اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگاه نیویورک تایمز به ماجرای تصادف جنجالی پورشه زرد رنگ؛ همه چیز از دوره احمدی نژاد شروع شد



اخبار,ماجرای تصادف جنجالی پورشه زرد رنگ

نگاه نیویورک تایمز به ماجرای تصادف جنجالی پورشه زرد رنگ؛
طوفان خشم ایرانیان در شبکه های اجتماعی علیه «تازه به دوران رسیده ها» / همه چیز از دوره احمدی نژاد شروع شد

در دوران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، تعداد اندکی از افراد دارای رانت و نفوذ و ارتباطات شخصی، توانستند ثروت های بادآورده ای از فروش نفت، دلار و طلا کسب کنند. این افراد واسطه به مشاغل تجاری روی آوردند و به گفته برخی از مقامات ایرانی، همین افراد فساد فرهنگی، اقتصادی را اشاعه دادند.

نیویورک تایمز نوشت: چند روز پیش، ساعت پنج صبح پورشه زرد رنگی در حال رانندگی با سرعت زیاد در خیابان شریعتی تهران بود. خانم جوانی پشت فرمان بود (که از خانواده ای در جنوب شهر بودند) و مرد جوانی کنار او نشسته بود که این خودرو را دو روز پیش خریداری کرده بود.

این خودرو 120 مایل را در کمتر از ده ثانیه طی کرده بود و صدای ویراژ آن در خیابان ها پیچیده بود، البته چنین صحنه هایی در شمال تهران عادی به نظر می رسد.

پریوش اکبرزاده، 20 ساله، راننده به جای این که پورشه را در پارکینگ یک ویلا در شمال شهر پارک کند، کنترل خودرو را از دست داد و به یک درخت برخورد کرد. او در جا کشته شد و محمد حسین ربانی 21 ساله چند ساعت بعد درگذشت.

چند ساعت بیشتر از این تصادف نگذشته بود که تصاویری از خودروی تصادفی در رسانه های اجتماعی ایران منتشر شد. اندکی بعد بود که هویت قربانیان این حادثه نیز فاش شد. یک دختر و پسر جوان قربانیان این حادثه بودند، این وضع، طوفانی خشمگینانه را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

در دوران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، تعداد اندکی از افراد دارای رانت و نفوذ و ارتباطات شخصی، توانستند ثروت های بادآورده ای از فروش نفت، دلار و طلا کسب کنند. این افراد واسطه به مشاغل تجاری روی آوردند و به گفته برخی از مقامات ایرانی، همین افراد فساد فرهنگی، اقتصادی را اشاعه دادند.

براساس یک گزارش که در ماه سپتامبر منتشر شده است،‌حدود صد هزار خودروی لوکس از سال 2009 وارد ایران شده است ، و این در حالی است که صاحبان این خودروها مجبورند مالیات صدو چهل درصدی آن را بپردازند. یک پورشه 2015 بوکسچر جی تی اس شبیه آن خودرویی که در تصادف از بین رفت در آمریکا حدود هفتاد و پنج هزار دلار است و در ایران بسته به در دسترس بودن آن، حداقل 178 هزار دلار خرید و فروش می شود.

برخی دارندگان خودروهای لوکس دور شهر می چرخند تا به اصطلاح «دور دور» کنند.

نادر کریمی جونی یک تحلیلگر و جامعه شناس درباره خشم برانگیخته شده طبقه متوسط از تصادف مرگبار پورشه می گوید:‌لباس پوشیدن، حرف زدن و کارهای این تازه به دوران رسیده ها، کاملا متفاوت با عرف شهری و مدنی است. آنها در خیابان ها، وضع مالی خودشان را به رخ دیگران می کشند و از تحقیر دیگران لذت می برند.

آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در سخنرانی اخیر خود، جوانان سرمست و مغرور از ثروت که با خودروهای گرانقیمت خود در خیابان ها نمایش می دهند را مورد انتقاد قرار داد انها را عامل ناامنی روانی در جامعه توصیف کرد.

ایشان همچنین خواستار مقابله با مفسدان اقتصادی شد و اظهار داشت فقط نگویید فلان کس دزد است، علیه آنها اقدام کنید.

اخبار اجتماعی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه جالب و جنجالی احمدی نژاد با لری کینگ در نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصولی رسوا می شود!/ماجرای جنجالی سوآپ نفتی که احمدی نژاد به محصولی واگذار کرد!



سوآپ نفتی,ماجرای سوآپ نفتی,احمدی نژاد و محصولی

بالاخره یکی شهامت بخشی اندک از این اقدام غیرقانونی را پیدا کرد:

ماجرای جنجالی سوآپ نفتی که احمدی نژاد به محصولی واگذار کرد!

آیت الله هاشمی زمانی که امتیاز سواپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدی‌نژاد به صورت غیر قانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت اندوزی نامشروع بپردازد. افرادی که خود را پاک‌دست معرفی و به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توهین می‌کنند را در یک مناظره رودرو رسوا می‌کنم.

انتخاب  :  ماجرای جنجالی سوآپ نفت در زمان استانداری احمدی نژاد و نقش محصولی در آن تاکنون در بسیاری محافل خصوصی شنیده شده ، اما اینبار برای اولین بار کمال‌الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مطالبی را درخصوص افشای بخشی از این اقدام غیرقانونی بیان داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس و ملت ایران طومار حق‌پنداران منحرف و ثروت اندوز را خواهد پیچید،گفت: محصولی در جایگاهی نیست که حتی یک یک جمله مثبت راجع به رئیس مجلس بگوید.

کمال‌الدین پیرموذن گفت: من به عنوان فردی که در دهه ۷۰ در زمان استانداری احمدی‌‌نژاد در اردبیل، شهردار بودم به نحوه عملکرد و ثروت اندوزی محصولی اشراف کامل دارم.

احمدی‌نژاد غیرقانونی سوآپ نفت را در اردبیل به محصولی واگذار کرد

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیرو سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان استانداری احمدی‌نژاد در اردبیل امتیاز حمل مواد سوختی از باکو به نخجوان (طرح سواپ) به محصولی واگذار شد، تصریح کرد: رئیس جمهور وقت، زمانی که امتیاز سواپ نفت را به استان نوبنیاد اردبیل واگذار کرد، احمدی‌نژاد به صورت غیر قانونی آن را به محصولی سپرد تا وی از این طریق به ثروت اندوزی نامشروع  بپردازد.

وی با تاکید براینکه حاضرم در یک مناظره رودرو دروغ پردازی محصولی را برای افکار عمومی روشن کنم، ادامه داد: افرادی که خود را پاک‌دست معرفی و به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توهین می‌کنند را در یک مناظره رودرو رسوا می‌کنم.

معرفی مشایی از طرف لاریجانی به احمدی نژاد کذب محض است

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: اینکه محصولی می‌گوید لاریجانی، مشایی را به احمدی‌نژاد معرفی کرد، کذب محض است زیرا همگان می‌دانند مراد و مریدی احمدی نژاد و مشایی چندین ساله و دیرینه است.

پیر موذن، ادامه داد: اگر محصولی بخواهد به اینگونه مباحث ادامه دهد، قطعا او را رسوا خواهم کرد و خواهم گفت چگونه از کیسه بیت المال و حق مسلم مردم اردبیل  برای خود ثروت اندوزی کرده است و چگونه وقتی برای دادن پاسخ به این موضوعات به دادگاه رفته بود خود را تبرئه کرده است.

محصولی را رسوا می‌کنم

وی با بیان اینکه این سناریوسازی‌ها برای این است که مدیر با کفایتی هم‌چون علی لاریجانی را از صحنه انتخابات و نامزد شدن دور کنند، افزود: پرونده فساد مالی محصولی به دلیل توهین به شهید‌باکری‌ها و ثروت اندوزی‌ها قطورتر از این است، و وی در جایگاهی نیست که حتی  یک جمله مثبت راجع به رئیس مجلس بگوید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس و ملت ایران طومار حق‌پنداران منحرف و ثروت اندوز را خواهد پیچید، توضیح داد: در اولین نطق خود در مجلس شورای اسلامی با سند و مدرک رسواگر کسانی که با زیاده‌گویی‌های خود به رئیس مجلس و نمایندگان توهین کرده‌اند و به وی نسبت ناروا زده‌اند خواهم بود.

صادق محصولی در اظهار نظر اخیر خود اعلام کرده خودم شنیده‌ام که علی لاریجانی، مشایی را به احمدی‌نژاد معرفی کرده است./انتخاب