اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسخه پزشکان الکترونیکی می شود



اخبار,اخباراجتماعی,نسخه الکترونیکی

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکان کشور تا چهار سال آینده خبرداد .

به گزارش ایرنا ، رسول دیناروند روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی معاونان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ساری به خبرنگاران گفت: پارسال این طرح به صورت پایلوت در شهرهای پاوه ، ساوه وجهرم اجرا شد .

وی به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای طرح الکترونیکی کردن نسخه پزشکان اشاره کرد و افزود:امسال این طرح در سه شهردیگر کشور اجرا می شود که در مازندران نیز بابلسر پایلوت اجرا این طرح خواهد بود .

رییس سازمان غذا و داروی کشور با ابراز رضایت از اجرای آزمایشی طرح الکترونیکی کردن نسخه پزشکان ، ادامه داد : اجرای این طرح تحول بزرگی در حوزه تجویز و نظارت بر روند مصرف دارو ایجاد می شود .

وی تاکید کرد : برنامه نسخه نویسی الکترونیک در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو تاثیر بسزایی خواهد داشت .

دیناروند گفت : در این طرح تمامی سوابق و داروهای مصرفی بیمار بر روی کارت هوشمندی ثبت خواهد شد و بیمار در مراجعه به پزشک، کارت هوشمند خود را به وی تحویل می دهد.

وی ادامه داد: در این روش نسخه بصورت هوشمند ثبت می شود و چنانچه دو دارویی که نباید همزمان مصرف شوند تجویز شود، نرم افزار مربوطه آن را به پزشک اطلاع می دهد.

به گفته معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد.

هم اکنون نسخه نویسی در ایران و برخی کشورهای دیگر به صورت سنتی انجام می شود که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان , خطای تجویز دارو کاهش و تشخیص تداخل احتمالی داروها برطرف می شود .


 اخبار اجتماعی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات الکترونیکی شدن نسخه پزشکان



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان غذا و دارو

 

اخبار اجتماعی - مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تشریح کرد
جزئیات الکترونیکی شدن نسخه پزشکان

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو؛ برنامه الکترونیکی شدن نسخ تجویزی پزشکان را تشریح کرد.

 به گزارش تسنیم،  مهدی پیرصالحی در خصوص برنامه الکترونیکی شدن نسخ تجویزی پزشکان اظهار داشت: از آنجا که بررسی نسخ تجویز پزشکان یک بررسی کاغذی، زمان بر و طولانی است، برای کنترل بهتر تجویزها و مصرف منطقی دارو و همچنین به منظور پایش و آمارگیری از مصرف منطقی دارو در کشور، در پورتال دارویی قسمتی را به عنوان نسخه الکترونیکی در نظر در نظر گرفتیم، البته اجرای نسخه الکترونیک کاری سخت و سنگین است چرا که باید تمام پزشکان قبول کنند که به‌صورت کامپیوتری نسخ را وارد کنند.

پیرصالحی عنوان کرد: این امر تعاملی میان ارگان‌های بیمه ای و درمانی کشور را می‌طلبد.خوشبختانه برای اجرایی شدن این طرح طی امسال، مقرر شد که در 2 استان و در مورد یک بیماری (به عنوان مثال تالاسمس) به صورت آزمایشی اجرا شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مجری این طرح نیز نظام پزشکی است. از آنجا که اجرای این طرح همکاری پزشکان را لازم دارد تفاهم نامه ای را با نظام پزشکی امضا کردیم، این برنامه قرار بود از مهر ماه در دو استان اجرای آزمایشی شود.طرح مذکور باید یک‌سال به صورت پایلوت اجرا و اشکالات آن برطرف و بعد از آن در کل کشور اجرایی شود.

اخبار اجتماعی - تسنیم