اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقشه ‌دوستان خلافکار برای‌ آزار‌ دختر جوان



دو پسر شرور كه دو سال پیش دختری جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند در دادگاه كیفری تهران به اعدام محكوم شدند.

به گزارش اعتماد، تیرماه سال ٩٠ دختری جوان به پلیس آگاهی تهران مراجعه و به ماموران گفت كه چهار پسر شرور او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. به دلیل حساسیت موضوع به سرعت پرونده‌ای در این خصوص تشكیل و تیمی از كارآگاهان، رسیدگی به آن را آغاز كردند.

شاكی در اظهاراتش به پلیس گفت: «مدتی بود كه با پسری جوان به نام فرید آشنا شده بودم. من با او بیرون می‌رفتم. یك روز فرید از من خواست تا به خانه‌اش در اسلامشهر بروم و به حرف‌هایش گوش كنم. من در ابتدا مخالفت كردم و قصد نداشتم كه به خانه‌اش بروم اما فرید گفت كه یكی از دوستانش به نام سهیل نیز با نامزدش در آنجا حضور دارد. بنابراین قبول كردم و به خانه او رفتم.»

دختر جوان گام در خانه‌ای گذاشته بود كه قرار بود سرنوشتی شوم برای او رقم بزند. او ادامه داد: «وقتی به خانه فرید رفتم، سهیل و نامزدش هم در خانه بودند. لحظاتی بعد فرید برای تهیه غذا به بیرون رفت اما وقتی به خانه برگشت چهار پسر غریبه هم همراهش بودند. خیلی ترسیده بودم و اصلا نمی‌دانستم كه چرا فرید دوستان خود را به آنجا آورده است.»

فرید دوستان خود را به خانه‌اش آورده بود تا نقشه شومی كه برای دختر جوان كشیده بودند عملی شود. شاكی ادامه داد: «چهار پسری كه همراه فرید آمده بودند مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها حتی قصد داشتند به نامزد سهیل هم تجاوز كنند كه سهیل با آنها درگیر شد و یكی از آنها با قمه او را مجروح كرد پس از آن همه آنها پا به فرار گذاشتند.» شاكی به ماموران گفت كه حتی قصد داشت خود را از پنجره به پایین پرتاب كند اما چون خانه فرید در طبقه سوم بود او از ارتفاع ترسید و نتوانست این كار را انجام دهد.

با ثبت شكایت دختر جوان در پلیس آگاهی، به سرعت شناسایی متهمان در دستور كار پلیس قرار گرفت كه در جریان آن مخفیگاه سه نفر از متهمان پرونده شناسایی شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماموران پلیس در چند عملیات جداگانه سرانجام متهمان را دستگیر و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل كردند. آنها كه با مدارك و اسناد پلیسی مواجه شده بودند پس از رویارویی با دختر جوان به جرم خود اعتراف كردند. به این ترتیب پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگاه كیفری ارجاع شد.

با این حال متهمان كه در جلسه دادگاه قصد داشتند با انكار اعترافات خود مسیر رسیدگی به پرونده را با ابهام روبه‌رو سازند، جرم خود را به فرید نسبت دادند و به قاضی گفتند: «فرید ما را مجبور كرده بود به شاكی تجاوز كنیم.»

پس از پایان رسیدگی به پرونده، قاضی هر چهار متهم پرونده را تبرئه كرد كه با شكایت دختر جوان روبه‌رو شد. این حكم پس از نقض در دیوان عالی كشور بار دیگر در جریان رسیدگی قرار گرفت و به شعبه هم عرض ارجاع داده شد. این در حالی بود كه تحقیقات بیشتر ماموران نشان می‌داد كه یكی از متهمان پرونده پیش از این به علت سرقت مسلحانه ١٥ سال از عمر خود را در زندان بوده است. به این ترتیب دستور بازداشت دوباره متهمان از سوی شعبه ٧٨ دادگاه كیفری صادر شد و بار دیگر پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت.

 در جلسه دادگاه، متهمان كه در دادگاه بدوی، با اظهارات خود حكم تبرئه گرفته بودند حرف‌های خود را تكرار كردند اما این‌بار حكم متفاوتی انتظار آنها را می‌كشید. قاضی این شعبه پس از شنیدن اظهارات متهمان و شاكی پرونده سرانجام دو متهم اصلی پرونده را به اعدام محكوم كرد. این حكم در دیوان عالی كشور تایید و قرار است به زودی اجرا شود.
اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
آزار و اذیت دو دختر در عربستان توسط پسران جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه دوستان خلافکار برای آزار و اذیت دختر جوان/ دو عامل اصلی به دار مجازات آویخته می‌شوند



دو پسر شیاد كه با نقشه قبلی یك دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، به زودی اعدام می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اوایل تیرماه سال 90 دختر جوانی با مراجعه به پلیس از 4 پسر متجاوز شكایت كرد. وی در شكایت خود به ماموران گفت: چند وقتی بود كه با پسری به نام فرید آشنا شده بودم. من با او بیرون می‌رفتم تا اینکه یک روز فرید از من خواست به خانه‌اش در اسلامشهر بروم تا حرف‌هایمان را با هم بزنیم. اول مخالفت کردم و گفتم به خانه‌اش نمی‌روم. ولی وقتی فهمیدم که دوست فرید به نام سهیل با نامزدش هم در آنجا هستند قبول کردم و به آنجا رفتم. 
 
وی ادامه داد: وقتی به آنجا رسیدم فرید به من گفت می‌رود بیرون تا غذا بخرد. من با دوست فرید و نامزدش در خانه ماندیم تا او بیاید. اما وقتی فرید برگشت چهار نفر از دوستانش را هم با خودش آورد. خیلی ترسیده بودم و اصلا نمی‌دانستم که دوست‌های فرید چرا به آنجا آمده‌اند. 
 
دختر جوان گفت: این چهار پسر در خانه مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. حتی قصد داشتند که نامزد سهیل را هم مورد آزار و اذیت قرار دهند اما سهیل به آنها اجازه نداد. این چهار پسر هم به خاطر مانع شدن سهیل، او را با قمه مجروح و فرار کردند. حتی من قصد داشتم از پنجره خودم را به پایین پرت کنم اما چون خانه در طبقه سوم بود ترسیدم و نتوانستم این‌کار را انجام دهم.
 
با اعلام این شکایت موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و تلاش کارآگاهان در این خصوص آغاز شد. در نهایت ماموران در یک عملیات ویژه پلیسی موفق به شناسایی سه متهم این پرونده شدند.
 
با دستگیری متهمان آنها خیلی زود به جرم خود اعتراف كردند. با شناسایی این متهمان آنها در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و تحت بازجویی‌های قضایی و پلیسی قرار گرفتند. متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و پرونده هر سه نفرشان برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارجاع شد. 
 
متهمان در جلسه محاكمه خود جرمشان را به گردن فرید انداختند و گفتند كه او ما را مجبور كرد تا این دختر را مورد آزار و اذیت قرار دهیم. 
 
با اظهارات متهمان در جلسه دادگاه قاضی شعبه هر چهار متهم را تبرئه کرد. با اعتراض شاکی به رای پرونده، این حکم در دیوان عالی کشور نقض و به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.
 
همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد كه یكی از متهمان این پرونده قبلا به جرم سرقت مسلحانه 15 سال در زندان بوده است.بنابراین شعبه 78 دادگاه کیفری نیز دستور بازداشت دوباره متهم را صادر کرد.
 
پس از بازداشت این متهم دومین جلسه محاکمه آنها در همین شعبه برگزار شد. در این جلسه متهمان بار دیگر جرم را به گردن فرید انداختند و حرف‌های گذشته را تکرار کردند.
 
پس از پایان جلسه قاضی درنهایت دو متهم اصلی این پرونده را به اعدام محکوم کرد. این حكم در دیوان عالی كشور نیز تایید شد و قرار است این دو پسر به زودی اعدام شوند.  


  اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران