اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه محاسبه قیمت نفت صادراتی تعیین شد



اخبار,اخباراقتصادی,نحوه محاسبه قیمت نفت صادراتی


 اخباراقتصادی - نحوه محاسبه قیمت نفت صادراتی تعیین شد

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جریان دائمی کردن تبصره‌های قوانین بودجه سالانه «نحوه محاسبه قیمت نفت صادراتی» و « نحوه محاسبه قیمت فروش نفت به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها» را تعیین کرد.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون برنامه و بودجه برای دائمی کردن تبصره‌های قوانین بودجه سالانه، به ایسنا گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از روز شنبه برای رسیدگی به لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تشکیل جلسه دادند و در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور نمایندگان کمیسیون‌های فرعی و دستگاه‌های ذیربط این لایحه را بررسی می‌کنند.

وی افزود: رابطه مالی دولت و نفت از جمله مواردی بود که در جلسات کمیسیون برنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، کمیسیون در مصوبات خود نحوه محاسبه قیمت نفت صادراتی و همچنین نحوه محاسبه قیمت فروش نفت به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را مشخص کرد که بر اساس آن پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها نفت را به قیمت 95 درصد فوب خلیج‌فارس خریداری می‌کنند.

به گفته کاتب، قیمت نفت صادراتی بر اساس نرخ ارز و به صورت سالیانه در لوایح بودجه گنجانده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در جلسات خود همچنین با پرداخت بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، تعاونی‌ها، شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی پس از تایید معاونت برنامه‌ریزی و ذی‌حساب دستگاه مربوطه موافقت کرد.

کاتب همچنین اضافه کرد: کمیسیون برنامه با واگذاری و مزایده واحدهای خدماتی، رفاهی و مجتمع‌های فرهنگی و هنری و اماکن مازاد ورزشی از طریق برگزاری مزایده به اشخاص صاحب صلاحیت به بخش‌های خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش تعاونی موافقت کرد.

وی یادآور شد: در مصوبه دیگری به معاونت نظارت راهبردی اجازه داده شد با پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی نسبت به جابجایی اعتبارات طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای که از منابع مالی خارجی یا فاینانس استفاده می‌کنند در قالب هر دستگاه و هر فصل اقدام کند تا موجب تکمیل پروژه‌های عمرانی شود.

به گزارش ایسنا، لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که از سوی دولت به مجلس ارائه شده برای دائمی کردن احکامی است که هر ساله به عنوان تبصره‌های ماده واحده لایحه بودجه در بودجه‌های سالانه گنجانده می‌شود تا با دائمی کردن آنها، این احکام از متن بودجه‌های سالانه حذف شود.

 

 اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ویلای من- نحوه ی تعیین قیمت سکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، عراق، کویت و عربستان



 

افزایش قیمت نفت , نفت صادراتی

 

خبرگزاری فارس: رویترز از افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، عراق، کویت و عربستان در آسیا خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، عراق، کویت و عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس، تازه ترین نظرسنجی رویترز از پالایشگاهها و تجار بزرگ بازار نفت نشان می دهد عربستان قیمت اکثر انواع نفت صادراتی خود برای تحویل در ماه جولای را افزایش داده است .

بر اساس این گزارش ، عربستان تنها قیمت نفت فوق سبک خود را افزایش نداده است .

بر این اساس ، یک تاجر آگاه بازار نفت در این باره تاکید کرد با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای نفت سبک ، عربستان قیمت نفت سبک خود را برای تحویل در ماه جولای افزایش داده است .

این گزارش افزود ، اختلاف بین قیمت نفت صادراتی عربستان و قیمت نفت پایه دوبی از 56 سنت در هر بشکه در 30 آوریل به بیش از 80 سنت در 31 ماه می رسیده است .

عربستان همچنین قصد دارد قیمت نفت سنگین خود برای تحویل در ماه جولای را یک دلار افزایش دهد .

به اعتقاد کارشناسان انرژی افزایش قیمت نفت صادرات عربستان موجب افزایش قیمت نفت ایران عراق و کویت نیز خواهد شد و این مساله بر صادرات 7 میلیون بشکه در روز نفت کشورهای مذکور به بازارهای آسیایی تاثیر گذار خواهد بود.... /تحلیل : خبرگزاری فارس