اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور/ ضوابط دانشگاه آزادیها در کنکور 92



شرایط یکسان ثبت‌نام؛

نحوه ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور/ ضوابط دانشگاه آزادیها در کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش به مهمترین نکات در خصوص ثبت نام کنکوریهای دانشگاه آزاد برای آزمون 92 اشاره و تاکید کرد که نام نویسی کنکوریهای دانشگاه آزاد همانند داوطلبان آزمون سراسری سنجش صورت می گیرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، پس از تجمیع آزمونهای سراسری و دانشگاه آزاد برای سال 92 به برخی شرایط و ضوابط همچنین تاریخهای مهمی اشاره کرد که در فرایند ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد در سامانه سازمان سنجش اهمیت دارد.

نحوه ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون 

مشاور عالی سازمان سنجش درباره برخی جزئیات نحوه ثبت نام در پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه آزاد از طریق سامانه مرکز آزمون و سازمان سنجش توسط سامانه سنجش در دی ماه سال جاری دفترچه راهنمای کدرشته محلهای تحصیلی بدون آزمون را منتشر می کند.

وی گفت: گزینش در کدرشته محلهای بدون کنکور، هر سال در مهرماه و بهمن ماه صورت می گیرد و دفترچه های راهنمای ثبت نام در مرداد و دی ماه همان سال برای ثبت نام و راهنمای داوطلبان شرکت کننده در مرحله بدون آزمون، منتشر می شود.

توکلی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تعیین تکلیف تفکیک رشته های بدون آزمون و با آزمون برای داوطلبان، گفت: داوطلبان حتماً در مرحله ثبت نام با آزمون شرکت کنند و پس از اعلام اسامی رشته های بدون آزمون می توانند در مرحله بدون آزمون نیز شرکت کنند.

ضوابط ثبت نام دانشگاه آزادیها در کنکور سنجش

توکلی در خصوص داوطلبانی که علاقمند هستند در پذیرش با آزمون رشته های دانشگاه آزاد شرکت کنند، اظهار داشت: این داوطلبان تا شنبه 25 آذرماه می توانند همانند سایر داوطلبان آزمون سراسری سازمان سنجش به سامانه این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با خرید کارت اعتباری از دفاتر پست، دستگاههای خودپرداز بانک صادرات یا توسط کارتهای شتاب و مراجعه به سامانه سازمان سنجش نسبت به خرید کارت اعتباری برای آغاز ثبت نام اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان سنجش، روند ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با سایر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ندارد و تنها در زمان مقتضی کدرشته محلهای دانشگاه آزاد و کنکور سراسری برای انتخاب رشته و پذیرش در این دانشگاهها از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد که پس از اعلام کدرشته ها، داوطلبان می توانند دانشگاه آزاد و سایر دانشگاههای دولتی و غیردولتی را هم انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که در آزمون سراسری سال 1392 ثبت نام کنند و به همین منظور این داوطلبان می توانند از امروز دوشنبه 20/9/1391 لغایت روز شنبه 25/9/1391 از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام با تاخیر و اعلام نتایج

سخنگوی سازمان سنجش در خصوص آن دسته از داوطلبان دانشگاه آزاد که در موعد مقرر مهلت ثبت نام ندارند اعلام کرد که ثبت نام با تاخیر این عده از 30 بهمن ماه بار دیگر آغاز خواهد شد.

توکلی تاکید کرد که تمام ضوابط حاکم بر کنکور سراسری سازمان سنجش درباره دانشگاه آزاد هم صدق می کند و نتایج نهایی یک جا و در شهریورماه سال آینده اعلام خواهد شد.

عدم حذف کنکور در رشته های پزشکی آزاد

بر اساس اعلام سازمان سنجش و با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حذف کنکور در رشته های علوم پزشکی مورد نظر متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی صورت نگرفته است.

برگزاری آزمون در خردادماه 92

آزمون سراسری سال 92 در صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خردادماه و شنبه اول تیرماه در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته کنکور 94 ، رشته یا دانشگاه ؟ استاد افشار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضوابط پذیرش دانشگاه آزادیها در کنکور کارشناسی ناپیوسته/ شرط اعطای مدرک تحصیلی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ضوابط پذیرش دانشگاه آزادیها در کنکور کارشناسی ناپیوسته/ شرط اعطای مدرک تحصیلی

متقاضیان شرکت در پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش، لازم است بر اساس ضوابطی که از سوی مرکز آزمون و سازمان سنجش اعلام شده برای پذیرش این در این مقطع، عمل کنند.

به گزارش مهر، شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح اعلام شد:

ضوابط ثبت نام کارکنان دانشگاه آزاد

كاركنان واحدها و مراكز دانشگاه آزاد اسلامی در صورت شركت در این آزمون مجاز نیستند محل خدمت خود را به عنوان محل تحصیل خویش تعیین کنند، چنانچه این موضوع رعایت نشود، در صورت پذیرفته‌شدن در هر رشته و محل دانشگاهی، قبولی آنان منتفی تلقی می‌ شود.

عدم تعهد برای تامین خوابگاه

تمام پذیرفته شدگان باید در زمان ثبت‌نام، گواهی فراغت از تحصیل و تأییدیه مدرك كاردانی و ریز نمرات دروس دوره كاردانی را نیز باید حداكثر دو ماه بعد از ثبت‌نام به واحد دانشگاهی مربوط تحویل دهند.

دانشگاه تعهدی برای تأمین خوابگاه و یا امكانات رفاهی دیگر جهت دانشجویان ندارد، لیكن چنانچه واحدهای دانشگاهی امكاناتی در این مورد داشته باشند، حتی‌الامكان در اختیار دانشجویان غیر بومی قرار خواهند داد.

واحدهای آباده، ابركوه، اشكذر، بافق، سراوان، سقز، خدابنده، فریدن و كاشان دارای خوابگاه برای تمام پذیرفته شدگان غیر بومی و واحدهای سپیدان و مرند دارای خوابگاه برای دانشجویان خواهر غیربومی هستند.

شروط عدم تشکیل کلاسهای درس

چنانچه تعداد پذیرفته شدگان برخی از رشته‌ها در واحدها و مراكز دانشگاهی به حدنصاب لازم برای تشكیل كلاس نرسد، منطقه دانشگاهی مربوط با رعایت شرایط عمومی، پذیرفته شدگان را به مناسب‌ترین محل دانشگاهی كه رشته مربوط در آن دایر است، انتقال خواهد داد. در صورت عدم تمایل این‌گونه افراد به تحصیل در محل تعیین شده، آنان موظف به اخذ مرخصی تحصیلی و شروع به تحصیل از سال بعد خواهند بود.

طول مدت تحصیل

طول مدت تحصیل در دوره كارشناسی ناپیوسته به طور معمول 2 سال بوده كه تا حداكثر 3 سال برای رشته‌های غیرآموزشی و 4 سال برای رشته‌های آموزشی قابل تمدید است.

در هر حال، مدت تحصیل در این دوره برای افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی نباید از سه سال تجاوز کند و چنانچه مدت مجاز تحصیل برای مشمولان مطابق مقررات ابلاغی از سازمان وظیفه عمومی تقلیل یابد، این گونه افراد موظف به رعایت آن هستند.

شرط اعطای مدرک تحصیلی

دانش‌آموختگان دوره كارشناسی ناپیوسته كه در پایان دوره تحصیل میانگین كل 12 و بالاتر كسب کنند، طبق ضوابط مربوطه مدرك دانشنامه رسمی دریافت خواهند کرد و افرادی كه میانگین كل كمتر از 12 كسب کنند هیچ مدركی دریافت نکرده و به آنها فقط گواهی گذراندن دروس داده خواهد شد.

حداقل نمره قبولی در هر درس 10 و حداقل میانگین نمرات هر نیمسال 12 است. دانشجو در نیمسالی كه میانگین نمرات كمتر از 12 كسب کرده، مشروط محسوب می شود و در نیمسال تحصیلی بعد نمی‌تواند بیش از 14 واحد درسی انتخاب کند.

چنانچه دانشجویی در دوره كارشناسی ناپیوسته دو نیمسال (اعم از متوالی یا متناوب) مشروط شود، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

عدم اجرای ترم تابستانی در 21 واحد دانشگاهی

از بین واحدهای دانشگاهی مجری دوره رشته‌های آموزشی، در 21 واحد دانشگاهی به‌دلایل مختلف اجرای ترم تابستانی مقدور نبوده و کلاس‌ها فقط در نیمسال اول و دوم برگزار می‌ شود، بنابراین در این واحدهای دانشگاهی در هر نیمسال حداکثر 17 واحد درسی به دانشجو ارائه می‌شود.

چنانچه دانشجویان این واحدهای دانشگاهی مایل به اخذ واحد درسی در ترم تابستانی در یکی از واحدهای دانشگاهی دیگر (که کلاس رشته مورد نظر در آنجا دایر است) باشند، می‌توانند پس از اخذ موافقت واحدهای مبداء و مقصد حداکثر 6 واحد درسی را بگذرانند.

واحدهای دانشگاهی که در ترم تابستانی، درس ارائه نمی‌کنند عبارتند از :

1-آباده، 2- اهواز، 3- بروجرد، 4- بم، 5- بندرعباس، 6- بندرلنگه، 7- تهران شمال، 8- جیرفت، 9- خرم‌آباد، 10-خوراسگان، 11- زنجان، 12- سپیدان، 13- شهرری، 14- شهرضا، 15- فلاورجان، 16- قشم، 17- قم، 18- كازرون، 19-كاشان، 20- گرمسار، 21- مرودشت.

ثبت نام در کنکور مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و سازمان سنجش تا شنبه 12 اسفندماه منحصراً در سامانه ثبت نام سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ادامه دارد./خبرگزاری مهر