اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشانه‌های گرم شدن معاملات مسکن



 بازار مسکن با نزدیک شدن به ماه آخر بهار روزهای گرم‌تری را پشت سر می‌گذارد و نشانه‌های پیش رونق پررنگ‌تر شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد» براساس آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، از ابتدای اردیبهشت ماه تا روز گذشته مجموعا 6 هزار و 736 معامله مسکن ثبت شده است که این رقم نسبت به آمار 2 هزار و 999 فقره فروردین ماه رشد چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر شمار کل معاملات مسکن در اردیبهشت ماه سال گذشته 7 هزار و 474 فقره بوده که اختلاف چندانی با معاملات ثبت شده در طول 24 روز سپری شده از اردیبهشت امسال ندارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود درصورتی که روند کنونی معاملات در هفته پایانی اردیبهشت ادامه داشته باشد، حجم معاملات ثبت شده این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

 

با این حال شمار قراردادهای ثبت شده در بازار رهن و اجاره وضعیت متفاوتی دارد. شمار قراردادهای رهن و اجاره که طی 24روز سپری شده از اردیبهشت ماه امسال ثبت شده 4 هزار و 229 فقره بود که با آمار 8 هزار و 925 قرارداد رهن و اجاره اردیبهشت ماه سال گذشته اختلاف زیادی دارد و بعید به نظر می‌رسد با گذشت هفته پایانی این رکورد ثبت شود. هرچند کاهش شمار قراردادهای رهن و اجاره نیز می‌تواند نشانه‌ای از گرم‌تر شدن بازار معاملات مسکن محسوب شود.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, مسکن


ویدیو مرتبط :
افزایش 50 درصدی معاملات مسکن در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشانه خوب از پایان رکود معاملات مسکن



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزایش حجم معاملات مسکن در آذرماه را نشانه خوبی از پایان رکود در بازار معاملات مسکن عنوان کرد.حسام عقبایی گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن ناشی از یک فرآیند اقتصادی سه ساله است؛ به همین دلیل در این سه سال هر بار شاهد رکود بیشتر بودیم، بنابراین هر چند امسال هم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری بر بازار مسکن حاکم نبود اما افزایش ۵۸۲ فقره‌ای حجم معاملات مسکن، نشانه خوبی برای خروج از رکود است.

وی افزود: حجم معاملات مسکن در آذر ماه نسبت به آبان افزایش داشته است در صورتی که با توجه به تعطیلات ماه صفر تصور می‌شد که معاملات در این زمان در همان حالت رکودی باشد و حتی کاهش پیدا کند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد در آذر ماه ۱۲ هزار و ۶۳۸ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است. عقبایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در آبان ماه ۱۲ هزار و ۵۶ واحد مسکونی در تهران معامله شده بود. به عبارت دیگر، ۵۸۲ واحد مسکونی نسبت به ماه گذشته بیشتر معامله شده است و ما امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره کاهش حجم معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه مشابه در سال گذشته گفت: بازار مسکن هنوز در رکود به سر می‌برد و طبعا رکود امسال نسبت به سال گذشته به دلایل مختلف بیشتر بوده؛ بنابراین طبیعی است که ما هنوز روند رو به رشد بالایی در حجم معاملات مسکن نداشته باشیم. وی همچنین درخصوص پیش‌بینی رشد حجمی معاملات در دی ماه گفت: پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کمی دشوار است؛ اما شواهد نشان می‌دهد انتظار افزایش حجم معاملات، دور از انتظار نیست و احتمال رشد حجم معاملات در دی ماه ۹۴ وجود دارد.

 

عقبایی همچنین در پاسخ به این سوال که بازار مسکن چه زمانی از رکود خارج می‌شود و رونق می‌گیرد؟ گفت: خارج شدن از رکود و رونق گرفتن دو مساله جدا از هم است اما با نشانه‌هایی که وجود دارد، می‌توان حدس زد که بازار مسکن در ماه‌های آینده به خصوص در ۶ ماه نخست سال 95 به تدریج از رکود خارج می‌شود؛ اما خروج از رکود لزوما به معنای رونق بازار مسکن نیست.

 

 اخبار اقتصادی  -  دنیای  اقتصادی