اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین اظهارنظر احمدی نژاد پس از توافق هسته ای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمود احمدی نژاد شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای شهر چلیچه در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مستکرین از تاثیر گذاری ملت ایران در تغییر مناسبات جهانی کینه دارند و به دنبال انتقام جویی هستند، اظهار داشت: نقش آفرینی ملت ایران در مناسبت های جهانی موجب کینه مستکبرین شده است.

وی عنوان کرد: ملت ایران در حال تغییر مناسبت های جهانی به نفع ارزش های اسلامی است و این مناسبات بر علیه مستکبرین در حال تغییر است. رئیس دولت نهم و دهم بیان کرد:درهمه شکسته شدن هیمنه مستکبرین ریشه در فرهنگ شهادت دارد. وی افزود: ایجاد موج بیداری در ملت ها موجب نگرانی و جلوگیری از رسیدن به اهداف مستکبرین شده است. وی عنوان کرد: کسی که به دنبال شهادت است جز از خدا نمی ترسد و به دنبال خدمت به مردم است و کسی که به دنبال شهادت است یاور ستمدیده گان است.

رئیس جمهور پیشین کشور عنوان کرد: کسی که به دنبال شهادت است در برابر خلق خداوند متواضع است و شهید راه کمال را به همه نشان می دهد و شهادت طالبی راه و رمز پیروزی است و دشمن را خلع سلاح می کند. محمود احمدی نژاد ادامه داد: فرهنگ شهادت بزرگرترین لطف خداوند است و شهادت یک انتخاب از سوی انسان است. وی یادآور شد: مقام شهادت فقط برای کسانی بدست می آید که در راه خداوند ایثار می کنند و کسانی که در راه طاغوت و خودخواهی و قدرت طلبی کشته می شوند به جایی نمی رسند و هیچ مقامی در پیشگاه خداوند کسب نمی کنند.

 

اخبار سیاسی-  انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
تقلید صدا حمید معصومی نژاد و گزارش توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمله نابهنگام احمدی نژاد که توافق بزرگ هسته ای را به هم زد



جمله نابهنگام احمدی نژاد,رمز گشایی ازتوافق بزرگ هسته ای

رمز گشایی از یک ایما و اشاره

جمله نابهنگام احمدی نژاد که توافق بزرگ هسته ای را به هم زد

... ملت ایران که در بن بست نیست، که عده ای احساس مسئولیت کنند و سرخود بلند شوند بروند بخواهند با آنها مذاکره کنند، آنها هم استقبال کنند.

 در مناظره تلویزیونی روز جمعه دکتر علی اکبر ولایتی با ایما و اشاره به یک مقام بلند پایه اجرایی اشاره کرد که عملا در روند مذاکرات علی لاریجانی و خود او با عالی ترین مقامات فرانسوی اختلال ایجاد کرد.

هر چند این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از محمود احمدی نژاد نام نبرد اما فرد مورد اشاره  و موضوع  مورد انتقاد را باید رییس جمهور و  نطق او  در راهپیمایی روز قدس در روز  13 مهر سال 1386 دانست.

اظهارات رییس جمهور در آن  روز از این قرار است:

"ما دیگر حاضر نیستیم که به عرصه سیاسی برویم و دربارة حقوق ملت ایران با برخی از قدرتها بنشینیم صحبت کنیم، به چه دلیل؟ ما یک عضو آژانس هستیم وحقوقی وتکالیفی داریم و تکالیفمان را کامل انجام دادیم. البته از حقوق مان کامل استفاده نکردیم.  

بعضی ها از   موضوعات دیگری ناراحت اند.

ناراحت هستند که مسئله هسته ای ایران این طور به فضل الهی به نفع ملت ایران حل شده است. ناراحت اند و می خواهند بی جهت در مسئله دخالت کنند. راه افتاده اند می گویند ما می خواهیم برای حل بن بست هسته ای راه حل بدهیم.

کدام بن بست هسته ای؟ چه کسی در بن بست است؟ دنیا بداند ملت ایران این ملت الهی هیچ گاه بن بست نداشته است ... ملت ایران که در بن بست نیست، که عده ای احساس مسئولیت کنند و سرخود بلند شوند بروند بخواهند با آنها مذاکره کنند، آنها هم استقبال کنند."  

ماجرا از این قرار بوده که علی لاریجانی ، به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با خاویر سولانا - رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا - در حال مذاکره بود و به توافقاتی هم برای مختومه کردن مساله هسته ای رسیده بودند که احمدی نژاد در سخنان روز قدس آن سال ، به اروپایی ها پیام داد این شخص ، سر خود آمده است!

بعد از این سخنان ، تلکس خبری سخنان احمدی نژاد در اختیار سولانا قرار گرفت و مذاکرات شکست خورد و لاریجانی که در آستان مختومه کردن پرونده بود ، با دست خالی به ایران بازگشت و سپس به نشانه اعتراض به رفتارهای غیراصولی احمدی نژاد استعفا کرد و احمدی نژاد ، بلافاصله سعید جلیلی را به جای او منصوب کرد و بعد از آن هیچگاه مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی را خودسرانه نخواند!/عصرایران