اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو وزیر دفاعش را به تحریک اختلافات واشنگتن-تل‌آویو متهم کرد



نتانیاهو وزیر دفاعش را به تحریک اختلافات واشنگتن-تل‌آویو متهم کرد

بنیامین نتانیاهو، وزیر دفاع رژیم‌صهیونیستی را به «تحریک اختلافات» میان اسرائیل و آمریکا متهم کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش نامه به نقل از العربیه، روزنامه اسرائیلی «ینت نیوز» امروز –چهارشنبه- با اذعان به اختلافات گسترده در میان مقام‌های رژیم صهیونیستی نوشت، نخست‌وزیر این رژیم، «ایهود باراک» وزیر دفاع کابینه‌اش را به «تحریک اختلافات» میان رژیم‌صهیونیستی و آمریکا متهم کرده است.

نتانیاهو در دیدار با وزیر اقتصاد کابینه‌اش، سفر اخیر «ایهود باراک» به آمریکا را مورد هجمه خود قرار داد و از سخنان و مواضع ابراز شده از سوی وی انتقاد کرد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به نقل از منابع حاضر در این سفر گفت: یهود باراک به آمریکا سفر کرد تا اختلافات میان ما و آمریکا را تشدید کند.

دفتر وزیر دفاع رژیم‌صهیونیستی در پاسخ به سخنان بنیامیی نتانیاهو، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «یهود باراک پیشتر اعلام کرده بود که مواضعش با دیگر اعضای کابینه اسرائیل از جمله نخست‌وزیر متفاوت است.»

این در حالی است که سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود دست مایه طنز و سخره رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

وی با نشان دادن یک نمودار کارتونی به بیان خطر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
ناآرامی در تل آویو..صهیونیستها نتانیاهو را نمی خواهند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا:تل آویو در تصمیم گیری در مورد تهران مستقل است



نظر هگل در مورد اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران

نظر هگل در مورد اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران

تل آویو در تصمیم گیری در مورد تهران مستقل است

هگل ازنخستین سفر خود به اسرائیل برای بیان این دیدگاه استفاده کرده که تل آویو باید خودش در مورد استفاده از گزینه نظامی علیه ایران یا زمان آن، تصمیم گیری کند.

دیپلماسی ایرانی: چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا که از زمان نامزدی اش برای این پست تا کنون با انتقاد هایی از سوی لابی اسرائیل در آمریکا مواجه بوده، اکنون در اسرائیل حضور دارد تا به طور مشخص در مورد مساله هسته ای ایران با مقامات تل آویو گفت و گو کند.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که هگل ازنخستین سفر خود به اسرائیل برای بیان این دیدگاه استفاده کرده که تل آویو باید خودش در مورد استفاده از گزینه نظامی علیه ایران یا زمان آن، تصمیم گیری کند.

هگل که در دستور کار تور خاورمیانه ای خود نهایی کردن قرارداد 10 میلیارد دلاری فروش سلاح به کشوری هایی مانند اسرائیل، امارات متحده عربی و عربستان را دنبال می کند، روز یکشنبه خاطرنشان کرد آمریکا و اسرائیل به طور دقیق تهدید مشابهی را از سوی ایران مشاهده می کنند اما نظر آنها در مورد زمانی که نیاز به اقدام نظامی ایجاد می شود، متفاوت است.

 وی افزود: واشینگتن و تل آویو تعهد مشترکی در مورد اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای دارند و در مورد این هدف هیچ اختلافی بین دو کشور وجود ندارد. البته هنگامی که موضوع زمان هسته ای شدن ایران به میان می آید ، نگاه آمریکا و اسرائیل متفاوت است.

هگل خاطرنشان کرد، بارها بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرده ایم اما گزینه نظامی باید همچنان به عنوان آخرین گزینه باقی بماند. اما در عین حال در مواجهه با ایران تمامی گزینه ها روی میز است.

برخی بر این باورند که شاید هگل با انتخاب اسرائیل به عنوان نخستین مقصد تور خاورمیانه ای خود قصد دارد بدبینی مقامات تل آویو در مورد خود را اندکی تعدیل کند. گزارش ها حاکی از آن است که وزیر دفاع آمریکا در مدت 2 روز اقامت خود در اسرائیل موضوع فروش جت های سوخت رسان را مطرح می کند که به اعتقاد وی پیام بسیار روشنی برای ایران دارد.

هگل در ادامه مدعی شد، موضوع این است که ایران نه تنها به دلیل برنامه های هسته ای اش، بلکه به دلیل مواضعی که علیه اسرائیل دارد، یک تهدید است. وی همچنین ادعا کرد، تحریم های بین المللی به ایران آسیب زده اما این نکته را تضمین نمی کند که مقامات جمهوری اسلامی از برنامه های هسته ای خود دست بکشند. البته وزیر دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری در ایران به تغییر رویکرد هسته ای تهران منجر شود، چرا کههمچنان زمان برای دیپلماسی و تحریم وجود دارد.

مقامات اسرائیل در اظهارات چند روز گذشته خود تاکید کرده اند که تصمیم گیری در مورد امنیت ملی به طور انحصاری بر عهده خود این کشور است و شاید اسرائیل ناگزیر شود به تنهایی دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند.

البته بسیاری از تحلیلگران و برخی مقامات نظامی اسرائیل بر این باورند که این در واقع ژست نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همفکرانش برای جامعه جهانی است و آنها از صمیم قلب امیدوارند مسئولیت حمله به ایران بر عهده آمریکا باشد. چرا که بسیاری از کارشناسان با اشاره به ظرفیت های نظامی اسرائیل، توانایی آن برای انجام حمله ای موفقیت آمیز علیه تاسیسات هسته ای ایران را زیر سئوال برده اند.

هگل که صبح روز یکشنبه به اسرائیل وارد شد، در هواپیما به خبرنگاران گفت: اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است و اسرائیل و آمریکا اهداف مشترکی در بازداشتن جمهوری اسلامی از دستیابی به سلاح هسته ای دارند.

وی همچنین به برخی اختلاف نظر ها بین واشینگتن و تل آویو در زمینه اینکه ایران چه زمانی تصمیم ورود به باشگاه هسته ای را اتخاذ می کند ، اشاره کرد.اما سابقه هگل در مقابله با برخی اقدامات کنگره در قبال ایران، موضوعی است که باوجود مواضع اخیر وی، همچنان تل آویو را نگران می کند.

هگل در جولای سال 2006 میلادی در انتقاد از مدیریت دولت بوش اعلام کرده بود که روابط آمریکا با اسرائیل خاص و تاریخی است اما ضرورتی ندارد که این رابطه به قیمت از بین رفتن روابط آمریکا با کشورهای عرب و مسلمان تمام شود زیرا چنین رویکردی غلط، خطرناک و غیرمسئولانه است.

سناتور پیشین ایالت نبرسکا وکهنه سرباز جنگل ویتنام که مشاور 7 رئیس جمهور بوده، همچنین  از لایحه سال 2007 کنگره در زمینه مقابله با ایران که 72 سناتور از آن حمایت کرده بودند پشتیبانی نکرد. این طرح به منظور افزایش تحریم ها علیه ایران بود که در کنگره تصویب شد اما در سنا رای نیاورد.

علاوه بر این، در آگوست 2008، هگل با تحریم های جامع علیه سیستم بانکداری و سرمایه گذاری ایران مخالفت کرد، اگر چه این طرح در کمیته بانکداری سنا با 19 رای در مقابل 2 رای مورد تصویب قرار گرفت. این طرح در مجلس سنا نیز با 99 رای تصویب شد اما هگل به آن رای نداد. اما جان کری وزیر امور خارجه کنونی آمریکا به آن رای مثبت داد و اوباما سال بعد آن را امضا کرد .از نظر هگل که عضو هیئت مدیره بانکی است که به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم است، نزاع فلسطینی ها با اسرائیل اساس مشکلات خاورمیانه است که حل آن، سایر مشکلات را برطرف می کند .

از سوی دیگر در جولای 2011، سنا با اکثریت آرا تحریم ها علیه لیبی و ایران را به تصویب رساند. این طرح به رئیس جمهور اجازه می داد شرکت هایی که بیش از 20 میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری می کنند را جریمه کند  اما هگل 66 ساله به همراه سناتور ریچارد لوگار به آن رای منفی داد.

این چهره جمهوریخواه همچنین به دلیل مخالفت با اعمال برخی از تحریم ها علیه ایران و درخواست مذاکرات مستقیم میان آمریکا با ایران و حماس مورد انتقاد لابی اسرائیلی قرار دارد.

در واقع، از نظر هگل که عضو هیئت مدیره بانکی است که به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم است، نزاع فلسطینی ها با اسرائیل اساس مشکلات خاورمیانه است که حل آن، سایر مشکلات را برطرف می کند .این موضع گیری دقیقا بر خلاف نظر اسرائیلی هاست زیرا آنها بر این باورند مهمترین موضوع در دوره کنونی، ایران و مسائل مربوط به این کشور است یعنی فعالیت های هسته ای ایران که آنها مدعی اند می تواند بر هم زننده امنیت و ثبات منطقه ای باشد ./دیپلماسی ایرانی