اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست و اینترنت در گفتگو با ان‌بی‌سی



نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست و اینترنت در گفتگو با ان‌بی‌سی

وبسایت شبکه ان‌بی‌سی بخش جدیدی از پاسخ‌های حسن روحانی به سوالاتی درباره هولوکاست، رژیم اسرائیل و آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران را به همراه تصاویری از پشت صحنه اولین گفتگوی اختصاصی رئیس جمهور با یک شبکه خارجی منتشر کرد

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در گفتگوی اختصاصی خود با شبکه خبری ان‌بی‌سی، اسرائیل را به ظلم به مردم منطقه متهم کرد ولی اظهار داشت که ایران خواهان صلح است و به دنبال جنگ نیست.

به گزارش «تابناک» و به نقل از ان‌بی‌سی، حسن روحانی بر عکس رئیس جمهور سابق ایران، در پاسخ به بیشتر سوالات لحن ملایمی داشت ولی از پاسخ دادن به سوالی در مورد «افسانه دانستن» هولوکاست طفره رفت.

وی در پاسخ به سوال «آن کاری» خبرنگار این شبکه آمریکایی اظهار داشت، «من سیاستمدارم و نه مورخ، آن چیزی که برای ما مهم است، این است که کشورها و مردم منطقه نزدیکتر به هم باشند و آنها قادرند که از تجاوز و ظلم جلوگیری کنند.»

هنگامی که خانم کاری از روحانی پرسید، عده‌ای فکر می‌کنند احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین ایران خواهان حذف اسرائیل از نقشه بوده است وی پاسخ داد: «ما خواهان این هستیم که فلسطین توسط مردم این کشور اداره شود. ما به صندوق‌های رای اعتماد داریم.»

هنگامی که کاری از روحانی در مورد سخنان نتانیاهو نیز پرسشی طرح کرد که نتانیاهو، شما را «گرگی در لباس میش» نامیده است، روحانی، اسرائیل را «دولتی اشغالگر و غاصب» نامید که «به کشورهای منطقه ظلم می‌کند و با سیاست‌های جنگ‌طلبانه برای مردم منطقه بی‌ثباتی را به ارمغان آورده است.» روحانی ادامه داد که «اسرائیل نباید به خود اجازه سخن گفتن در مورد دولتی را بدهد که با آرای آزاد مردم و به روش دموکراتیک انتخاب شده است».

به نوشته ان‌بی‌سی، روحانی همچنین گفته است که «مهم است که همه ملت‌های منطقه یاد بگیرند به طور مسالمت‌آمیز با هم زندگی کنند.» وی ادامه داد که « ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستیم، ما به دنبال صلح و ثبات بین همه ملت‌های منطقه هستیم».

ان‌بی‌سی سخنان روحانی در ماه‌های بعد از انتخابات را نشانه‌ای از تغییر در سیاست‌های دولت ایران می‌داند.

به نوشته ان‌بی‌سی، به نظر می‌رسد که روحانی برای افزایش دسترسی مردم ایران به اینترنت و سایر آزادی‌های سیاسی و اجتماعی قول‌هایی داد. وی اظهار داشت که: « ما خواهان آن هستیم که مردم در زندگی خصوصی خود کاملا آزاد باشند. در دنیای کنونی، دسترسی آزاد به اطلاعات و آزادی گفتگو و اندیشه، حق همه و از جمله مردم ایران است». وی در مورد فیلترینگ اینترنت نیز اظهار داشته است که یک «کمیسیون حقوق شهروندی» ایجاد خواهد شد.

روحانی در پاسخ به این سوال که «آیا این اقدام به معنای دسترسی مردم ایران به توئیتر و فیسبوک خواهد بود؟» اظهار داشت: « نظر دولت این است که مردم باید به همه اطلاعات جهان دسترسی داشته باشند». وی ادامه داده است که « نظر ما در این مورد باید مبتنی بر حفاظت از هویت و اخلاقیات ملی نیز باشد».

بخش دیگری از این گفتگو به سوالات در مورد موضوع هسته‌ای و روابط با آمریکا اختصاص داشت که اخبار آن پیش از این منتشر شده است.

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست , آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران

 

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست , آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران

 

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست , آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران

 

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست , آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران

 

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست , آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران

 

نظرات رئیس جمهور در باره هولوکاست , آزادی شبکه‌های اجتماعی در ایران

تابناك


ویدیو مرتبط :
اظهارات رئیس جمهور در خصوص نسل سه و اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور ونزوئلا خواستار گفتگو با آمریکا شد



اخبار,اخبار بین الملل,اتهامات مادوروعلیه آمریکا

 

اخبار بین الملل - رئیس جمهور ونزوئلا خواستار گفتگو با آمریکا شد

 نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه پیشنهاد تشکیل کمیسیون « صلح و احترام دو جانبه به حق حاکمیت » را بین آمریکا و کشورش به منظور آغاز گفتگوها بین کاراکاس و واشنگتن با هدف آغاز دوباره روابط دیپلماتیک پیشنهاد کرد .

مادورو هدایت تظاهرات هزاران هوادار انقلاب بولیواری - یک جنبش اجتماعی چپ گرا - را بر عهده گرفت . این افراد حمایت خود را از نیروهای مسلح و گارد ملی ونزوئلا پس از بیش از یک ماه اعتراضات خشونت آمیز در مناطق خاصی از این کشور اعلام کردند.


رئیس جمهور ونزوئلا گفت او در پی تعیین دیوسدادو کابلو رهبر مجمع ملی برای بر عهده گرفتن ریاست هیئت ونزوئلایی در گفتگو با آمریکا است و همچنین خواستار میانجیگری نمایندگان اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی در این زمینه شد.


طی چند هفته گذشته ، آمریکا و ونزوئلا اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کردند اما مادورو همواره بر آغاز گفتگوها بر اساس احترام دو جانبه و پایان دان به سال ها روابط پر تنش بین دو کشور تأکید کرد.


جمعه گذشته، واشنگتن اتهامات « نامعقول » مادورو را در این باره رد کرد که واشنگتن در حال دخالت در امور داخلی ونزوئلا از طریق دخالت در تظاهرات خشونت آمیز ضد دولتی است.


الیاس خوا وزیر امور خارجه ونزوئلا پیشتر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را « قاتل مردم ونزوئلا » توصیف کرده بود و همچنین او را به تحریک اعتراضاتی متهم کرد که سبب کشته شدن 28 نفر طی پنج هفته شد.


مادورو در جمع هزاران افسر ارتش اعلام کرد:« مردم و نیروهای مسلح در خیابانها حضور دارند و از انقلاب بولیواری ، میراث هوگو چاوز، کشور و قانون اساسی دفاع می کنند .»


مادورو طرح دولت آمریکا را به منظور اجرای برنامه ای با هدف کشتن خود را محکوم کرد و آن را اقدامی در جهت ایجاد بحران سیاسی در ونزوئلا دانست.


رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به باراک اوباما همتای آمریکایی خود گفت :« صدور دستور ترور رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به منظور ایجاد خشونت در کشور بزرگترین اشتباه او خواهد بود.»
مادورو گفت اطلاعاتی به دست آورده است که مشاوران اوباما در وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون طرح ترورو کودتا را در ونزوئلا مطرح کرده اند.


به گزارش خبرگزاری شین هوا از کاراکاس، مادورو افزود:« اگر آمریکا قصد اجرای برنامه قتل مرا دارد ، مردم به حضور خود در خیابانها با هدف دفاع از انقلاب ادامه خواهند داد و نیروهای مسلح ما نیز متحد باقی خواهند ماند.»


این در حالی است که در روز چهارم ماه فوریه در تظاهرات خشونت آمیز در سن کریستوبال در غرب ونزوئلا دست کم 28 نفر کشته و 400 تن دیگر زخمی شدند.

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر