اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر زهرا اشراقی درباره توپ طلا و رونالدو


رونالدو حقش بود که این عنوان را کسب کند. او هم برای رئال فوق‌العاده بود و هم در بازی با سوئد فوق‌العاده بازی کرد.

سایت گل: رسیدن توپ طلای فیفا و کسب بهترین بازیکن جهان به کریس رونالدو موج خبری بلندی بین افراد مختلف مشهور در پی داشته و افراد مهم  نسبت به این عنوان واکنش‌هایی نشان داده اند.

 یکی از کسانی که نسبت به کسب عنوان بهترین بازیکن جهان توسط رونالدو واکنش نشان داده زهرا اشراقی نوه امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. او که علاقه زیادی به ورزش و بخصوص فوتبال دارد و تمام رویدادها را به دقت دنبال می‌کند.

او پس از کسب توپ طلا توسط کریس از صفحه اجتماعی خود عکس این بازیکن را در حال تصاحب توپ طلا به اشتراک گذاشته و عنوان کرده است توپ طلا به صاحبش رسید. خبرنگار سایت گل پس از این واکنش اشراقی با او تماس گرفت و وی در مورد اینکه چه واکنشی نشان داد توسط رونالدو داشته است عنوان کرد:« بله ، من عکس رونالدو را در صفحه فیس بوکم قرار گذاشته ام  که این یک واکنش به یک اتفاق خوب بود و واقعا رونالدو حقش بود که این عنوان را کسب کند. او هم برای رئال فوق‌العاده بود و هم در بازی با سوئد فوق‌العاده بازی کرد من به شخصه بازی‌اش را دوست دارم و نوع حرکاتش در زمین را می‌پسندم. من نمی‌توانم به طور حرفه‌ای و فنی در موردش صحبت کنم و فقط به عنوان یک بیننده درباره‌اش نظر می‌دهم و نمی‌دانم تاکتیکش یا تکنیکش را دوست دارم. او کاملا با بقیه فرق دارد و واقعا حقش بود که بهترین بازیکن جهان شود.»

زهرا اشراقی در مورد اینکه آیا ریبری یا مسی هم می‌توانستند این عنوان را به دست بیاورند با قاطعیت از رونالدو دفاع می‌کند و واکنش نشان می‌دهد:« مسی که اصلا حقش نبود و دیگر بس‌اش بود چون چندین‌بار عنوان را به دست آورد و انصافا این حق رونالدو بود که توپ طلا را به دست بیاورد.»

اشراقی در مورد اینکه ست بلاتر رئیس فیفا مسی را به رونالدو ترجیح  می‌دهد و او را پسر بهتری می‌داند و کریس بیشتر به موهایش می‌رسد هم نظر جالبی دارد:« من زیاد در مورد مسائل اخلاقی او  چیزی نمی‌دانم اما بازی‌اش فوق‌العاده است زندگی خصوصی هر کسی به خودش ربط دارد، رونالدو جوان است و خودش می‌داند خرج موهایش کند یا نه. اما اگر در جوانی خرج موهایش نکند کی کند؟»


ویدیو مرتبط :
توپ طلا رونالدو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش روز: رونالدو حس می‌کند با حضور بلاتر توپ طلا را نمی‌برد



رونالدو,توپ طلا,رئال مادرید

گزارش روز: رونالدو حس می‌کند با حضور بلاتر توپ طلا را نمی‌برد

بازیکن پرتغالی بر این باور است که صحبت‌های سپ بلاتر طرفدارانه بوده است.

  کریستیانو رونالدو بر این باور است که بارسلونا و لیونل مسی میراث او در رئال مادرید را تهدید می‌کنند. او از این نگران است که تا زمانی که سپ بلاتر ریس فیفا است دیگر توپ طلا را نبرد.

رئال و رونالدو به سخنان بلاتر واکنش خشمگینانه‌ای نشان دادند. رییس فیفا گفته بود مسی را ترجیح می‌دهد و رونالدو را دست انداخته بود. او البته بعدتر عذرخواهی کرد و تلاش کرد جنجال را آرام کند، اما این بازیکن حس می‌کند که فیفا جهت‌دارانه رفتار می‌کند.

بلاتر در دانشگاه آکسفورد حضور یافته بود. یکی از دانشجویان از او درباره مسی و رونالدو پرسید و او پاسخ داد: «یکی‌شان بیش از دیگری در آرایشگاه وقت می‌گذراند. اما من نمی‌توانم بگویم کدام بهتر است. هر دو را دوست دارم اما شخصا مسی را ترجیح می‌دهم.»

مادرید با بلاتر تماس گرفت و از موضع این رییس 77ساله به‌شدت انتقاد کرد. کارلو آنچلوتی هم از بازیکنش دفاع کرد: «می‌دانم که رییس باشگاه نامه‌ای به فیفا فرستاده است. این بی‌احترامی نسبت به بازیکنی است که بسیار جدی است و بسیار حرفه‌ای. من با رییس موافقم.»

رونالدو هم در شبکه‌های اجتماعی با خشم پاسخ داد. او ویدیوی صحبت‌های بلاتر را در توییتر و فیس‌بوک گذاشت و نوشت: «این ویدیو نشان از احترام و ارزشی دارد که فیفا برای من، باشگاهم و کشورم قائل است. خیلی چیزها توضیح داده شده. برای آقای بلاتر سلامتی و طول عمر آرزو دارم. او بی‌تردید همچنان موفقیت تیم‌ها و بازیکنان محبوبش را خواهد دید.»

بلاتر گفت که عذر می‌خواهد: «اگر بابت شوخی‌های من در رویدادی خصوصی در روز جمعه عصبانی شدی عذرخواهی می‌کنم.» فیفا همچنین نامه‌ای سرگشاده ارسال کرد و در آن اعلام شد که بلاتر مسی و کریستیانو را در یک سطح می‌بیند.

اما کار دیگر تمام شده است. بلاتر علنا گفته مسی را ترجیح می‌دهد: «مسی پسر خوبی است. هر پدر و مادری دوست دارد فرزندی چون او در خانه داشته باشد.» او درباره رونالدو هم گفت: «آن دیگری هم فرمانده میدان مسابقه است.»

کریستیانو فصل گذشته عصبانی بود که مقامات مادرید از او حمایت کافی نمی‌کنند. او اکنون خوشحال است که باشگاه برای دفاع از او به پا خاسته. در هر حال او احساس می‌کند فیفا جانب بارسلونا و مسی را می‌گیرد و مسی پنجمین توپ طلایش را خواهد برد.

هر دو نفر در لیست 23نفره نامزدهای توپ طلا هستند. فرانک ریبری، دیگر گزینه احتمالی بردن توپ طلاست. رونالدو همین حالا هم مطمئن است که توپ طلا را نمی‌برد. دست کم تا زمانی که بلاتر رییس باشد.

پائولو فوتره، ستاره سابق پرتغال می‌گوید: «این حرف‌های بلاتر توضیح می‌دهد که چرا کریستیانو دیگر توپ طلا را نبرد. این جایزه مسخره‌بازی است. اگر کوچک‌ترین تردیدی داشتم دیگر ندارم.»

رونالدو حس می‌کند سال گذشته شایسته بردن توپ طلا بود. او مادرید را به قهرمانی لالیگا در فصل 12-2011 رساند و بر این باور است که با لابی فیفا بود که مسی در سال‌های اخیر این جایزه را برده است. بازیکن پرتغالی همچنین نگران است که چنین صحبت‌هایی تصویر او را خدشه‌دار می‌کند. او در فصل‌های اخیر سخت تلاش کرده که چهره‌اش را بهبود بخشد.

صحبت‌های بلاتر در آستانه کلاسیکو بین بارسا و مادرید در روز شنبه بود. رونالدو خشمگین بود که یک پنالتی را رویش نگرفته‌اند. این بازیکن 28ساله در همان لحظه و پس از گل دوم بارسا به داور اعتراض کرد. اما اعتراض او راه به جایی نبرد. سرخیو راموس پس از بازی گفت: «همیشه همین بوده است.»

راموس مانند بسیاری از بازیکنان مادرید و ژوزه مورینیو، مربی سابق آنها، بر این باور است که بارسا در کلاسیکوها در لالیگا و اروپا – به‌ویژه در نوکمپ – بیشتر حمایت می‌شود و رونالدو در سخنش با بلاتر هم به چنین نکته‌ای اشاره کرده است.

در هر حال زمان واکنش مادرید به بلاتر به باشگاه اجازه داد که از زیر سایه انتقادات بیرون بیاید – آنها به دلیل عملکرد ضعیف مقابل بارسلونا زیر فشار قرار گرفته بودند – و فشار از روی آنچلوتی، فلورنتینو پرس و گرث بیل برداشته شود.

بارسلونا هم البته اعتقاد داشت داور در کلاسیکو یک پنالتی برایشان نگرفته و خطای په‌په روی سسک فابرگاس باید گرفته می‌شد.

فیفا در وب‌سایت رسمی خود نامه عذرخواهی بلاتر را منتشر کرده و البته دیگر در این باره سخنی به میان نیاورده است./گل