اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتانیاهو: آمریکا ایران و داعش تضعیف کند


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با یک شبکه آمریکایی گفته واشنگتن باید تلاش کند ایران و داعش را به طور همزمان تضعیف کند.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با یک شبکه آمریکایی ضمن بر حذر داشتن آمریکا از همکاری با ایران در موضوع عراق خواستار تضعیف همزمان ایران و گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» (داعش) شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «وقتی دشمنانتان با هم پیکار می‌کنند، هیچکدام از آنها را تقویت نکنید.»

این مقام صهیونیست که رژیم تحت امرش تنها دارند سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است بار دیگر ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: «امیدوارم آنها به یک توافق بد نرسند. ممکن است ایران به توانایی سلاح اتمی دست پیدا کند ـ این ممکن است هر چیز دیگری در مقایسه با آن را کمرنگ جلوه دهد.»

نتانیاهو همچنین گفت که آمریکا باید تلاش کند ایران و داعش را به طور همزمان تضعیف کند.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد، اسرائیل که به خاطر شهرک‌سازی‌های غیرقانونی مورد انتقاد شدید جامعه بین‌المللی قرار گرفته  «چراغ تمدن» در خاورمیانه است؛ وی در توضیح این مدعا گفت: «به لیبی، سوریه و عراق ببینید تا تفاوت را ببینید.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «البته با یک اتوبوس ضد گلوله به این مکان‌ها بروید و نگویید که مسیحی هستید.»


ویدیو مرتبط :
سخنرانی نتانیاهو علیه ایران در کنگره آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو خطاب به مقامات آمریکا: بگذارید ایران و داعش با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بنیامین نتانیاهو

 

اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو خطاب به مقامات آمریکا: بگذارید ایران و داعش با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند

نتانیاهو خطاب به آمریکا: فریب ایران را نخورید. آنها دوست شما نیستند. ایران متحد شما نیست. ایران دوست شما نیست. ایران دشمن شماست و شریک شما محسوب نمی شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بار دیگر با تکرار مواضع همیشگی رژیم اسراییل درباره توافق هسته ای احتمالی ایران، به مقامات آمریکایی هشدار داد فریب ایران را نخورند چرا که به ادعای نخست وزیر اسراییل ایران دوست و شریک آمریکا نیست بلکه دشمن این کشور است.

به گزارش عصر ایران نتانیاهو شب گذشته در مصاحبه با برنامه هفتگی " رودررو با مردم" شبکه "سی بی اس" آمریکا با تکرار مواضع اسراییل درباره خطرات توافق احتمالی هسته ای گروه 1+5 با ایران، خطاب به مقامات آمریکا گفت:" فریب ایران را نخورید. آنها دوست شما نیستند. ایران متحد شما نیست. ایران دوست شما نیست. ایران دشمن شماست و شریک شما محسوب نمی شود."

این سخنان نتانیاهو تنها چند روز مانده به پایان ضرب الاجل توافق ژنو و در آستانه آغاز دور دیگری از مذاکرات ایران و  گروه 1+5 در وین اتریش بیان می شود.

نتانیاهو با اشاره به اینکه حکومت ایران خواهان نابودی اسراییل است و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد، به مقامات آمریکایی هشدار داد که ایران شریکی برای مقابله با داعش محسوب نمی شود.

نتانیاهو تاکید کرد که مقامات آمریکایی باید تلاش خود را برای مهار برنامه هسته ای ایران بگذارند.
نخست وزیر اسراییل از مقامات آمریکا خواست تا  با تقویت ایران در برابر داعش با توافق هسته ای ، توازن بین این دو دشمن آمریکا و اسراییل را به هم نزنند و اجازه دهند این دو دشمن با یکدیگر بجنگند و هر دو ضعیف شوند چرا که به گفته نتانیاهو تضعیف ایران و داعش به نفع اسراییل و آمریکا است.

نتانیاهو گفت: ببینید داعش هم اکنون با تفنگ های معمولی و با وانت بارهای خود چه  می کند، تنها تصور کنید که ایران مسلح به سلاح هسته ای چه خواهد کرد. بگذارید هر دو دشمن ما (داعش و ایران) با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند ، در این شرایط یکی از آنها را تقویت نکنید.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران