اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات نوزاد 10 روزه زنجانی از مرگ



نوزاد 10 روزه که همه تصور می‌کردند مرده است با عملیات احیای تکنیسین‌های اورژانس نجات یافت.

 جواد مرادی مسئول اورژانس استان زنجان گفت: این نوزاد که علائم حیاتی نداشت و کبودی بدنش نشان از مرگ داشت ساعت 20:20 روز سه‌شنبه توسط والدین به پایگاه اورژانس جاده‌ای مروارید واقع در 23 کیلومتری اتوبان زنجان - قزوین منتقل شد.


وی افزود: امدادگران اورژانس به محض مشاهده کودک که فاقد هرگونه علائم حیاتی ازقبیل نبض و تنفس بودند بلافاصله عملیات احیای قلبی و ریوی را آغاز کردند.

وی اظهارکرد: پس از هشت دقیقه تلاش بی‌وقفه عوامل اورژانس ناگهان کودک به زندگی بازگشت و به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل می‌شود.

مرادی افزود: در زمان حاضر حال عمومی این کودک که در این بیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان است، خوب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول دلیل به وجود آمدن چنین حالت‌هایی در نوزادان ناشناخته مانده است، تصریح کرد: با وجود این پزشکان معالج به دنبال تشخیص این حالت رخ داده در این نوزاد پسر 10 روزه روستای مراورید هستند.

اخبار حوادث  -  ایران 


ویدیو مرتبط :
نجات نوزاد 14 روزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات نوزاد سه روزه رها شده در کیسه پلاستیک در كاشمر



 

نجات نوزاد سه روزه رها شده در کیسه پلاستیک در كاشمر

 

فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر از نجات نوزاد سه روزه ای که در داخل کیسه ای پلاستیکی قرار گرفته بود، خبر داد.

سرهنگ محمود شیخی نژاد با اعلام این خبر افرود: فردی در تماس با سامانه پلیسی ۱۱۰ از پیدا شدن نوزادی در یكی از خیابان های كاشمر خبر داد كه مأموران پس دریافت این خبر در محل حاضر شده و اظهارات شاهدان را جمع آوری كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر با بیان اینكه این نوزاد صبح زود در داخل كیسه پلاستیكی در مقابل بنگاهی رها شده بود، به اظهارات فردی كه نوزاد را پیدا كرده، اشاره و افزود: فرد یابنده هنگامی كه به در مغازه اش مراجعه كرده با كیسه ای مشكوك روبرو شده كه پس از باز كردن آن با این نوزاد مواجه می شود.

وی با بیان اینكه پس از حضور ماموران نوزاد تحویل بیمارستان شد، گفت: بر اساس اظهارات یكی از مسئولان بیمارستان، نوزاد هم اكنون در داخل دستگاه نگهداری می شود و وضعیت وی رضایت بخش است.... / خبرگزارى ایسنا