اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج بررسی "ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه" چه شد؟



اخبار,اخباراجتماعی , ازدواج اتباع بیگانه

مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفت: جمع‌بندی فعالیت‌های کارگروه بررسی وضعیت زنان ایرانی که به ازدواج اتباع خارجی درمی‌آیند تا پایان ماه جاری تقدیم وزیر کشور می‌شود.

فهیمه فرهمندپور افزود: بررسی‌های ما در زمینه وضعیت زنانی که به ازدواج اتباع بیگانه درمی‌آیند به جمع‌بندی رسیده است و وزیر کشور پس از دریافت گزارش ما راهکارهای ارائه‌شده را به بخش‌های مختلف می‌دهد.

وی افزود: برخی از نهادهای متولی این موضوع به حوزه عملکردی وزارت کشور مربوطند و برخی دیگر از آن‌ها مثل معاونت حقوقی ریاست جمهوری،‌ وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی خارج از حوزه وزارت کشور هستند.

فرهمندپور درباره محتوای بررسی‌های انجام‌شده نیز گفت: گزارش جمع‌بندی «کارگروه بررسی وضعیت زنان ایرانی که به ازدواج اتباع بیگانه درآمده‌اند» شامل آسیب‌شناسی اقدامات انجام‌شده و ارائه راهکارهایی می‌شود که در صورت توجه به آن‌ها مشکلات زنان ایرانی که به ازدواج اتباع بیگانه در می‌آیند حل می‌شود.

کارگروه «بررسی وضعیت زنانی که به ازدواج اتباع بیگانه درمی‌آیند» نیمه شهریورماه سال گذشته تشکیل شد و اولویت آن بررسی وضعیت "ازدواج دختران ایرانی با تبعه‌های غیرقانونی" یا "ازدواج ثبت نشده یک تبعه قانونی با دختر ایرانی" یا "ازدواج موقت اتباع غیرایرانی با دختران ایرانی" بود.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیریت ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه



اخبار,اخباراجتماعی,ازدواج  تبعه قانونی با دختر ایرانی

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با اشاره به کارگروه بررسی وضعیت زنان ایرانی اتباع بیگانه گفت: اولویت ما بررسی وضعیت ازدواج دختران ایرانی با تبعه‌های غیرقانونی یا ازدواج ثبت نشده یک تبعه قانونی با دختر ایرانی یا ازدواج موقت اتباع غیرایرانی با دختران ایرانی است.

به گزارش ایسنا، فهیمه فرهمند‌پور افزود: کارگروه بررسی وضعیت زنانی که به ازدواج اتباع بیگانه درمی‌آیند از نیمه شهریورماه تشکیل شده است، اما به دلایل مختلف نمی‌توان زمان حصول نتیجه را پیش‌بینی کرد؛ چراکه نیازمند همکاری بین دستگاهی است. اما مهم این است که زنان اتباع به‌عنوان یک مساله پذیرفته شده است و دغدغه دستگاه‌های مرتبط پرداختن به آنان است.

او درباره‌ هدف این کارگروه گفت: هدف آن مدیریت ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه و افزایش اطلاعات جامع در زمینه‌ پیامد‌های این کار است. در واقع اولویت اول ما دقیق‌کردن صورت مساله و اطلاع‌رسانی مناسب جمعی است. در مراحل‌ بعد احتیاج به بروز‌رسانی و تقویت نظام حقوقی و قانونی و ایجاد سازوکار اجرایی داریم.   


 اخباراجتماعی  -  ایسنا