اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناگفته‌های بیوه عرفات



 

 

ناگفته‌های بیوه عرفات

 

 

مهر:به نقل از پایگاه الیوم السابع: «شیخ خضر حبیب» عضو جهاد اسلامی فلسطین گفت: حماس موضوع برنامه‌هایش با ابومازن را در اختیار ما قرار نداده است، اما به احتمال زیاد پس از پایان مذاکرات رهبران فتح و حماس، همه گروههای فلسطینی در جریان قرار خواهند گرفت.

 

 

وی افزود: مردم فلسطین در فتح و حماس خلاصه نمی‌شوند و گروههای سیاسی دیگری هم هستند که باید در تدوین یک برنامه ملی و حل مشکلات مشارکت داده شوند.

از سوی دیگر «فایز ابوعطیه» سخنگوی فتح گفت: موضوع آشتی ملی میان فتح و حماس داخلی است و هیچ طرفی در جهان نمی‌تواند با حق وتو آن را تخریب کند. فتح بر ادامه آشتی ملی اصرار دارد و به هیچ طرف خارجی اجازه نمی‌دهد که این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.

خبر دیگر اینکه برخی منابع اعلام کردند: دولت آمریکا هشدار شدید اللحنی به مقامات رام الله درباره هر گونه توافق با حماس داده است.

منابع مذکور بیان کردند: آمریکا در نامه‌ای به ابومازن اعلام کرده است که در صورتی که با غزه به وحدت نظر برسد از کمکهای مالی خبری نخواهد بود.

خبر دیگر اینکه «سهی عرفات» بیوه یاسر عرفات رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد: من مجبور با ازدواج پنهانی با عرفات شدم و شرایط سختی را تحمل می‌کردم، زیرا همه رهبران فلسطین مرا معشوقه عرفات می‌دانستند.

وی ادامه داد: من همه این کنایه‌ها را به خاطر عشق به عرفات تحمل می‌کردم، اما یکبار به شدت بر سر عرفات داد زدم که دیگر شرایط برایم سخت شده است و ازدواج باید علنی شود.

سهی عرفات گفت: زمانی ازدواج ما عملی شد که عرفات از حادثه سقوط در صحرای لیبی جان سالم به در برد و من پیش وی رفتم و در این هنگام عرفات من را همسر خود معرفی کرد.

وی افزود: یاسر عرفات خود از من خواست که به پاریس بروم، اما بعد‌ها مرا متهم کردند که به خاطر حفظ جانم به فرانسه رفته‌ام..../مهر


ویدیو مرتبط :
ماموستا یزدان منوچهری گورانی بیوه بیوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست عجیب بیوه «یاسر عرفات»


بیوه یاسر عرفات ضمن انتقاد از حماس اعلام کرد که اگر همسرش زنده بود، دودستگی‌ها میان فتح و حماس تا به این جا ادامه پیدا نمی‌کرد.

خبرگزاری ایسنا: بیوه یاسر عرفات ضمن انتقاد از حماس اعلام کرد که اگر همسرش زنده بود، دودستگی‌ها میان فتح و حماس تا به این جا ادامه پیدا نمی‌کرد.

سهی عرفات، بیوه یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی عنوان داشت: جهان عرب تمایل دارد از نمادها و شخصیت‌های بزرگ رهایی یابد. عرفات نیز نماد بزرگی بود و فلسطینی‌ها را از هر جایی دور هم جمع کرد.

وی تصریح کرد: اگر عرفات در حال حاضر زنده بود، این دودستگی که تا به امروز میان فتح و حماس ادامه یافته است، ادامه نداشت.

سهی عرفات گفت: عرفات خواهان این بود که فلسطین همچون لبنان یا اردن یک سرزمین اسلامی اما سکولار و عاری از تندروی‌ باشد.

بیوه عرفات مدعی شد: حتی اگر انتخابات برگزار شود، باعث نمی‌شود که حماس به محبوبیت در غزه دست یابد‌.

وی در ادامه ضمن انتقاد تند از حماس گفت: اسلام دین تسامح است و آنچه به نام اسلام انجام می‌دهید غیر قابل قبول است. باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید. به من نگویید که اسرائیل را از عرصه وجود برمی‌دارید!

بیوه عرفات درخصوص مرگ همسرش نیز عنوان داشت که همچنان معتقد است عرفات مسموم شده است اما شخص خاصی را متهم نمی‌کند.