اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبخت : انتصاب سه استاندار جدید



انتصاب سه استاندار جدید ,  انتصاب استانداران

نوبخت : انتصاب سه استاندار جدید

سخنگوی دولت با بیان اینکه طبق مصوبه امروز هیات وزیران رقم مربوط به ردیف یارانه های کالاهای اساسی به دو برابر افزایش یافت، گفت: با افزایش رقم یارانه ها اطمینان حاصل می کنیم که کالاهای اساسی به خصوص گندم و نان افزایش قیمت نخواهند داشت و با تزریق 9 میلیارد اعتبارات ارزی برای طرح های عمرانی، شاهد اشتغال و رونق بازار خواهیم بود.

 محمد باقر نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در هیات وزیران سه مصوبه داشتیم، گفت: نخستین مصوبه ما در ارتباط با 3 انتصاب جدید بود که بنا بر این مصوبه مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل، قاسم سلیمانی به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری و علیرضا جهانگیریان به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشور انتخاب شدند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طرحی با امضای 200 نماینده مجلس در اعتراض با به کارگیری مجدد بازنشستگان در دستگاههای دولتی مطرح شده است، واکنش شما به این موضوع چیست، گفت: برخی افراد بازنشسته  برای تجاربی که دارند با استفاده از راههای قانونی دوباره به کار گرفته خواهند شد. در برخی از موارد هم بازنشستگان در دولت گذشته پیش از موعد سن قانونی بازنشسته شده بودند که امکان بازگشت آنان وجود دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبق قانون نمی شود بازنشستگان را استخدام کرد اما فردی که بازنشسته شده با تصمیم هیات وزیران می تواند دوباره اعاده به کار شود، این موارد نیز بسیار اندک است.

نوبخت با بیان اینکه افراد باتجربه طی سالهای گذشته بنا به دلایل مختلف از عرصه خدمت گذاری محروم مانده اند، گفت: افراد معرفی شده برای استفاده از تجارب مجددشان بسیار محدود هستند.

وی همچنین در ادامه در مورد برنامه 100 روزه اقتصادی دولت، گفت: رئیس جمهور به زودی با ارائه گزارشی توضیحات لازم را به مردم در خصوص برنامه 100 روزه اقتصادی خواهند داد.

نوبخت همچنین دو برابر کردن یارانه کالاهای اساسی و افزایش رقم پیش پرداخت فاینانس برای طرح های عمرانی را از دیگر تدابیر ویژه دولت تا پایان سال نام برد و گفت: با توجه به اینکه در لایحه اصلاح بودجه 92 سقف این بودجه با تصویب نمایندگان کاهش یافت اما دولت برای بهبود معیشت مردم مابه التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی از جمله نان و گندم را پرداخت می کند تا در کالاهای اساسی افزایش قیمت نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: با افزایش رقم یارانه ها اطمینان حاصل می کنیم که کالاهای اساسی به خصوص گندم و نان افزایش قیمت نخواهند داشت و با تزریق 9 میلیارد اعتبارات ارزی برای طرح های عمرانی، شاهد اشتغال و رونق بازار خواهیم بود.

سخنگوی دولت همچنین در مورد حذف دهک ها، افزود: دولت تدبیر و امید تا یک راه حل منطقی و مناسبی پیدا نکند در این خصوص اقدامی نمی کند و چیزی را تغییر نخواهد داد.

نوبخت افزود: در همین زمینه کارگروههای مختلف در حال بررسی هستند و تا قبل از به نتیجه رسیدن کار کارگروه ها، از رسانه ای شدن تصمیمات جلوگیری می کنیم چرا که نباید برای مردم دغدغه و یا نگرانی ایجاد کرد.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
انتصاب دکتر خصوصی توسط استاندار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاندار همدان: پاس با سه تبانی علنی سقوط کرد



 

 

استاندار همدان: پاس با سه تبانی علنی سقوط کرد

 

استاندار همدان در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده از تبانی در فوتبال برای سقوط پاس همدان سخن گفت.

کرم رضا پیریایی با بیان اینکه در زمینه سقوط تیم پاس به رده پایین‌تر نیز حقایقی هست که در جمع شما بیان می‌کنم، اظهار کرد: در این زمینه سه تبانی علنی وجود داشت که نخستین آن بازی نفت تهران و شاهین بوشهر است چرا که از ما پایین‌تر بودند.

وی با بیان اینکه خود فوتبالی‌ها می‌دانند پشت پرده فوتبال چیست، افزود: شاهین بوشهر امتیاز نداشت اما چون این دو تیم به یک مجموعه مربوط بودند در دقیقه 90، توپ از زمین شاهین عبور ‌کرد به دروازه شاهین رفت و بازی تمام شد که تبانی بسیار مشخصی بود.

پیریایی گفت: مس کرمان دو بر هیچ از راه‌آهن جلوتر بود اما اگر این نتیجه حفظ می‌شد راه‌آهن حذف می‌شد اما دو گل دیگر خورد و تساوی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبانی سوم سپاهان و سایپا بود چون دیدند سایپا در حال سقوط است و سپاهان قهرمان است اما قلعه‌نویی آمد و تیم دومش را در کرج مقابل سایپا قرار داد تیمی که نیمکت‌نشین بود، این چه معنی دارد؛ این وضعیت فوتبال ما است و خواستند حیثیت استان ما را با این اقدامات زیرسؤال ببرند.