اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات معجزه‌آسا پس از ۲ روز شناور بودن در دریا



اخبار,اخبار حوادث ,غرق شدن در دریا

 

اخبار حوادث - نجات معجزه‌آسا پس از ۲ روز شناور بودن در دریا

ملوان لنج غرق شده «فرس» که ۲ روز را به کمک درِ یخچال روی آب شناور مانده بود جزئیات این حادثه و نجات معجزه‌آسایش را شرح داد.

از بین 10ملوان لنج باری كه در خلیج‌فارس غرق شد 3نفر نجات یافتند، اجساد 2نفر از دریا گرفته شد و هنوز از سرنوشت 5ملوان دیگر خبری نیست.عصر روز یكشنبه گذشته لنجی باری به‌نام فرس با 10خدمه و160تن بار كاشی و سرامیك همراه 2لنج دیگر جاسك را به مقصد عمان ترك كردند.

با اینكه 2لنج دیگر به‌موقع به مقصد رسیدند، هیچ خبری از لنج فرس نبود تا اینكه یك روز بعد خدمه یك كشتی یونانی 2ایرانی را كه به كمك تكه چوبی روی دریا شناور بودند نجات دادند. آنها با اداره بندر جاسك تماس گرفتند و معلوم شد این دو نفر از خدمه لنج فرس هستند و لنج ساعتی بعد از حركت از جاسك غرق شده است.

به‌دنبال این حادثه واحدهای دریایی از ارتش، پایگاه دریابانی و شیلات جاسك برای نجات سایر حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شدند و عملیات جست‌وجو آغاز شد. درحالی‌كه 2روز از غرق شدن لنج می‌گذشت نیروهای امدادی در 40مایلی جاسك موفق شدند یكی دیگر از ملوانان را كه روی یك تكه فلزی شناور بود نجات دهند. با نجات سومین ملوان تلاش‌ها برای نجات سایر ملوانان با امیدواری بیشتری ادامه یافت تا اینكه ساعت 16روز سه‌شنبه جسد یكی از ملوانان در 25مایلی جاسك كشف شد. این پایان كار نبود چرا كه روز چهارشنبه خدمه لنج باری كه به‌طور خودجوش در عملیات جست‌وجو شركت دارد یك جسد دیگر را كه متعلق به ابراهیم آراسته، ناخدای لنج غرق شده فرس بود در 20مایلی جاسك كشف كردند.

حادثه از زبان یك نجات یافته
یكی از 3ملوان نجات یافته به‌نام موسی بهنام درباره جزئیات این حادثه گفت: بار ما سرامیك و كاشی بود. چون حجم بار كم بود و خیلی جاگیر نبود بیش از حد معمول بارگیری كردیم و با بار خیلی سنگین از اسكله جاسك خارج شدیم. بعد از طی كردن 30مایل از خشكی در دریا دچار طوفان و امواج 2متری شدیم. ما به‌دلیل اینكه فكر می‌كردیم بارمان سنگین است و تكان نمی‌خورد آن را محكم نبستیم و وقتی طوفان شد تكان‌های شدید سرامیك‌ها ضربه‌های شدیدی به بدنه لنج زد و موجب شد لنج از پهلو بشكند.

همان زمان بود كه آب به داخل لنج سرازیر شد. هوا كم‌كم در حال تاریك شدن بود كه قسمت جلوی لنج به درون آب فرو رفت. آنجا بود كه سرامیك‌های قسمت بالا داخل دریا افتاد و لنج سبك شد و دوباره به سطح آب آمد اما طولی نكشید كه آب دوباره از محل شكستگی‌ها وارد شد و لنج با سرعت به زیر آب فرو رفت. در آن لحظات من فقط صدای دوستانم را می‌شنیدم كه با صدای بلند اسم همدیگر را صدا می‌كردند. این ملوان ادامه داد: رفته رفته صداها قطع و هوا كاملا تاریك شد.

من حتی 2نفری كه كنارم بودند را هم می‌دیدم. خودم را با یك دبه بنزین به حالت بسیار نامتعادل روی آب نگه داشتم تا اینكه چشمم به در یخچال خورد و آن را محكم گرفتم و همین در توانست من را 2روز روی آب نگه دارد تا اینكه متوجه یك لنج شدم و در یخچال را تكان دادم. به‌طور تصادفی نور خورشید به در یخچال خورد و انعكاسش باعث شد كه افراد داخل لنج متوجه من شوند و نجات پیدا كنم.

تاكنون 3نفر از ملوانان لنج فرس نجات پیدا كرده‌اند، جسد 2نفر از آنها كشف شده و نیروهای تجسس شامل یك شناور نجات، یك فروند بالگرد همراه با 20لنج صیادی به‌دنبال یافتن 5ملوان دیگر هستند.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
نجات معجزه آسا!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات معجزه آسا +عکس



تصادف های سخت با ایمن ترین خودروها نیز می تواند کشنده باشد و تصادف با اتوبوس یکی از مرگبارترین تصادف ها است.
 چندی پیش عکسی از یک تصادف در چین بسیار معروف شد و در آن می توانید نشانه هایی از راننده آن پیدا کنید که خیلی راحت نشسته است.

تصاویر نجات معجزه آسا
این تصویر که به نجات معجزه اسا معروف شده است نشان می دهد که یک خودرو بعد از تصادفی مرگبار با یک اتوبوس کاملا از بین رفته است اما راننده ان زنده مانده  و خیلی راحت در داخل خودرو نشسته است.
خودروی این فرد به طور کامل از بین رفته است و پلیس اعلام کرد که زنده ماندن او تنها یک شانس بزرگ است و کمتر کسی می تواند از این نوع حوادث زنده بیرون آید.... / باشگاه خبرنگاران