اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نایب رییس کمیسیون فرهنگی :مشکل جوان های ما پیدا کردن همسر نیست



سایت همسریابی,سایتهای همسریابی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی :مشکل جوان های ما پیدا کردن همسر نیست

سیدعلی طاهری، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس است و طبیعی است که درباره موضوعی چون سایت ها و موسسات همسریابی، باید جزو معتمدترین و رسمی ترین مقامات کشور، برای گفتگو باشد.

گفتگوی ما را با این نماینده مجلس می خوانید.

• نظرتان در خصوص سایت های همسریابی چیست؟

این سایت ها از نظر قانونی دارای مجوز نیستند و به نوعی غیرقانونی به حساب می آیند.

• فعالیت شان را چطور می بینید؟

اگر همه چیز در چهارچوب باشد، شاید مشکلی پیش نیاید. اما شاهدیم که برخی از این سایتها جوانب امر را رعایت نمی کنند و این رعایت نکردن، مقدمه ای می شود برای گرفتاری خانواده ها.

• دلیل شما برای مخالفت با فعالیت این سایت ها چیست؟

مسائل دینی و ارزشی در کشور ما همیشه به شکل سنتی خودش انجام گرفته و خواستگاری هم به شیوه سنتی خودش در جامعه جا افتاده و این، با کار آن دسته از سایت های همسریابی که تنها به شکل مجازی و در فضای اینترنت کار می کنند، در منافات است.

در برخی از این سایتها ناهنجاری وجود دارد، اما اگر بتوانند خودشان را با سنت و شرع ما به یک تناسبی برسانند، شاید بتوان در خصوص آنها فکری کرد.

وجود برخی از این سایتها که بدون مقدمه در فضای مجازی حضور پیدا می کنند، ممکن است ایجاد مشکل کند، ولو اینکه تا الان هم مشکل ایجاد کرده است.به نظر من مشکل جوان های ما این نیست که نمی توانند برای خودشان همسر پیدا کنند و باید در این سایت ها نیمه گمشده تان شان را جستجو کنند. 

• به نظر شما مشکل اصلی جوانان ما چیست؟

این است که مقدمات ازدواج کردن شان فراهم نیست. اگر شرایط مهیا باشد دو جوانی که شرایط شان مساعد است، می توانند به راحتی ازدواج کنند.

به جای این سایت ها ما باید به فکر ایجاد مقدمات برای ازدواج باشیم تا از ناهنجاری ها جلوگیری کنیم. اگر بستر ازدواج (مسائلی مثل اشتغال و مسکن) فراهم شود، نیازی به سایت ها و موسسات همسریابی نخواهد بود.امیدواریم قوانینی وضع شوند که ازدواج به واسطه آن آسان شود تا نیازی نباشد کسی برای ازدواج اشخاص واسطه شود./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
آیا مشکل ازدواج جوانان پیدا نکردن همسر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات نایب رییس کمیسیون اصل نود...



 

 

 

توضیحات نایب رییس کمیسیون اصل نود...

 

به درخواست لاریجانی مطرح شد؛

توضیحات نایب رییس کمیسیون اصل نود درباره دیدار با رئیس جمهور


یکی از افراد رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور نوار دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس جمهور را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته‌اند و فایل صوتی آن نیز در این خبرگزاری موجود است.

نایب رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی ضمن تایید دیدار برخی از اعضای این كمیسیون با محمود احمدی‌نژاد گفت:رئیس جمهور نیز همه موارد مطرح شده از سوی اعضای كمیسیون را به نحوی قبول کردند. اما مشکلاتی را که داشتند مطرح کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم نکونام در آغاز جلسه علنی امروز مجلس كه به درخواست علی لاریجانی برای ارائه توضیحاتی در خصوص سخنان محمود احمدی‌نژاد در دیدار اعضای كمیسیون اصل نود قانون اساسی به سخنگاه مجلس دعوت شد با تائید این دیدار و مطالب منتشر شده در یكی از خبرگزاری‌ها، گفت: قرار شد با نیت خیر دوستان چند مورد تخلف از قانون که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته بود به صورت حضوری و محرمانه خدمت رئیس جمهور اعلام شود.
وی با اشاره به حضور ابوترابی‌فرد، اسلامی، فدایی، زاکانی و خودش در جلسه دیدار با رئیس جمهورگفت: از دولت نیز آقایان احمدی‌نژاد، میرتاج الدینی،ریاض، مسعودپور و یک نفر دیگر حضور داشتند که من نشناختم.
نکونام با اشاره به بیانیه خود که روز سه شنبه پس از آنکه دفتر رئیس جمهوری مطالب منتشره در خبرگرای فارس را تکذیب کرد، گفت: در جلسه دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس جمهور مسایلی همچون تاخیر در ارائه اساسنامه‌ها ، هزینه بخشی از اعتبارات از یک محل در محل دیگر، عدم ابلاغ قوانین در فرجه مشخص که حدود 10 مورد است و خصوصاعدم ابلاغ دو قانون مشخص در مهلت مقررمطرح شد.
وی با بیان اینکه من در دیدار با رئیس جمهور همه این موارد را مطرح کرده و دیگر دوستان نیز نظرات خود را در این خصوص بیان کردند، گفت: تقریبا آقای رئیس جمهور نیز همه موارد مطرح شده را به نحوی قبول کردند. اما مشکلاتی را که داشتند مطرح کردند که متن کامل آن در خبرگزاری فارس آمده بود.
وی سپس با اشاره به اینکه آن چیزی که در خبرگزاری فارس آمده بود به ریز از روی نوار پیاده شده بود، گفت: این نشان دهنده این است که متن نوار آن دیدار در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته هرچند که متن استدالات نمایندگان ارائه نشده بود.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به سخن یکی از دوستان خود، تصریح کرد: یکی از دوستان به من گفتند که میدان سیاست میدان شطرنج است، من هم در پاسخ گفتم ما که در زمان رحلت امام (ره) زندگی می‌کنیم باید از حقوق مردم دفاع کرده و واقعیت را باید به مردم بگوییم.
وی با اشاره به موضوع تکذیب سخنان رئیس جمهور در دیدار با کمیسیون اصل 90 ،گفت :دفتر رئیس جمهور در 4 بند اظهارات مطرح شده را تکذیب کردند و کل اظهارات را تکذیب نکردند و اصل مطلب را پذیرفتند.
نکونام یادآورشد: یکی از افراد رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور نوار دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس جمهور را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته‌اند و فایل صوتی آن نیز در این خبرگزاری موجود است.
گفتنی است توضیحات نكونام در پی تذكر حمید رسایی نماینده تهران مطرح شد كه معتقد بود دفتر سخنان رئیس جمهور در دیدار با اعضای کمیسیون اصل 90 تکذیب شد...../تحلیل:ایلنا