اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی​رفسنجانی: سوءاستفاده محافل قدرت از امکانات حکومتی زمینه‌ساز انحراف است



هاشمیرفسنجانی: سوءاستفاده محافل قدرت از امکانات حکومتی زمینه‌ساز انحراف است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوءاستفاده محافل قدرت از امکانات حکومتی برای اثرگذاری بر افکار عمومی فضای انتخابات را از حالت عادلانه خارج کرده و زمینه‌ساز فتنه و انحراف است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان جریان‌های مختلف اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌‌گرای ادوار مختلف خانه احزاب ایران، ظهر شنبه با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، شکل‌گیری تشکّل‌ها حول محور اعتدال را حرکتی مبارک و شایسته خواند و تأکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) و اسلام نیز منادی اعتدال در همه امور است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقویت احزاب از جریانات مختلف و سلایق گوناگون را از راهبردهای رسیدن جامعه به اعتدال خواند و گفت: امروز دموکراسی یک شیوه و تجربه موفق اداره جوامع شناخته شده است و دموکراسی اسلامی نیز با انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 57 به جهان معرفی شد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: سخنان امام (ره) بدون اغراق، حقیقت دموکراسی اسلامی را به وضوح به عنوان یک مرجع تقلید آشنا به مسائل روز و به عنوان یک حجت دینی برای ما تکلیف و الزام‌آور می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام (ره) در بیانات متعدد می‌ فرمایند که «انتخابات در انحصار هیچ گروهی نیست؛ نه در انحصار روحانیون، نه احزاب و نه گروه‌ها؛ انتخابات مال مردم است، سرنوشت مردم در دست خودشان است».

وی در بخش دیگری از سخنانش قطبی شدن انتخابات را به شرط رعایت اصول رقابت سالم و عدم استفاده از امکانات حکومتی و غیرشرعی، موجب نشاط و سرزندگی فضای انتخابات و شناخته‌شدن شخصیت‌ها و جریانات خواند.

هاشمی رفسنجانی متذکر شد: آنچه فضای انتخابات را از حالت رقابتی خارج و جنبه ناعادلانه به آن می‌بخشد، سوءاستفاده محافل قدرت و جریانات انحصارطلب از امکانات حکومتی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و سپهر سیاسی جامعه است و این امر است که موجبات ایجاد فتنه و انحراف را فراهم می‌کند.وی تنها دو قطبی خطرناک را دو قطبی ملت - حکومت خواند و تأکید کرد: همه جریان‌های مؤثر، دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب باید طوری عمل کنند که رقابت در میان گروه‌ها و جریان‌ها شکل بگیرد و از انتقال آن به نظام و حاکمیت پرهیز گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آیه مبارکه «لا اکراه فی الدین» را نماد اعلای دموکراسی اسلامی دانست و با اشاره به ادامه این آیه شریفه، افزود: باید اجازه دهیم انسان‌ها خود سرنوشت خویش را انتخاب کنند؛ چرا که خداوند صریحاً این توصیه را به پیامبر و امتش کرده که راه خدا راه نوراست و راه ضلال را، مسیر ظلمت معرفی می‌کند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد که فطرت تعالی خواه و تکامل‌پذیر بشر در صورت آزادی اراده و انتخاب، قطعاً سعادت و پیشرفت را انتخاب خواهد کرد.

وی متذکر شد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به وضوح و صراحت و در اصول متعدد حقوق ملت و حق انتخاب، بیان، تشکّل و داشتن رسانه و تبلیغ را محترم شمرده و کسانی که خود را تافته جدا بافته می‌دانند، نمی‌ توانند در راه اراده ملت خلل ایجاد کنند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مهندس هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی ساز مان مرکزی دانشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی:مخالفان امام (ره) به باندهای قدرت راه پیدا کرده اند



آیت الله هاشمی رفسنجانی:

مخالفان امام (ره) به باندهای قدرت راه پیدا کرده اند/ باید تلاش كنیم كه تفسیری هر چه مردمی‌‌تر از "اصل ولایت فقیه" ارائه دهیم

متأسفانه امروز اخلاقیات اسلامی، آسیب جدّی دیده به نحوی كه دروغ، تهمت، شایعه‌سازی، غیبت و ریاكاری متأسفانه آن هم در نزد برخی مدعیان ارزش‌مداری به راحتی ترویج می‌شود كه باید توجه داشت این امور ضد فرهنگ‌هایی است كه اگر از آن جلوگیری نشود، دیر یا زود آثار سوء آن به جامعه باز خواهد گشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از فعالان جوان و دانشجویان استان البرز با تشریح روند مبارزه حضرت امام(ره) و نیروهای مؤثر در انقلاب اسلامی به خصوص طیف مذهبی با رژیم طاغوت گفت: مخالفان حكومت اسلامی و ولایت فقیه از قبل از انقلاب زمانی كه مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشانی رسید، تحت عنوان «ولایتیون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام برای مبارزه و تشكیل حكومت اسلامی به مخالفت پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی تصریح كرد: «ولایتیون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هیچ پرچمی تحت عنوان حكومت اسلامی به خصوص با نام اهل بیت(ع) نباید برافراشته شود كه همین امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدریس درس ولایت فقیه در نجف این طیف را به حاشیه براند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه، نظر منفی بنیانگذار جمهوری اسلامی با این طیف تا پایان عمر ادامه داشت، تصریح كرد: متأسفانه این طیف با نفوذ به برخی باندهای قدرت توانستند تحت شعارهای ظاهرالصلاح و اسلامی و البته عملكردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص ركن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نظام نوپای جمهوری اسلامی را اولین نظام متكی بر مكتب اهل بیت(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) عنوان كرد و گفت: گرچه این نظام جوان و نوپا بدون نقص نبوده، اما از همان ابتدا الهام‌بخش و امیددهنده ملت‌های مسلمان دربند بود و همین امر استكبار را از نفوذ و ظرفیت جمهوری اسلامی به وحشت افكند.

ایشان افزود: نباید اجازه داد برخی عملكردهای سوء این امید و جلوه را كم‌فروغ كند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش ساختار و اصول حاكم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی را مترقی خواند و تصریح كرد: البته این به این معنا نیست كه نقص و ایرادی به برخی از این اصول وارد نیست، اما بنیان، اساس و ساختار نظام جمهوری اسلامی اگر كامل، جامع و به دور از سلایق و علائق شخصی و گروهی اجرا گردد، پاسخگوی بسیاری از خواست‌ها و نیازهای جامعه اسلامی ایران است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملكردهای سلیقه‌ای و برداشت‌های شخصی و براساس منافع گروهی از قانون و اصول قانون اساسی را ضعف و ظلمی بزرگ به نظام اسلامی خواند و تصریح كرد: اگر همان‌گونه كه اصول مربوط به حقوق حكومت و حاكمیت در قانون اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش حقوق ملت هم مورد توجه و تاكید قرار گیرد، جامعه و نظامی مشاركت‌جو، پویا، فعال و معتمد و امیدوار به آینده، همراه با پیشرفت و توسعه درخور نظام متكی بر مكتب تشیّع و اهل بیت(ع) خواهیم داشت. زیرا مردم وفادار به انقلاب و نظام اسلامی بسیارند و باید زمینه حضور و بروز آنها در فضایی سالم و سازنده فراهم شود.

آیت الله هاشمی اخلاقیات اسلام را بسیار عمیق دانست و گفت: نباید اخلاقیات در اموری سطحی و شعاری دیده شود، بلكه در متن و بطن جامعه وجود دارد و باید به آن توجه كرد.

وی افزود: متأسفانه امروز اخلاقیات اسلامی، آسیب جدّی دیده به نحوی كه دروغ، تهمت، شایعه‌سازی، غیبت و ریاكاری متأسفانه آن هم در نزد برخی مدعیان ارزش‌مداری به راحتی ترویج می‌شود كه باید توجه داشت این امور ضد فرهنگ‌هایی است كه اگر از آن جلوگیری نشود، دیر یا زود آثار سوء آن به جامعه باز خواهد گشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اصل ولایت فقیه را كانون مركزی قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی خواند و تأكید كرد: باید در عمل برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه بكوشیم و البته تلاش كنیم كه تفسیری هر چه مردمی‌‌تر از این اركان در اختیار جامعه قرار دهیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شكل‌گیری احزاب نیرومند، مشاركت فعال آنان در عرصه‌های مختلف، انتخابات آزاد، فضای باز سیاسی، سیاست خارجی مثبت براساس همكاری‌های متقابل بین‌المللی و كاستن از فضای  كنونی را راههای عملی برون‌رفت از معضلات و مشكلات خواند و به جوانان و دانشجویان توصیه كرد همواره با امید و نشاط به فعالیت خود ادامه داده چرا كه آینده از آن مردم آگاه، عالم و امیدوار است.

در ابتدای این دیدار آقای اسماعیل محمدی به تشریح فعالیت‌های «جوانان فعال استان البرز» پرداخت و با اشاره به لزوم مشاركت جوانان و دانشجویان در سرنوشت و آینده كشور از مسئولان امر خواستار ایجاد فضای كار و فعالیت تشكیلاتی و صنفی برای فعالان كشور شد.

همچنین تعدادی از حاضران در جلسه سؤالات خود پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كشور را مطرح و خواستار ارائه رهنمودهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این زمینه شدند./انتخاب