اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات گروگان های ایرانی توسط آمریکا


ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عربی ایرانیان گروگان گرفته شده را نجات داده است.

ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عربی ایرانیان گروگان گرفته شده را نجات داده است.

این ایرانیان گروگان گرفته شده حدود 13 نفر بوده اند. در همین حال« رویترز» گزارش داده است که این خبر را «پنتاگون» روز جمعه اعلام کرده است.

بر این اساس گروگان گیران هم 15 نفر و  همگی تبعه سومالی بوده اند. این افراد توسط ناو هواپیمابر «جان استینس» نجات یافته اند.

این گروگان به مدت 45 روز در اسارت گروگان گیران سومالیایی به سر می برده اند. مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده اند که به ایرانیان نجات یافته آب، غذا و کمک های پزشکی ارائه کرده اند.

آنان همچنین گفته اند که پس از به پرواز در آمدن یک هلی کوپتر آمریکایی برای نجات گروگان ها، گروگان گیر ها مقاومتی نکرده اند.

آنان همچنین اعلام کرده اند که ایرانیان آزاد شده در راه بازگشت به ایران هستند و گروگان گیران هم تسلیم ارتش آمریکا شده اند.

مقامات ایرانی هنوز این خبر را تایید نکرده اند.



منبع: تابناک




ویدیو مرتبط :
گروگان های گران قیمت ایرانی در انگلیس، فرانسه و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای تماس تلفنی سردار سلیمانی به صالحی و نجات گروگان های ایرانی در سوریه/ پادشاه عربستان خطاب به احمدی نژاد: آیا من مشروب می خورم ؟



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,علی اکبر صالحی

نخست وزیر قطر گفت که تنها راه این است که در الجزیره پیام بدهم و ...

 علی اکبر صالحی رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی و وزیر خارجه سابق در مصاحبه با مجله دیپلمات خاطرات جالب و مهمی را از دوره وزارت خود مطرح کرده است که بخشی از آن در ادامه می آید.

ماجرای تماس تلفنی سردار قاسمی به صالحی و نجات گروگان های ایرانی
 علی اکبر صالحی در گفت و گو با مجله دیپلمات: یک روز سردار عزیز آقای سلیمانی به من زنگ زد که «آقای صالحی می خواهند 48 گروگان ایرانی در سوریه را فردا اعدام کنند، چه کار کنیم؟» به ذهنم رسید که با نخست وزیر قطر تماس بگیرم. گفتم: «ما این اقدام معارضان سوریه را از چشم شما میبینیم. شما بی جهت خودتان را در آنجا درگیر کرده اید».

او هم به ما می گفت که شما روی اسب باخته شرط بندی کرده اید که بحث جدایی بود. گفتم: «آقای نخست وزیر! الان به من خبر رسیده که می خواهند فردا ۴۸ تن از عزیزان ما را اعدام کنند. اگر این اتفاق بیفتد، حداقل چیزی که می توانم بگویم و این حداقلش است، این است که نمی دانم عواقب روابط ما و شما به چه سمت و سویی خواهد رفت دیگر چیزی قابل پیش بینی نخواهد بود.» گفت: «آقای صالحی! تنها راهی که هست این است که امشب به شبکه الجزیره بروم و به صورت زنده اعلام کنم که این ۴۸ نفر را اعدام نکنند. هرکسی این کار را کند چنین و چنان...» از من خواست که آن شب تلویزیون را نگاه کنم. دیدم که ایشان آمد و بیان جالبی داشت. پس از آن معارضان جواب دادند که به پاس پیام نخست وزیر قطر دست نگه می دارند.

پادشاه عربستان خطاب به احمدی نژاد: آیا من مشروب می خورم ؟
علی اکبر صالحی در گفت و گو با مجله دیپلمات: در اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی در ریاض به گونه ای از آقای احمدی نژاد استقبال شد که برخی گمان می کردند این اجلاس دو میزبان دارد؛ یکی ملک عبدالله و دیگری دکتر احمدی نژاد. شبی پیش از شام، ملک عبدالله، به عصایش تکیه داده بود و حدود ۱۵ تا ۲۰دقیقه با آقای احمدی نژاد در این حالت صحبت کرد. گمان کردیم راجع به لبنان، بحرین، سوریه و... صحبت خواهد کرد، در حالی که در حد یک کلمه هم به هیچکدام از این کشورها اشاره نکرد. تعجب کردیم. تمام این ۱۵-۲۰دقیقه می گفت چرا اینقدر در رسانه هایتان به من بی حرمتی می کنید. مثلا می گفت: «عکس و فیلم من را در حال خوردن مشروب نشان می دهید؛ آیا من مشروب میخورم؟»

 

اخبار سیاست  خار جی  -  عصر ایران