اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ ارز مشکل اصلی صادرکنندگان



 

نرخ ارز مشکل اصلی صادرکنندگان

 

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، نرخ ارز را مشکل کنونی صادرکنندگان ایرانی دانست و گفت: لازم است که دولت هرچه سریعتر برای این موضوع چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تبریز، هوشنگ فاخر در حاشیه دومین روز برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر قیمت ارز و چند نرخی شدن آن در بازار مشکلات زیادی را پیش روی صادرکنندگان ایران قرار داده است که به نظر می رسد دولت باید هرچه سریعتر نسبت به حل این معضل، چاره اندیشی کند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: نوسانات نرخ ارز در ماههای گذشته سبب افزایش هزینه تولید در کشور شده است که به تبع آن نیز، قیمت تمام شده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مشکلات بانکی نیز به این معضل اضافه می شود، این درحالی است که اگرچه دولت و بانک مرکزی مصوبات و بخشنامه های مناسبی برای حل مشکلات بانکی صادرکنندگان و تولیدکنندگان داشته اند، اما این مصوبات در سطح اجرایی به نتیجه نمی رسد.

به گفته فاخر، دولت و مجلس در سال ۹۰ همت کرده و راه حلی برای رفع مشکل بدهی تولیدکنندگان اندیشیده اند که در مراحل اجرایی با مشکلاتی مواجه شده است و تاخیر دارد.

وی اظهار داشت: قوه مجریه و مقننه هر دو قصد همکاری با صادرکنندگان کشور را دارند؛ اما سرعت اجرا و تصویب برخی درخواستها به دلیل ساختار موجود تصمیم گیری کشور، به کندی پیش می رود که این خود فرآیند تصمیم گیری را زمان بر می کند.

به گزارش مهر، هفدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی روز گذشته با حضور مقامات مسئول دولتی و فعالان بخش خصوصی در تبریز آغاز به کار کرده است.... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
تخفیف شش درصدی نرخ سود تسهیلات برای صادرکنندگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارز صادرکنندگان در جیب واردکنندگان/معامله با نرخ توافقی



 ,واردکنندگان,ارز صادرکنندگان,نرخ توافقی,اخبار اقتصادی,اخبار

دولت مصوب کرد

ارز صادرکنندگان در جیب واردکنندگان/معامله با نرخ توافقی

خبرگزاری فارس: جلسه کارگروه صادرات روز گذشته به ریاست رحیمی برگزار شد و در این کارگروه مقرر گردید از این پس صادرکنندگان بتوانند ارز حاصل از صادرات را در اختیار واردکنندگان کالا قرار دهند.

 

 

خبرگزاری فارس: ارز صادرکنندگان در جیب واردکنندگان/معامله با نرخ توافقی

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه کارگروه صادرات کشور عصر دیروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و در این کارگروه مقرر گردید از این پس صادرکننده بتوانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ توافقی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در اختیار واردکنندگان کالا قرار دهند و نیازی به هیچگونه تعهد یا پیمان ارزی نداشته باشند.

 

در ادامه این جلسه همچنین مقرر شد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران بستر لازم برای همکاری تشکل‌های صادراتی و وارداتی را فراهم نمایند.

 

محمد رضا رحیمی نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت تسهیل در روند صادرات کشور گفت: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا صادرکنندگان و بخش خصوصی با احساس امنیت کامل بتواند در جهت افزایش صادرات کشور گام بردارند.

وی ضمن اعلام حمایت همه جانبه دولت از صادرکنندگان و بخش خصوص تصریح کرد: دولت مصمم است با ایجاد شرایط مناسب و هموار نمودن مسیر صادرات، زمینه فعالیت را برای صادرکنندگان بیش از پیش مهیا کرده و موانع پیش روی آنان را برطرف نماید.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با صادرات از جمله بیمه مرکزی ایران، بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در خصوص الزامات تحقق هدف صادراتی در سال جاری ارائه شد./فارس