اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: رسیدن به توافقی بد و نصف و نیمه با ایران، بدتر از نرسیدن به هیچ توافقی است



مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ ,بنیامین نتانیاهو

نتانیاهو: رسیدن به توافقی بد و نصف و نیمه با ایران، بدتر از نرسیدن به هیچ توافقی است

در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به فرافکنی درباره ایران پرداخت.

 نتانیاهو روز پنج‌شنبه گذشته در سلسله مصاحبه‌هایی با رسانه‌های اروپایی در آستانه مذاکرات جدید هسته‌ای ۱+۵ با ایران مدعی شد: رسیدن به توافقی بد و نصف و نیمه با ایران، بدتر از نرسیدن به هیچ توافقی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه‌ها با شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های اروپایی ادعا کرد: ایران در مذاکرات جدید تلاش خواهد کرد تحریم‌های برقرار شده علیه خود را کاهش دهد، اما همزمان می‌خواهد که برنامه هسته‌ای خود را هم در نهان پیشرفت دهد.

بنیامین نتانیاهو در این مصاحبه‌ها ادعاهای خود را که در سخنرانی ده روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرده بود تکرار کرد.

نتانیاهو از جمله به روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" گفت باید غنی‌سازی ایران کاملاً برچیده شود، و استدلال کرد که کسی خواهان ادامه غنی کردن اورانیوم می‌شود که بخواهد سلاح اتمی بسازد.

نتانیاهو همچنین در مصاحبه با شبکه "اسکای نیوز" از تصمیم روزهای گذشته انگلیس برای تجدید مناسبات با ایران در سطح کاردار غیرمقیم ابراز ناخشنودی کرد.

نتانیاهو مدعی شد انگلیس باید از ایران بطلبد که دیگر در صدد نابودی اسرائیل نباشد.

بنیامین نتانیاهو همچنین در مصاحبه با روزنامه لوموند مدعی شد ایران می‌تواند 200 بمب هسته‌ای و موشک با برد رسیدن به اروپا و آمریکا را بسازد اگر غرب فشار دیپلماتیک خود را کاهش دهد. نتانیاهو گفت که ایران برروی "طراحی موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای کار می‌کند و این موشک‌ها می‌توانند اروپا و آمریکا را مورد هدف قرار دهند.

بنیامین نتانیاهو در گفتگوی اختصاصی با کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، "آ.اِر.دِ" هم گفت: آنچه در مورد ایران از غربیها خواسته ام همانی است که گروه پنج بعلاه یک از ایران خواسته است.

نتانیاهو گفت: مساله ایران تنها به اسرائیل ارتباط ندارد بلکه به آمریکا، اروپا و کل دنیا مربوط می شود. باید از خودمان بپرسیم که موضعگیری درست در این خصوص چیست؟ مساله، مساله دیپلماسی نیست. براستی یک راه حل خوب دیپلماتیک برای حل این مناقشه چیست؟

نخست وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد: ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای نیست. ما به ایران می گوییم (که اگر بدنبال انرژی صلح آمیز اتمی هستی پس) سانتریفوژ و پلوتونیوم را کنار بگذار. چون در اختیار داشتن این تجهیزات نه برای اسرائیل و نه برای غرب و کل جهان خوب است. نتانیاهو در واکنش به این سئوال شنایدر که پرسید اما چرا اروپا مواضع شما (در برابر ایران) را مبالغه آمیز خوانده است، گفت: واقعا؟ اما آنچه من از اروپا و بطور کلی غربیها خواسته ام، همانی است که گروه پنج بعلاوه یک درخواست کرده است. درست همین اواخر بود که یکی از قطعنامه های سازمان ملل نیز مساله توقف غنی سازی اورانیوم در ایران را مطرح کرده بود.

نتانیاهو ادعا کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده است، تغییر تاکتیک ایران از تروشرویی به تبسم است. ما نمی گذاریم آنها ما را فریب دهند. ایران هم اکنون، موشکهایی دارد که بردشان به آلمان نیز می رسد. آنها در عین حال موشکهای قاره پیما نیز ساخته اند که نه تنها به اسرائیل بلکه به کشور شما، اروپا و آمریکا نیز می رسند. این موشکهای قاره پیما توانایی اتصال به کلاهکهای اتمی را دارند. ایران با پیروی از چنین تاکتیکی نخست بدنبال لغو تدریجی تحریمها است.

نتانیاهو گفت: من در نطق اخیر خود در سازمان ملل هم گفتم اسرائیل به ایران اجازه تولید تسلیحات اتمی را نخواهد داد.
نتانیاهو در واکنش به این پرسش که از اروپایی ها چه انتظاری دارید، گفت: من فکر می کنم آلمان، مسئولیت زیادی در این خصوص دارد. انتظار من از آلمان این است که مسیر درست را در برخورد با ایران پیدا کند و در تاریکی، به دنبال حقیقت نگردد.

همانطور که پیشتر گزارش شد، در ایام 15-16 اکتبر در ژنو دور دیگر مذاکرات بین گروه "شش" واسطه بین المللی ( پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان ) و تهران در مورد برنامه هسته‌ای ایران برگزار خواهد شد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده، بیست و سوم و بیست و چهارم مهر، در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این نخستین دور از مذاکرات اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ پس از روی کار آمدن دولت جدید ایران به رهبری حسن روحانی است.

گفت‌وگوهای تازه اتمی با ایران در حالی انجام می‌شود که تحولاتی در مناسبات آمریکا و ایران رخ داده که تل آویو را ناخشنود کرده است.

وزیران دفاع و دارایی رژیم صهیونیستی در سه روز گذشته در سلسله دیدارهای جداگانه در واشینگتن با همتایان آمریکایی خود و نیز با سران کنگره، خواهان تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند و نسبت به کاهش تحریم‌ها هشدار دادند.

با این حال چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، به همتای اسرائیلی خود گفت که آمریکا با چشم باز به مسیر مذاکره با ایران گام نهاده است.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و راهبردی اسرائیل، نیز در روزهای گذشته گفت هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه این کشور اشتباهی بزرگ است.

اشتاینیتز در واکنش به گزارش روزهای گذشته روزنامه وال استریت ژورنال، در مورد بسته پیشنهادی احتمالی که ایران در مذاکرات هسته‌ای ژنو مطرح خواهد کرد، ادعا کرد آمادگی ایران برای توقف غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد، برای کشوری که بیست هزار سانتریفیوژ دارد، اهمیت چندانی ندارد.

این در حالی است که حسن روحانی در سفر سیاسی خود به نیویورک بر لزوم راه حل سریع برای پرونده هسته‌ای ایران و کاهش تحریم‌ها تاکید کرده است.

همزمان، فرانسه و انگلیس که در مذاکرات روزهای آینده با ایران شرکت دارند، هیئت‌هایی را برای گفت‌وگو با مقامات ارشد صهیونیست، در روزهای گذشته به بیت‌المقدس فرستاده‌اند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، مقامات اسرائیلی پس از دیدار با این هیئت‌های اروپایی، نسبت به آمادگی غرب برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران، ابراز نگرانی کرده‌اند./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
طلاق توافقی و توافقات زوجین - وکیل طلاق توافقی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: اگر توافقی بد حاصل شود، به ایران حمله می کنیم!



بنیامین نتانیاهو,توافق مذاکرات ایران و1+5


اسرائیل: اگر توافقی بد حاصل شود، به ایران حمله می کنیم!

یک عضو ارشد کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: در صورتیکه امریکا و شرکای بین المللی اش به توافقی بد با ایران دست پیدا کنند، اسرائیل ممکن است به ایران حمله کند.

به گزارش «انتخاب»، نفتالی بنت وزیر اقتصاد و تجارت اسرائیل به شبکه ی «پی بی اس» آمریکا گفت: اگر توافقی بد منعقد شود، نهایتا احتمال یک اقدام نظمی و جنگ افزایش می یابد.
 
در این میان چارلی رز مجری شبکه ی پی بی اس که به نظر تعجب کرده بود گفت: یعنی شما می گویید اگر توافقی که روی میز است که از نگاه شما توافقی بد است امضا شود،  باعث می شود که اسرائیل مجبور به حمله شود؟
 
وزیر اسرائیلی در پاسخ گفت: یک توافق بد احتمال گزینه نظامی را افزایش می دهد، بله درست است.
 
وی اضافه کرد: تصور ما این است که ما به عنوان دولتی مستقل هرگز امنیت و موجودیت خودمان را به کسی از جمله امریکا نمی سپاریم.
 
بنت در ادامه توافق بد با ایران را این گونه تشریح کرد: «اجازه ادامه فعالیت تاسیسات غنی سازی ایران»!
/انتخاب