اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقش صدا و سیما در ساخت مستند جنجالی



اخبار,اخبار سیاسی ,مستند من روحانی هستم

 

اخبار سیاسی - نقش صدا و سیما در ساخت مستند جنجالی

یك سوال پای صدا و سیما را هم به موضوع مستند «من روحانی هستم» باز كرد؛ سازندگان این مستند، فیلم‌های مستند و آرشیوی اوایل انقلاب را از كجا به دست آورده‌اند؟ هیچكس تاكنون جواب مشخصی به این سوال نداده است.

در این میان تنها یك عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفته كه این شورا آماده است تا موضوع ارتباط احتمالی آرشیو صدا و سیما با این فیلم مستند را بررسی كند، البته به شرط آنكه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری چنین درخواستی داشته باشد. روز گذشته رمضانعلی شجاعی كیاسری، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پاسخ به این سوال كه برخی‌ها ادعا كردند كه در ساخت مستند من روحانی هستم از آرشیو صداوسیما استفاده شده است، اظهار داشت: «این موضوع ربطی به صداوسیما ندارد زیرا این مستند از صداوسیما پخش نشد».

وی افزود: «اگر قرار باشد این موضوع در شورای نظارت بر صداوسیما رسیدگی شود، باید كسی در این رابطه شكایت كند ولی تاكنون كسی از شورای نظارت نخواسته كه به این موضوع رسیدگی كند». این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: «اگر اداره حقوقی رییس‌جمهوری از شورای نظارت بر صداوسیما بخواهد، ما وارد بررسی این موضوع می‌شویم». با این وجود بیژن نوباوه دیگر نماینده عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با بیان اینكه «من این مستند را ندیده‌ام و درباره آن اطلاعی ندارم»، پاسخی در این رابطه نداد.

پیشتر اما كاظم جلالی، رییس فراكسیون رهروان ولایت در گفت‌وگویی با سایت پیام نو گفته بود: «در این شكی نیست كه گروه سازندگان از یك آرشیو قوی برخوردار بودند و اینكه چطور آنها به این آرشیوها دسترسی داشتند را من اصلا در جریان نیستم و البته مهم است كه این قضیه مشخص شود».

 

منتقدان مستند «من روحانی هستم» معتقدند كه فیلم‌های آرشیوی استفاده شده در این مستند از اوایل انقلاب یا صحبت‌های دو طرفه محمد جواد ظریف و محمد البرادعی در جریان مذاكرات سعدآباد به‌طور طبیعی نمی‌توانسته در اختیار افراد غیر مرتبط با صدا و سیما باشد. به عبارت دیگر اكنون این سوال مطرح است كه آیا امكان دارد كه فیلم‌های آرشیوی مهمی كه می‌تواند حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده باشد، همچون فیلم حواشی مذاكرات سعدآباد، در اختیار افرادی خارج از مجموعه‌ها و نهادهای رسمی قرار گرفته باشد؟ این همه در شرایطی است كه وزارت ارشاد تاكنون در چند نوبت اعلام كرده كه نه موسسات سازنده این فیلم مجوز فعالیت دارند و نه خود فیلم مجوز ساخت و پخش دریافت كرده است.
اخبار سیاسی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
پیام جنجالی در صدا سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید حسن خمینی در نقش دوبلور صدا و سیما



رییس سابق سازمان صدا وسیما در کانال طنز خود در تلگرام تصویری از نوه امام خمینی (ره) منتشر کرده است.

به گزارش دانشجو، عزت الله ضرغامی، رییس سابق سازمان صدا وسیما در یکی از پست های خود در کانال تلگرامی اش عکسی از پشت صحنه دوبلورهای صدا و سیما منتشر کرده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سید حسن خمینی


در این تصویر سید حسن خمینی به عنوان دوبلور افتخاری صحنه ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن را بازگو می کند.

اخبار فرهنگی - دانشجو