اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه پذیرش دانشجوی فنی‌و‌حرفه‌ای در سال ۹۱



 

 

نحوه پذیرش دانشجوی فنی‌و‌حرفه‌ای در سال ۹۱

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در باره نحوه پذیرش دانشجویان در این دانشگاه گفت: دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق ۲ کنکور دیپلم به کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که در تیرماه برگزار می‌شود، پذیرفته خواهند شد.

سهراب رضایی با بیان این‌که کنکور ویژه‌ای برای متقاضیان ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان برای حضور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند از طریق ۲ کنکور کاردانی به کارشناسی و دیپلم به کاردانی پذیرفته شوند و دبیرستانی‌ها اجازه شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته ویژه آموزشکده‌ها را ندارند.

وی توضیح داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اکثر رشته‌ها از طریق کنکور دیپلم به کاردانی داوطلبان را جذب می‌کند و در تعداد معدودی از رشته‌ها از طریق کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش می‌شود، ضمن این‌که این دو کنکور از سال‌های گذشته برگزار می‌شده و آزمون جدیدی نیست.

رضایی با اشاره به تفاوت ۲ کنکور دیپلم به کاردانی و کارشناسی ناپیوسته افزود: کنکور دیپلم به کاردانی برای فنی و حرفه‌ای‌ها و کاردانی به کارشناسی نه‌تنها برای فوق‌دیپلم‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بلکه برای فوق‌دیپلم‌های سایر رشته‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به منابع کنکور دیپلم به کاردانی گفت: منابع دیپلم به کاردانی همان درس‌های هنرستان‌هاست. در کاردانی به کارشناسی منابع امتحانی با توجه به رشته‌ها تخصصی می‌شود. دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم‌اکنون ۶۰ رشته دارد که تغییر دادن این رشته‌ها کمی مشکل است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه با اشاره به بازنگری دروس و سرفصل‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: کارگروه‌های بازنگری دروس و سرفصل‌ها در حال راه‌اندازی است تا درس‌ها عوض شود. با تغییر درس‌ها از سال آینده به بعد، سرفصل‌های امتحانی ممکن است در برخی رشته‌ها تغییر کند و تغییرات در منابع درسی امتحانی با هماهنگی سازمان سنجش صورت می‌گیرد.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
خبر شبکه4-13آذر-پذیرش دانشجوی پرستاری فقط از طریق آزمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه تهران در سال آینده 900 دانشجوی دكترا پذیرش می‌كند



 

 

 

دانشگاه تهران

 

 

 

مهدی قمصری معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینكه دانشگاه تهران در سال 90 دانشجوی دكتری پذیرش می‌كند، گفت: شایعاتی كه درباره عدم ثبت‌نام دانشجوی دكترا در سال 90 در دانشگاه تهران مطرح است درست نیست و این دانشگاه در سال آینده حداقل 900 دانشجو در مقطع دكترا پذیرش می‌كند.

وی گفت: در تعدادی از رشته‌های دانشگاه تهران با توجه به امكانات گروه‌ها پذیرش دانشجوی دكترا به صورت یك سال درمیان صورت می‌پذیرد یعنی در یك سال دانشجو پذیرش می‌شود و در سال آینده پذیرش دانشجو صورت نمی‌پذیرد كه البته در سال 90 تعداد این رشته‌ها بسیار محدود است و دانشگاه تهران در اكثر رشته‌ها پذیرش دانشجو دارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره نحوه پذیرش داوطلبان معرفی شده از سوی سازمان سنجش به این دانشگاه گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره چگونگی پذیرش دانشجوی دكترا از بین داوطلبان معرفی شده در دانشگاه تهران گرفته نشده است و هنوز چگونگی پذیرش این داوطلبان قطعی نشده است..../تحلیل:فارس