اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات آمریکا از یک فاجعه اتمی هولناک/ یک کلید جان میلیون های آمریکایی را نجات داد



نجات آمریکا از یک فاجعه اتمی, اشتباه نیروی هوایی آمریکا , جابجا کردن بمب های اتمی آمریکا

گاردین افشا کرد؛
نجات آمریکا از یک فاجعه اتمی هولناک/ یک کلید جان میلیون های آمریکایی را نجات داد

اشتباه نیروی هوایی آمریکا در جابجا کردن بمب های اتمی و هیدروژنی ممکن بود فاجعه ای انسانی به مراتب بزرگتر از فاجعه هیروشیما را به وجود بیاورد.

روزنامه گاردین با استناد به سندی محرمانه اعلام کرده که بمب هایی هیدروژنی که قدرت تخریب آنها 260 بار بیشتر از بمب منفجر شده در هیروشما در سال 1945 میلادی بود، توسط نیروی هوایی آمریکا بر فراز کارولینای شمالی رها شده اند.

این سند محرمانه که بر اساس قانون آزادی اطلاعات برای اولین بار در اختیار خبرنگاری به نام "اریک شولسر" قرار گرفته نشان می هد که نیروی هوایی آمریکا در تاریخ 23 ژانویه 1961 یعنی چند روز بعد از آغاز ریاست جمهوری "جان اف کندی" دو بمب هیدروژنی را بر فراز منطقه "گلدزبورو" در کارولینای شمالی رها کرده است . این بمب ها توسط یک بمب افکن بی 52 حمل می شد که بر اثر سانحه ای رها شده اند.

هر یک از این دو بمب حاوی مواد منفجره ای معادل چهار میلیون تن تی ان تی بوده اند و در صورت منفجر شدن واشنگتن، بالتیمور، فیلادلفیا، و همچنین نیویورک را تخریب کرده و جان میلیون ها انسان را نیز به خطر می انداختند.

تنها عاملی که باعث شد تا این بمب ها منفجر نشود، کلید ایمنی بود که در داخل این بمبها به کار رفته بود.

بر اساس این گزارش، سه کلید ایمنی از چهار کلید موجود در این بمبها برای جلوگیری از انفجاری ناخواسته عملکرد ناقص داشتند و تنها کلید چهارم توانست از انفجار این بمب‌های هیدروژنی جلوگیری کند.

این سند را "پاركر اف جونز" که ناظر اقدامات تامین سلامت و امنیت برای سلاح های هسته ای بود، در توضیح بخشی از کتاب دكتر " رالف لاب " فیزیکدان شرکت کننده در طرح منهتن برای توسعه اولین بمب هسته ای آمریکا، نوشته است.

طبق این سند "رابرت ماکنمارا" وزیر دفاع وقت آمریکا آن زمان از شنیدن این خبرها شوکه شده بود.

به نوشته گاردین هر چند هنوز به طور کامل مشخص نیست که چگونه مردم آمریکا از این فاجعه رهایی یافه اند اما دولت آمریکا بارها مدعی شده که زرادخانه اتمی این کشور تا کنون جان مردم آن را به مخاطره نینداخته است.

در همین رابطه یکی از مهندسین "آزمایشگاه ملی ساندیا" اعلام کرده که فقط یک سوئیچ ولتاژ پایین، آمریکا را از فاجعه دور کرده است.

بر اساس این گزارش، پارک اف جونز، این حقایق را هشت سال بعد از وقوع حادثه به رشته تحریر درآورده است.

البته به غیر از مورد نیز چند سال قبل یک فروند بمب افکن بی 52 به همراه بمب های اتمی اقدام به پرواز بر فراز آمریکا کرده بود که این موضوع نیز جنجال زیادی را در آمریکا به راه انداخت./مهر

 


ویدیو مرتبط :
لحظه هولناک نجات یک شهروند از زیر اتوبوس دو طبقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن‌ ایرانی‌ جان 7 آمریکایی‌ را نجات‌داد+عکس




اخبار حوادث -  زن‌ ایرانی‌ جان 7 آمریکایی‌ رانجات‌داد+عکس

ساناز نظامی برای تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه فن آوری میشیگان رفته بود اما تنها چند هفته بعد از آن در یک منطقه دور افتاده از آمریکا، بر اثر ضرب و شتم شوهرش دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش سی بی سی نیوز، خانواده وی توانستند به لطف کارکنان بیمارستان عمومی میشیگان آخرین لحظات وداع با دختر خود را از اینترنت تماشا کنند.


اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

یک پرستار زن در بیمارستان میشیگان پیشانی ساناز را در آخرین لحظه زندگی اش در حالی بوسید که خانواده او در فاصله ای دورتر از ۹۷۰۰ کیلومتر آخرین لحظات وداع با دخترشان را از طریق لپ تاپ تماشا می کردند و می گریستند.

ساناز نظامی زن پرجنب و جوش ۲۷ ساله ای بود که می توانست به سه زبان فارسی ، انگلیسی و فرانسه صحبت کند. وی از طریق اینترنت با یک ایرانی به نام نیما نصیری ساکن کالیفرنیا آشنا شده و پس از ازدواج در ترکیه به آمریکا می آید.

این دختر ایرانی روز ۸ دسامبر به دلیل ضرب و شتم شدید توسط همسرش به بیمارستان عمومی میشیگان منتقل شد و روز ۹ دسامبر به علت ضربه مغزی درگذشت.

از آنجائیکه خانواده ساناز نظامی امکان تهیه ویزا و مسافرت به آمریکا را نداشتند با همکاری کارکنان بیمارستان از طریق ارتباط اینترنتی با وی وداع کردند و به صورت آنلاین شاهد مرگ دخترشان بودند. آنان رضایت دادند که اعضاب بدن وی برای نجات جان بیماران دیگر اهدا شود.

بدین ترتیب ارگان های حیاتی بدن ساناز ( قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد، لوزالمعده و روده کوچک) جان ۷ نفر را در آمریکا نجات داده است.

پیکر ساناز نظامی ۱۸ دسامبر با حضور کارکنان و پرستاران بیمارستان، به خاک سپرده شد.

اخبار حوادث - هشت صبح