق به یک جناح و جریان خاص، جز تخریب رقبایشان، کاری نمی‌کردند، اما اینکار غیراخلاقی آنها نتیجه عکس داد و مردم در انتخابات کاری کردند که آنها را به بهت فرو برد.

هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش و در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از اعضا در خصوص رکود اقتصادی کشور، گفت: این نگرانی دلسوزان انقلاب و مردم، واقعی است و باید برای برگشت کشور به روزگار رونق اقتصادی تلاش و به دولت کمک کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که به خاطر تحریم‌های ظالمانه برای تولیدگران به وجود آمده بود، گفت: به جای یک راه حل مناسب و با استفاده از درآمدهای نفتی و به خاطر آمارسازی‌های اشتغال، وام‌های بدون کارشناسی و نظارت دادند که حاصل آن افزودن بدهکاری‌های میلیونی و میلیاردی به مشکلات تولیدگران و صاحبان واحدهای تولیدی بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «باید با برنامه‌ریزی‌های ضربتی و حساب شده، تهدید نقدینگی کشور را به فرصت برای رونق تولید و خروج از رکود تبدیل کنیم»، گفت: اخیراً دولت‌ تصمیم‌های جدّی و خوبی برای رونق اقتصادی با فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط تعطیل یا راکد شده گرفته و ابلاغ کرده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «ایران ظرفیت و زمینه هر کاری را در جهت تقویت پایه‌های اقتصادی دارد»، به برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از مخترعان و مبتکران جوان پرداخت و گفت: این دانشگاه با معرفی صاحبان طرح‌هایی که از مرحله آزمایشی گذشته‌اند، به بانک‌ها و حتی ضمانت آنها، زمینه را برای تجاری سازی و تولید انبوه فراهم می‌نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأسف بار خواندن اوضاع واحدهای تولیدی در گذشته، به شرایط شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: واحدهای فراوانی که می‌توانستند به تولید و افزایش اشتغال کمک کنند، به خاطر سوء مدیریت‌ که وام‌های خود اشتغالی و زودبازده از مصادیق آن بودند، بر بیکارانی افزود که بدهکار هم شده بودند.

 

 اخبار  سیاسی - ایسنا