اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست وزیر جدید ایتالیا انتخاب شد



اخبار ,اخبار بین الملل ,نخست وزیر جدید ایتالیا

 

 اخبار بین الملل - نخست وزیر جدید ایتالیا انتخاب شد

متئو رنتزیˈ دبیرکل 39ساله حزب چپ گرای میانه دمکرات ها به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا مامور تشکیل کابینه از سوی رییس جمهوری این کشور شد.

 در پی سقوط دولت ایتالیا و استعفای ˈانریکو لتاˈ نخست وزیر سابق، ˈجورجو ناپولیتانوˈ رییس جمهوری ایتالیا پس از رایزنی با احزاب این کشور ˈمتئو رنتزیˈ را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

رنتزی صبح امروز به کاخ ریاست جمهوری فراخوانده شد و ازسوی رییس جمهور به عنوان نخست وزیر دولت جدید ایتالیا منصوب شد و گفته می شود که تا روز پنجشنبه سوگند یاد خواهد کرد و تا روز شنبه نیز از پارلمان درخواست رای اعتماد می کند.

متئو رنتزی شهردار شهر فلورانس و رهبر 39 ساله حزب دمکرات ها، جوان ترین نخست وزیر تاریخ ایتالیا محسوب می شود. وی در سال 2009 میلادی درسن 34 سالگی به عنوان شهردار شهر فلورانس و سپس در انتخابات حزبی در دسامبر سال 2013 نیز به عنوان دبیر کل حزب دمکرات ها انتخاب شد.

نخست وزیر جدید ایتالیا در صدد اجرای برنامه ای فوق العاده برای بهبود اوضاع اقتصادی، کاهش مالیات، اشتغال و کاهش هزینه های دولتی و سیاسی از جمله حذف نهادهای دولتی بی فایده، اجرای حقوق مدنی و مبارزه علیه سقف 3سه درصدی برای ورود به پارلمان است.

وی به دفعات از نوعیˈجاه طلبی بی حدˈ خود در انجام اصلاحات و تغییر کشور صحبت کرده و قصد دارد تغییرات ریشه ای در این کشور انجام داده تا بتواند ایتالیا را به سوی بهبود اقتصادی سوق دهد.

این سومین باری است که ناپولیتانو بدون برگزاری انتخابات سیاسی و تنها پس از رایزنی با احزاب این کشور اقدام به انتصاب نخست وزیر می کند که به عقیده اپوزیسیون اقدامی خارج از دموکراسی است. این تصمیم انتقادات زیادی را نیز در پی داشته است.

رنتزی در شرایطی سکان کشور را در دست می گیرد که ایتالیا در شرایط سیاسی سخت و دشواری قرار دارد و می تواند برای او و حزبش ریسک خطرناکی باشد. 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر صنعت ایران و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر فرهنگ ایتالیا تارانتینو را فخر فروش دانست



 

وزیر فرهنگ ایتالیا تارانتینو را فخر فروش دانست

 

ساندرو بوندی وزیر فرهنگ ایتالیا آرای هیئت داوران شصت و هفتمین دوره جشنواره کن و در راس آن کوئنتین تارانتینو را مورد انتقادقرار داد.او تارانتینو را به رابطه بازی و ترویج فرهنگ فخر فروشی روشنفکرانه متهم کرد.

ساندرو بوندی وزیر فرهنگ ایتالیا آرای هیئت داوران شصت و هفتمین دوره جشنواره کن و در راس آن کوئنتین تارانتینو را مورد انتقادقرار داد.او تارانتینو را به رابطه بازی و ترویج فرهنگ فخر فروشی روشنفکرانه متهم کرد.

به گزارش مهر از ورایتی به دنبال انتقادات شدید رسانه ها و سینماگران ایتالیایی نسبت به نتایج آرای هیئت داوران جشنواره شصت و هفتم ونیز در هفته گذشته ، دیروز وزیر فرهنگ ایتالیا نیز این آرا و جوایز اهدا شده را زیر سئوال برد و به تارانتینو حمله کرد.

بوندی تارانتینو را برای اهدای جایزه شیر طلایی ونیز به فیلم " جایی" ساخته سوفیا کاپولا به برج عاج نشینی ، رابطه بازی و ترویج فرهنگ فخر فروشی روشنفکرانه متهم کرد.بوندی افزود سال آینده در ترکیب هیئت داوران جشنواره ونیز دخالت کرده و مانع از حضور روشنفکران پر مدعا در ترکیب این هیئت خواهد شد.

وزیر فرهنگ ایتالیا گفت : از آنجا که بودجه جشنواره ونیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود ، می خواهم در گزینش ترکیب اعضای هیئت داوران به طور مستقیم نقش داشته باشم.

مجموع بودجه برگزاری جشنواره شصت و هفتم ونیز ۵/۱۵ میلیون دلار بوده که از این رقم ۹ میلیون دلار از سوی دولت تامین می شود.

سخنان بوندی البته با اعتراض هایی جدی نیز مواجه شده است.پائولو فراری مدیر شعبه استودیوی برادران وارنر در ایتالیا در این زمینه گفت : چنین رفتاری در عرصه فرهنگ پذیرفتنی نیست و حتی در دوران حکومت فاشیسم نیز چنین سخنانی بر زبان رانده نمی شد.

ریکاردو توتزی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایتالیا نیز گفت : این رفتار وزیر فرهنگ ایتالیا جزو رویه کشورهای صاحب و برگزار کننده جشنواره های معظم سینمایی نیست.

مدیران جشنواره ونیز تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده اند.هفته گذشته و پس از مراسم اختتامیه جشنواره ونیز مطبوعات ایتالیا تارانتینو را به توزیع ناعادلانه جوایز میان دوستانش سوفیا کاپولا ، آلکس دلا ایگلسیا و مانتی هلمن متهم کرده بودند.این نشریات معتقد بودند حق سینمای ایتالیا با حضور چهار فیلم در بخش مسابقه نادیده گرفته شده است.

مارکو مولر مدیر جشنواره ونیز در تنها واکنش خود طی هفته گذشته حمله به تارانتینو و اتهام های وارد شده به او را توهینی به دیگر اعضای بزرگ هیئت داوران جشنواره شامل آرنو دپلشن فیلمسازفرانسوی ، گی یرمو آریاگا فیلمنامه نویس و فیلمساز مکزیکی و دنی الفمن آهنگساز آمریکایی دانست.... / خبرگزارى مهر