اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر قالیباف درباره انتقال پایتخت



اخبار,اخبار اجتماعی,انتقال پایتخت سیاسی کشور


اخبار اجتماعی - نظر قالیباف درباره انتقال پایتخت

شهردار تهران گفت: ‌در موضوع انتقال پایتخت سیاسی کشور باید میان تراکم زدایی و تمرکز زدایی فرق قائل شویم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قالیباف پس از امضای تفاهم نامه ای که میان وزارت بهداشت،‌ شهرداری تهران و قوه قضاییه منعقد شد در جمع خبرنگاران افزود:‌ اگر در بحث انتقال پایتخت سیاسی میان تراکم زدایی و تمرکز زدایی فرق قائل شویم باری را از دوش شهر تهران برخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا انتقال پایتخت سیاسی کشور مشکل آلودگی هوای شهر تهران را رفع می کند یا نه؟ گفت: ‌بحث این گونه نیست که ما در این باره نظر موافق یا مخالف دهیم.

قالیباف  افزود: در هرحال مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود کرده و مقرر شده است گروهی از کارشناسان ظرف دو سال بررسی کنند که ببینند آیا این تصمیم کمکی به رفع آلودگی هوای تهران می کند یا نه؟

شهردار تهران گفت:‌ همه اندیشمندان و صاحب نظران باید در این موضوع به کمک مجلس ،دولت و شهرداری بیایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این تفاهم نامه درباره آلودگی هوای تهران هم مباحثی مطرح شد؟ افزود:‌یکی از بحث های مهم ما این موضوع است که باید با هماهنگی شهرداری ، دولت و مجلس پیگیری شود و ما هم در شهرداری تهران همانند دولت در این باره دغدغه داریم و قطعا آلودگی هوا از چالش های بزرگ شهر است که رفع آن در دستور کار ما قرار دارد.

نوع مدیریت جغرافیایی در حاشیه شهرها اشکال دارد
شهردار تهران گفت: یکی از مشکلات حاشیه شهرها اشکالات موجود در مدیریت جغرافیایی بر این مناطق است.

محمدباقر قالیباف پس از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت بهداشت، شهرداری تهران و قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه در راستای خدمت بیشتر به مردم تهران به ویژه حاشیه آن امضا شد.

وی گفت: درست است که در حوزه ماموریت ها با مرزهای جغرافیایی مواجهیم اما در حوزه سلامت این مرز ها شناخته شده نیست چرا که حاکمیت وظیفه دارد سلامت مردم را در همه عرصه ها تامین کند.

شهردار تهران افزود:در این تفاهم نامه مقرر شد به حوزه سلامت در بخش اجتماعی توجه بیشتری شود که عمدتا این بخش متوجه شهرداری و قوه قضائیه است.

وی گفت: در عرصه بهداشت و درمان بخش سلامت هم ما می توانیم کمک قابل توجهی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشیم که این اقدام با استفاده از خانه های سلامت ، سازمان های غیردولتی و ظرفیت های دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران ، شهید بهشتی و دانشگاه  بهزیستی محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه محوریت این اقدامات باید با نگاه پیشگیرانه باشد گفت: به جای اینکه افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند باید شبکه های محلی و خانه های سلامت با کمک وزارت بهداشت، ساختمان به ساختمان سراغ مردم بروندکه با این اقدام بسیاری از مشکلات ناشناخته شناسایی می شوند.

قالیباف در ادامه درخصوص مشکلات حاشیه شهرها افزود : یک سوم جمعیت کلان شهرها در حاشیه شهرها زندگی می کنند و یکی از مشکلات حاشیه شهرها نوع مدیریت جغرافیایی ما در آن مناطق است.

شهردار تهران گفت: مثلا در شهر تهران تا محدوده ای از آزادگان زیر نظر ماست و آنطرف شهری جدید و روستایی است که ما درباره آن مسئولیتی نداریم اما مردم چنین مرزی را نمی شناسند و در واقع سلامت، امنیت، اقتصاد و سیاست چنین مرزی را نمی شناسد.

وی در ادامه به تصمیم دولت قبل در جدا کردن شهرری از تهران اشاره کرد و افزود: یکی از مخالفت های ما با این تصمیم این بود که اگر این اقدام محقق  شود دوباره حاشیه نشینی دیگری ایجاد می شود.

قالیباف گفت: البته باید از مهاجرت به شهرها و اطراف آن جلوگیری کرد که این مهم با اصلاح سیاستهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی محقق می شود.
 اخبار اجتماعی - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
شب پایتخت-عملکرد دکتر قالیباف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر رئیس جمهور درباره انتقال پایتخت چیست؟



اخبار ,اخبار سیاسی ,وضعیت دانش‌آموزان شین‌آباد

 

اخبار سیاسی :نظر رئیس جمهور درباره انتقال پایتخت چیست؟


وزیر کشور: رییس جمهور نسبت به اصل موضوع انتقال پایتخت نظر مثبتی دارد

 

سخنگوی دولت: بررسی انتقال مرکز سیاسی کشور از تهران در دولت/حق مسکن کارگران دو برابر شد

سخنگوی دولت با اعلام تصویب دو برابر شدن حق مسکن کارگران در جلسه امروز هیأت وزیران، از وضعیت آلودگی هوا و انتقال پایتخت به عنوان دو موضوعی یاد کرد که در کنار دیگر مباحث در جلسه امروز هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران،‌ گفت: پیشنهاد شورای عالی کار مبنی بر افزایش و دو برابر شدن حق مسکن کارگران محترم و زحمتکش در جلسه امروز مورد موافقت قرار گرفت و این مبلغ از 100 هزار ریال به 200 هزار ریال افزایش پیدا کرد.این در حالی است که از سال 84 رقم حق مسکن کارگردان افزایش پیدا نکرده بود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد دیگری از سوی وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش حق حضور نمایندگان کارگری در مراجع حل اختلاف کارگری مطرح شد و این رقم به 2.5 برابر افزایش پیدا کرد و از 80 هزار ریال به 200 هزار ریال افزوده خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه "تبصره ذیل ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در جلسه امروز هیأت دولت مورد بحث قرار گرفت"، اظهار کرد: از آنجا که بر اساس این تبصره دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند که اگر با اصلاح ساختار و واسپاری تصدی‌های اجتماعی‌ خود به دستگاه‌های بیرونی صرفه‌جویی داشته باشند بتوانند این صرفه‌جویی را در زمینه افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان خود استفاده کنند.

معاون رییس‌جمهور افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اصلاح ساختاری که داده بود توانست از این امکان تبصره ذیل ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کند و پیشنهاد افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان این وزارتخانه را دهد که هیات محترم دولت با این موضوع موافقت کرد.

بررسی انتقال مرکز سیاسی کشور از تهران در دولت
سخنگوی دولت همچنین گفت: انتقال مرکز سیاسی کشور از تهران به مکان دیگر در این جلسه مورد توجه قرار گرفت و با توجه به مطالعاتی از سال 89 در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی همچنین در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شده بود، این موضوع مدنظر قرار گرفت و مطالعات در این باره به صورت یک کتاب در دست انتشار است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره بحث انتقال مرکز سیاسی و دلایل مخالفت دولت با این موضوع گفت: مخالفت نماینده دولت با کلیات این طرح به جهت بار مالی بوده که این موضوع دارد که قطعا این موضوع قابل انکار نیست. نمایندگان محترم مجلس نمی‌توانند طرحی را ارائه دهند که دارای باری مالی به این شکل باشد.

خبرنگار دیگری به نوبخت گفت که مرکز پژوهش‌ها اخیرا گزارش خود را در ارتباط بودجه مطرح کرده است و بحث اتکا بیشتر به نفت از سوی منتقدان مورد توجه قرار گرفته همچنین برخی فعالان اتاق بازرگانی معتقدند این گزارش خیلی خوشبینانه است و در برابر تحریم‌ها به گونه‌ای سکوت مطلق شده است، پاسخ شما به این افراد چیست که نوبخت در این باره گفت: منابع مالی بودجه 93 از سه عدد شکل می‌گیرد نخست منابع مربوط به درآمدها که عمدتا معطوف به مالیات است.

وی افزود: میزان مالیاتی که در سال 93 پیش‌بینی شده است نسبت به رقمی که در سال 92 بوده و وزارت امور اقتصادی و دارایی پذیرفت 4 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سقف 51 هزار میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد. علتش هم این است که وزارت امور اقتصادی و دارایی از سال‌های گذشته یک نظام جامع مالیاتی را تعریف کرد که بتواند از نرم‌افزارهای مناسب استفاده کند تا بخشی از مودیان مالیاتی که می‌بایست مالیاتشان را بپردازند و هم اکنون از نظارت این سازمان خارج هستند، شناسایی شوند.

وی ادامه داد: بنابراین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با تامین منابعی برای تکمیل آن نظام که بتواند منابع جدیدی را شناسایی کند با وزارت امور اقتصادی و دارایی توافق کرد که 4 هزار میلیارد تومان این منبع را افزایش دهد، بنابراین این باید خواست عمومی باشد تا ما بتوانیم هزینه‌های جاری را از درآمدهای مالیاتی تامین کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: درست است که منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که اصلاحتا همین نفت گفته می‌شود نسبت به سال گذشته حدود 8 هزار میلیارد تومان افزایش داده شده است، اما باید دانست که این عدد شامل چند جزء است که حاصل ضرب آن عدد افزایش یافته را نشان می‌دهد . یک عدد خود میزان فروش نفت و میعانات گازی است که این میزان در بودجه 93 هم اندازه میزان فروش نفت در سال 92 یعنی یک میلیون بشکه است.

نوبخت افزود: اما رقم بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد نرخ تصدیع بین ریال و دلار است در سال 92 این عدد در حد 2 هزار 488 تومان بود اما در سال 93 برای اینکه می‌خواستیم یکسان‌سازی نرخ ارز را انجام دهیم این عدد 2 هزار 650 تومان دیده شد و ما انتظار داریم وقتی کارشناسان می‌خواهند کار کارشناسی انجام دهند حرف کارشناسی هم بزنند و فقط اعداد ظاهری را نبینند.

وی تاکید کرد: کارشناسان ما آمادگی پاسخگوی به تمامی کارشناسان را دارند ضمن اینکه بودجه ما هم بسیار شفاف است ما منطق داریم و هر جا که از ما دعوت کنند از جمله وقتی به کمیسیون‌های مجلس می‌رویم از منطق‌مان دفاع خواهیم کرد. ضمن اینکه بودجه عمرانی مورد توجه ما هم منطق بسیار روشن و عادلانه‌ای دارد.

وی همچنین گفت: عدد دیگر مسئله قیمت هر بشکه نفت است قیمت هر بشکه را هم 100 دلار دیدیم و این موضوع خوش‌بینی بیش از حد نیست.

خبرنگار دیگری پرسید دولت چه برنامه‌ای برای حامل‌های انرژی مشخصا بنزین دارد و آیا قمیت بنزین ثابت می‌ماند یا خیر؟ که نوبخت در این باره گفت: همه اینها در لایحه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که تقدیم مجلس می‌کنیم به ترتیب تفصیل مشخص خواهد شد.

خبرنگار دیگری هم درباره تصمیمات دولت در جهت افزایش گرایش مردم به خرید کالای ایرانی و کمک به تولید داخلی از سخنگوی دولت سوال کرد که نوبخت در این باره تصریح کرد: امروز وزارت دارایی عملکرد 35 مصوبه مورد نظر ما را که در شهریورماه مورد توجه قرار گرفته به بحث و بررسی گذاشت و ما معتقدیم در شرایط تحریم مناسب‌ترین راهی که میتواند اقتصاد مقاومتی را شکل دهد تاکید بر تولید داخلی است ما همچنان این رویکرد ادامه خواهیم داد و این موضوع به عنوان سیاست و رویکرد قطعی دولت دنبال خواهد شد.

دولت آماده انجام هر کار ضروری جهت کاهش آلودگی هواست
نوبخت همچنین درباره تصمیمات دولت در خصوص مقابله با‌ آلودگی هوا و اینکه آیا سازمان محیط‌ زیست خواستار واردات بنزین از خارج شده است، گفت: امروز در جلسه هیات دولت این بحث مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآورشد: هر کاری که بتوان در جهت تقلیل مقدار آلاینده‌های موجود انجام داد را انجام می‌دهیم و اعتقاد داریم که این اقدامات به صورت یک مجموعه در جهت بهسازی محیط و کاهش آلودگی هوا انجام شود. در بحث واردات بنزین باید بگویم چنین پیشنهاداتی در جلسه هیات محترم وزیران مطرح نشده است، اما ما هر کاری که در این باره ضرورت داشته باشد را انجام می‌دهیم برای ما مهمتر از هر چیزی سلامت مردم‌مان ماست.

ارزیابی مثبتی از تعامل بین سه قوه داریم
در ادامه خبرنگاری به نوبخت گفت که مدتی است مجلس به طرق مختلف از دولت خرده می‌گیرد و حتی بحث استیضاح وزیران را مطرح می‌کند ارزیابی شما از این رویه دولت چیست که سخنگوی دولت در این باره اظهار کرد: با توجه به نوع همکاری که دولت با مجلس دارد در این راستا فعال هستیم، برخی سوالات مجلس از دولت پیشینه قبلی دارد برخی سوالات هم بدیهی و روشن است و هیچ تخلف خاصی نیست مثل همان بحثی که گفته شد، چرا رییس کل بانک مرکزی چنین اظهاراتی دارد به هر حال هر رییس کلی می‌تواند اظهاراتی داشته باشد حال چه اظهاراتش مقبول باشد یا نامقبول در حوزه اختیارات آن فرد است.

وی افزود: با این‌حال من باید بگویم ما با همه شکیبایی که داریم به همه سوالات پاسخ می‌دهیم و همه اینها را مثبت تلقی می‌کنیم .

نوبخت گفت: به نظر ما اختلاف افکنی و تعمیق اختلافات نه تنها بین جریان‌های سیاسی مطلوب نیست، بلکه در ارتباط با قوا نیز حساسیت بیشتری در این باره داریم و تلاش می‌کنیم اگر شبهه وجود دارد در کمال صمیمیت آن را مرتفع کنیم، بنابراین در مجموع ارزیابی مثبتی از تعامل بین سه قوه داریم، ضمن این‌که این حق برای افکار زیرک و هوشمند محفوظ است که بر همه اینها داوری ونظارت کند.

گلایه نمی‌کنیم
همان خبرنگار پرسید آیا شما در ارتباط با رابطه مجلس و دولت دچار خوش‌بینی نشده‌اید که وی پاسخ داد:آنچه که در ارتباط با این تعامل از سوی دولت انجام می‌شود سنجیده است و ما خواهان این نیستیم که روابط مان را با قوه‌ای که پیشرفت امورمان منوط به نوع تصمیم‌گیری‌ آنها است، نادرست تنظیم کنیم. به همین جهت این اقدام از سوی ما با سنجیدگی در حال انجام است.

نوبخت گفت: گلایه نمی‌کنیم و شکیبایی انجام می‌دهیم و اگر اتفاقی افتاد سعی می‌کنیم با شفافیت‌ پاسخگو باشیم ضمن اینکه ما بر یک نکته واقف هستیم و آن این‌که با ما مردم فهیم و هوشمندی در ارتباطیم و در معرض نگاه‌های آنها سه قوه فعالیت می‌کنند، بنابراین اجازه دهید که ما مسیر خود را با اعتمادی که افکتا عمومی به ما دارد، طی کنیم و معتقدیم لزومی ندارد که حتما در هر مورد اظهار نظری صورت بگیرد تا آنها بدانند چه اتفاقی می‌افتد، شما پیام انتخابات 24 خرداد را می‌توانید یک مبنا برای صحت خوش‌بینی ما قرار دهید و این موضوع را مورد توجه قرار دهید.

وی گفت: مردم همه این موضوعات را با زیرکی نظاره‌ می‌ کنند و به وقت خود نتیجه قضاوت و داوری خود را مطرح می‌کنند من از قوه مقننه به جهت همکاری با دولت تشکر می‌کنم، اجازه دهید با این روال با مجلس پیش برویم و فکر می‌کنیم مصالح نظام و مردم ایجاب می‌کند که ما روابط صمیمانه‌تر و خوشبینانه‌تر با دیگر قوا داشته باشیم.

 خبرنگار دیگری درباره ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: با توجه به تفاوت ماهوی و شکلی که در ادامه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد، دولت ترجیح داد آن را به جای یک تبصره در قالب لایحه بگنجاند. ما معتقدیم آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم به مراتب بهتر از روش موجود است.

وی افزود: ما از رسانه‌های محترم خواهش می‌کنیم به گونه‌ای این مطلب را انعکاس دهند که اذهان عمومی دچار تشویش نشوند، کما اینکه بارها از ما سوال شده است که شما می‌خواهید ارائه یارانه‌ها را ادامه ندهید، در حالیکه ما هیچ وقت چنین موضوعی را نگفته‌ایم.

اخبار مربوط به دولت از دولت پی‌گیری شود
سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شیوه اطلاع‌رسانی دولت با توجه به تکذیب برخی اخبار از سوی دولت که در روزهای اخیر انجام شده است، تصریح کرد: در هفته دو جلسه هیات وزیران تشکیل می‌شود و هفته‌ای یک بار ما در این باره اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نوبخت گفت: البته برخی مسائل را به دروغ به دولت و یا مسئولین دولتی نسبت می‌دهند مثل اینکه گفته شد آقای روحانی مقاله‌ای را به یکی از رسانه‌های خارجی داده بودند موضوع کذبی بود و با وجود این موضوعات بخشی از وقت ما به حرف‌هایی که نمی‌دانیم از کجا تولید می‌شود، صرف می‌شود.

وی با بیان این‌که حجم این نوع نشر اکاذیب در حال گسترش است، یادآورشد:‌ البته ما این را محصول هیچ اتاق فکری نمی‌دانیم، اما انتظار داریم خبری که درباره دولت است از خود دولت پرسیده شود و به صرف این‌که خبری شنیده شد روی سایت‌ها عجولانه منتشر نشود و در معرض اطلاع عموم قرار داده نشود. در این صورت کار دولت هم سبک می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: ما فکر می‌کنیم که اطلاع‌رسانی در حد معقول و مطلوب و به ویژه در مقایسه با گذشته با نظم و انضباط قابل پذیرشی ادامه پیدا می‌کند، البته ما در برابر برخی شایعات و اخبار کذب راهی جز تکذیب نداریم.

دولت به هیچ وجه درباره دانش‌آموزان شین‌آبادی کوتاهی نخواهد کرد
خبرنگار دیگری در مورد پیگیری روند درمان دانش‌آموزان شین‌آباد و دستور شخص سخنگوی دولت در خصوص تامین منابع مالی درمان دانش‌آموزان از نوبخت سوال کرد که وی در این باره گفت: من دستور دادم مبالغ مورد نیاز از محلی که در اختیار است برای معالجه این عزیزان استفاده شود. هم‌اکنون این عزیزان در تهران هستند و وزیر محترم بهداشت پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

نوبخت تاکید کرد: هر عاملی که در جهت بازگرداندن سلامت و بهبودی کامل این عزیزان وجود داشته باشد انجام می‌دهیم و دولت به هیچ وجه در این باره کوتاهی نخواهد کرد و همه منابع را برای این عزیزان تامین می‌کنیم.

 

----------------------------------------


وزیر کشور: رییس جمهور نسبت به اصل موضوع انتقال پایتخت نظر مثبتی دارد

وزیر کشور با اعلام این‌که رییس جمهور نسبت به اصل موضوع انتقال پایتخت نظر مثبتی دارد، از وزیر راه و شهرسازی به عنوان مسئول برآوردهای مالی این موضوع از جانب دولت نام برد.

 رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بحث انتقال مرکز سیاسی از تهران، اظهار کرد: آقای روحانی نسبت به اصل این موضوع نظر مثبتی دارد و دولت در این باره همکاری‌های جدی با مجلس خواهد داشت تا جمع‌بندی‌های لازم انجام شود و بتوانیم به راه‌حل‌های مناسب برسیم.

وی با بیان این‌که برآوردهای مالی این موضوع نیز در حال مطالعه و بررسی است، افزود: قرار شد آقای مهندس آخوندی متولی این موضوع باشند و در جلسه هیات دولت این موضوع مورد توجه قرار گرفت که در یک بازه زمانی مطلوب به این امر پرداخته شود، ولی از الان نمی‌شود زمان آن را تعیین کرد.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که در بحث انسداد مرزها چه اولویت‌هایی را مدنظر قرار خواهید داد و آیا بودجه مناسب برای این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: برای مدیریت و کنترل مرز که به انسداد مرزها معروف شده اعتباری معادل سال 92 در نظر گرفته شده و ما امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم در بحث حفره‌ها و حلقه‌های مفقوده در مرزها را به پایان برسانیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه از در نظر گرفتن ردیف‌های جدید بودجه‌ای در مرزها خبر داد و اظهار کرد: قرار شد در بحث بازارچه‌های مرزی درآمدها در همان محل هزینه شود، ضمن اینکه ردیف جدیدی هم برای توسعه منطقه غرب و شرق مرزی در نظر گرفته شده و ردیف جدید دیگر در نظر گرفتن بیست میلیارد تومان برای مابه‌التفاوت سود تسهیلات در مناطق مرزی است.

وی همچنین گفت: کارگروه ویژه مرز نیز طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفته و ما برای سال آینده مدیریت یکپارچه مرزی را مدنظر قرار دادیم و در همین راستا تمامی دستگاه‌ها در این مسیر باید مصوبات خود را با توجه به مصوبات این کارگروه هماهنگ و هزینه کنند.

وزیر کشور همچنین درباره بحث دعوتش از احزاب و گروه‌های سیاسی در یک نشست، تصریح کرد: برای هفته بعد این نشست برگزار می‌شود و من می‌خواهم کلید تعامل و همکاری با احزاب را بزنم و بحث قانونمند کردن و مسئولیت‌پذیری احزاب و گروه‌های سیاسی را مورد توجه قرار دهم.

رحمانی‌فضلی همچنین درباره انتخاب استاندار استان خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی آخرین استانی است که باید برای آن تصمیم بگیریم. در شرایط مختلف اسامی متفاوتی مطرح شده است، اما به هر ترتیب ظرف یکی دو هفته آینده استاندار این استان نیز تعیین خواهد شد.

وی همچنین درباره کشته شدن شهروندان کرد که در این باره یکی از نمایندگان کرد مجلس نیز تذکری داده بود، اضافه کرد: در مناطق مرزی ترددهای مختلفی انجام می‌شود و نیروی انتظامی با برخی درگیر می‌شود. در مورد خاصی که آن نماینده محترم فرمودند من معاون امنیتی خود را مامور کردم که با مسئولان استان مربوط جلساتی گذاشتند تا این موضوع بررسی شود و اگر در این باره حقی از کسی ضایع شده باشد احقاق خواهد شد.

خبرنگار دیگری از رحمانی‌فضلی سوال کرد گفته می‌شود در بحث نظرسنجی با آمریکا که مورد نظر آقای روحانی بوده است یکی از مسئولین در این راستا وزارت کشور بوده، در این باره شما چه اقداماتی انجام داده‌اید که وزیر کشور اظهار کرد: این بحث به ما مربوط نمی‌شود و ما اصلا متولی نبوده‌ایم و دخالتی در این بحث نداشته‌ایم.

وی همچنین در ادامه شناسنامه‌دار شدن خبرنگاران که مورد سوال یکی از خبرنگاران در این نشست بود را مورد توجه قرار داد و گفت: باید یک تفکیکی بین خبرنگاران قائل شد و نظامی در این باره تعریف کرد که البته متولی آن خود خبرنگاران باشند.

اخبار سیاسی - ایسنا