اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ تورم ۲۱ درصد شک‌برانگیز است



  ,نرخ تورم, افزایش نرخ تورم

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ تورم ۲۱ درصد شک‌برانگیز است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های اخیر، نرخ تورم ۲۱ درصد شک‌برانگیز است.

آفتاب: مصطفی مطورزاده امروز در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم سال ۹۰ از سوی یک منبع رسمی اعلام شده، بنابراین خود باید پاسخگوی نحوه بررسی نرخ تورم و چیزی که عنوان کرده باشد.

وی افزود: امروز این قضیه برای مردم قابل هضم نیست و مسئولان مرتبط باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم بیان کرد: افزایش قیمتی که ناشی از انتظارات تورمی است، امکان دارد قیمت کالاها را به بیش از قیمت واقعی افزایش دهد.

وی اضافه کرد: همه اقشار جامعه نسبت به نرخ تورم اعلامی از سوی دستگاه‌های متولی حساس و تأثیرپذیر هستند، از سوی دیگر افزایش قیمت‌ها به خصوص در بخش‌های تولید و خدماتی نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

 

مطورزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانه‌های کشور مواد اولیه خود را از کشورهای خارجی تهیه می‌کنند که طبیعی است در زمان افزایش نرخ ارز، آن‌ها هم افزایش قیمت دهند.

 

وی همچنین عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح باید حقوق و مزایای طبقات مختلف جامعه را برای گذراندن امور جاری زندگی‌شان در نظر گرفت در غیر این‌صورت مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

 

به گفته نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های اخیر، نرخ تورم ۲۱ درصد شک‌برانگیز است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌های اخیر به خصوص پس از آغاز اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، شک و تردید در مورد این نرخ تورم را دوچندان می‌کند، گفت: بانک مرکزی باید پاسخگوی آن چیزی باشد که اعلام می‌کند.

مطورزاده اشاره کرد: با این روند، نرخ تورم مبنای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس،وی در پایان اظهار کرد: باید با تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های مطلوب بتوان مردم را بحران گرانی نجات داد./Htjhf


ویدیو مرتبط :
نرخ تورم، 13.1 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ تورم سوئد به 1.3 درصد رسید



نرخ تورم سوئد به 1.3 درصد رسید

نرخ سالانه تورم سوئد به 1.3 درصد در ماه آوریل رسید كه پایین‌ترین سطح در 20 ماه گذشته است.

این نرخ كه برمبنای شاخص قیمت مصرف‌كننده بود، كمتر از 1.5 درصد در ماه پیش از آن و همچنین كمتر از نرخ 1.4 درصد مورد پیش بینی اقتصاددان‌ها بود و پایینترین نرخ از ژوئن 2010 محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، نرخ تورم مبنا در ماه آوریل به یك درصد رسید. شاخص قیمت مصرف‌كننده 0.3 درصد از ماه مارس تا آوریل افزایش داشت. قیمت‌ها در این ماه 0.2 درصد افزایش داشت. قیمتهای تطبیق یافته با هزینه‌های وام مسكن، یك درصد رشد سالانه و 0.3 درصد رشد ماهانه داشتند./ایسنا