اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظریه استیون هاوکینگ برای نجات انسان


استیون هاوکینگ چند وقت پیش هم در مصاحبه‌ای گفته بود که بهتر است دنبال بیگانگان نگردیم وگرنه نابود می‌شویم.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: "انسان‌ها ممکن است خودشان را با ساخته‌های‌شان به کشتن بدهند.” این حرفی است که فیزیکدان معروف، پروفسور «استیون هاوکینگ» اخیرا زده است. این فیزیکدان انگلیسی می‌گوید که ویروس‌های ساخته شده، جنگ اتمی و گرم شدن کره‌ی زمین، خطراتی هستند که انسان‌ها را نابود خواهد کرد.

استیون هاوکینک: انسان برای زنده ماندن باید به سیارات دیگر مهاجرت کند

هاوکینگ هم‌چنین به این موضوع اشاره می‌کند که با پیشرفت علم و تکنولوژی، خطرات بیشتری هم به دست انسان بوجود می‌آیند. پروفسور هاوکینگ این صحبت‌ها را در یکی از سخنرانی‌های خود کرده است. او می‌گوید انسان فقط در حالتی می‌تواند زنده بماند که در دنیاها و سیاره‌های دیگر شروع به زندگی کند.

او در سخنرانی‌اش گفته است: "با اینکه شانس نابودی سیاره‌ی زمین در یک مدت مشخص می‌تواند بسیار کم باشد، اما به مرور زمان زیاد می‌شود و در هزار سال یا ده‌ها هزار سال آینده به موضوعی حتمی تبدیل می‌شود. تا آن زمان باید به دیگر ستاره‌ها رفته باشیم، تا نابودی زمین به معنای نابودی نژاد انسان نباشد.”

با این حال، هاوکینگ می‌گوید که به این زودی‌ها نخواهیم توانست در فضا زندگی کنیم: "حداقل در صد سال آینده در فضا زندگی نخواهیم کرد، پس باید در این مدت زمان بسیار مراقب باشیم."

استیون هاوکینگ چند وقتی است که دیدگاه خوبی به وقایع اطراف‌اش ندارد. او و عده‌ای از دانشمندان چند وقت پیش بیانیه‌ای برای جلوگیری از ساخت هوش مصنوعی امضا کردند، چون معتقد بودند که هوش مصنوعی از انسان قوی‌تر می‌شود و نژاد ما را نابود خواهد کرد. هاوکینگ فقط هوش مصنوعی را هدف خود قرار نداده است؛ این دانشمند انگلیسی چند وقت پیش هم در مصاحبه‌ای گفت که بهتر است دنبال بیگانگان نگردیم، چون اگر وجود داشته باشند، در اولین حرکت‌شان انسان را نابود می‌کنند.

با تمام این اوصاف، هاوکینگ می‌گوید که او خوش‌بین است: "ما نمی‌توانیم جلوی پیشرفت را بگیریم، یا روند آن را برگردانیم. بنابراین باید خطرات را بشناسیم و آن‌ها را کنترل کنیم. من خوش‌بین هستم و معتقدم که می‌توانیم.”


ویدیو مرتبط :
استیون هاوکینگ و نظریه خلقت جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات ۱۲ انسان از سیاهچال قاچاقچیان در تهران



 

 

نجات ۱۲ انسان از سیاهچال قاچاقچیان در تهران

 

اعضای یك باند قاچاق انسان كه اتباع بیگانه را در یك سیاهچال در تهران زندانی می كردند تا از اقوام و بستگان آنها اخاذی كنند، دستگیر شدند.



روز ۶ تیر زن جوانی پس از حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران با ارائه شكایتی بیان كرد: همسرم تبعه افغانستان می باشد اما در ایران به دنیا آمده است و پدر و مادرش نیز سال هاست در ایران زندگی می كنند.



شاكی افزود: چندی پیش شوهرم پس از دستگیری به دلیل اقامت غیرمجاز از ایران خارج شد. او حدود ۱۵ روز قبل با من تماس گرفت و گفت كه از طریق مرز زابل وارد ایران شده و در نزدیكی اصفهان است، اما پس از ۲ هفته از وی خبری نبود تا این كه فردی با من تماس گرفت و گفت، شوهرت را گروگان گرفته ایم و باید برای آزادی او ۳ میلیون تومان پرداخت كنم.



● دستور تحقیقات

در پی این شكایت دادیار سلیمانی دستور تحقیق در این باره را در شعبه ۱۱ پلیس آگاهی صادر كرد و با تحقیق از شاكی، ردپای گروگانگیرها در محدوده پاسگاه نعمت آباد به دست آمد.



در ادامه تحقیقات روز هفتم تیرماه ماموران با شناسایی یك منزل مسكونی در این منطقه، محل را به صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند و پس از گزارش موضوع به دادیار جنایی، وارد این خانه شدند و ۲ تبعه ایرانی به نام های ابوالفضل ۲۴ ساله و محسن ۲۲ ساله و یك تبعه افغان به نام غفور را دستگیر كردند.


● كشف سیاهچال

با دستگیری این سه متهم، در بازرسی از خانه ۱۲ تبعه افغانی و پاكستانی كه در یك سیاهچال زندانی شده بودند، نجات یافتند و همراه متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند.



با تحقیق از متهمان و اتباع بیگانه و با آن كه ۳ متهم دستگیر شده عنوان می كردند هیچ دخالتی در گروگانگیری و زندانی كردن اتباع بیگانه نداشته اند، بررسی ها نشان داد اعضای این باند طی هماهنگی با تعدادی دیگر از اعضای باند قاچاق انسان كه در پاكستان و افغانستان به سر می برند، افرادی كه تمایل به حضور در ایران را دارند، شناسایی و با دریافت مبالغ گزاف آنها را از طریق مرز به زاهدان منتقل كرده و تحویل دیگر عوامل مرتبط با باند می دهند كه آنها نیز مسافران قاچاق را با اتوبوس به تهران و سپس به زندان خانگی در محدوده پاسگاه نعمت آباد منتقل می كنند.



سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام جم» گفت: در بازرسی از زندان خانگی قاچاقچیان انسان مشخص شد آنها پس از زندانی كردن اتباع بیگانه و ضرب و شتم، مشخصات و شماره تلفن اقوام و بستگان آنها را گرفته و برای آزادی گروگان ها، مبالغ میلیونی دریافت می كردند.



محمدیان افزود: شرایط این سیاهچال به گونه ای بود كه ۱۲ اتباع بیگانه كه در شرایط بسیار وخیمی به سر می بردند، از این محل متعفن نجات یافتند.



رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح كرد: در حال حاضر و باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی ۳ متهم دستگیرشده، تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند مخوف قاچاق انسان ادامه دارد.



سرهنگ محمدیان در پاسخ به پرسش «جام جم» در ارتباط با این كه اعضای این باند از چه مدت در زمینه قاچاق انسان فعالیت می كردند، گفت: بررسی های اولیه حاكی است كه اعضای این باند از چند ماه پیش در این منطقه فعالیت خود را آغاز كرده بودند و متاسفانه خانواده و بستگان گروگان ها به دلیل ورود غیرمجاز به كشور و با وجود پرداخت مبالغ گزاف به گروگانگیرها، شكایتی را مطرح نكرده بودند، لذا با شكایت زن جوان بلافاصله تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی یك روز پس از شكایت، ۳ عضو این باند را دستگیر كردند و ۱۲ اتباع بیگانه را از سیاهچال نجات دادند كه در حال حاضر پرونده در دادسرای جنایی در حال تحقیق است.... / گزارش : جام جم آنلاین