اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه روحانی به خاتمی:بدون تردید پیروزیم/جلیلی:مردم از ما می‌خواهند این است که،پشت سر رهبرحرکت کنیم



حسن روحانی,نامه روحانی به خاتمی,انتخابات ریاست جمهوری

روحانی: به خاتمی نامه نوشتم که برای حزب و جریان نیامده ام/ بدون تردید پیروزیم

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: اما اصولگرایان در این 48 ساعت چه ها که نکردند و در سایت و خبرگزاریهای وابسته نوشتند صلاحیت حسن روحانی دوباره باید بررسی شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تقدیر از عارف گفت: برای اجماع تسلیم دیدگاههای مردم و نظر بزرگان شدیم.

حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در مسجد جامع گلشن گرگان افزود: از روزی که مردم دعنوان کرده اند اجماع کنیم، هر دونفر با گوش جان حرفهای مردم را شنیدیم و با نظر بزرگان کشور یعنی هاشمی و خاتمی و نظر جبهه اعتدالیون و اصلاحات، تسلیم دیدگاهها شدیم و اجماع کردیم.

حجت الاسلام روحانی با تقدیر از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی گفت: اینها برای انجام وظیفه سنگین تعالی و پیشرفت کشور، نجات از وضعیت کنونی و حضور مردم در صحنه انتخابات قدمهای تاثیرگذاری برداشته اند. 

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: اما اصولگرایان در این 48 ساعت چه ها که نکردند و در سایت و خبرگزاریهای وابسته نوشتند صلاحیت حسن روحانی دوباره باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید یعنی همین که باید به خودسریها پایان داده شود، گفت: همه می دانستند که این خبر از کجاست و من برای چه به میدان آمده ام و هر کس باید در جای خود بنشیدند.

نامه نگاری به خاتمی

وی از نامه امروز خود به سیدمحمد خاتمی خبر داد و گفت: در این نامه بر این سخن پافشاری کردم که هدفی جز عزت ایران و ملت نخواهم داشت و برای حزب و جناح نیامدم و فقط برای ملت ایران در این صحنه حضور پیدا کرده ام.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بدون تردید در روز 24 خرداد پیروز خواهیم بود و به اسم خداوند بزرگ، با دعای همه عزیزان و با تاسی از امام حسین (ع) پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام روحانی گفت: دولت تدبیر و امید یعنی دولت صلح، آشتی و اخلاق خواهد بود و فاصله ها و شکافها بین جناحها کم خواهد شد و به سمت انسجام ملی حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید، دولت حقوق شهروندی خواهد بود و آن گاه که بین ترکمن، سیستانی، فارس، بلوچ و همه اقوام ایرانی تفاوتی نخواهد بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کلید من جوانان و 75 میلیون جمعیت ایران هستند، کلید من تدبیر نخبگان است.

وی اظهار داشت: برای اینکه به اهداف خود دست یابیم و از تحریم ظالمان نجات یابیم و برای اینکه روابطمان را با دنیا بر اساس تعامل بنیان گذاریم، دولت را تشکیل می دهم.

وی عنوان کرد: ما می خواهیم کشور در راه تعالی و پیشرفت قرار گیرد و این پیشرفت امکانپذیر نیست مگر آنکه دولت کارآمدی در این کشور استقرار یابد.

انتخابات با آرای مردم تعیین می شود

وی گفت: انتخابات فقط با آرای مردم تعیین می شود تا نگویند رئیس جمهور پشت پرده تعیین شده است،  ملت صاحب اختیار کشور هستند و مسئولان نیز طبق قرآن و قانون اساسی امانتدار رای ملت هستند.

جلیلی : مردم از ما می‌خواهند، این است که پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در حوزه علمیه امام صادق(ع) اظهار داشت: فراتر از اینکه چه کسی در انتخابات رای بیاورد و یا رای نیاورد، باید ببینم در این مدت زمانی تکلیف چیست و همان را عمل کنیم و کاری با نتیجه نباید داشته باشیم.

وی ادامه داد: مهم این است که ما وظیفه خود را عمل کنیم و انشاءالله هر چه که خیر باشد رقم می‌خورد. نتیجه هر چه شد، شد. راضی به رضای الهی هستیم و آنچه مقدر می‌شود، بهترین تقدیر است. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هر کجا که می‌روم آن چیز که از مردم از ما می‌خواهند این است که پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم و هر کاری که می‌کنیم آثار آن در دنیا نیز نمایان می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر به وعده خداوند ایمان داشته باشیم و به آن عمل کنیم، صاحب حیات طیبه می‌شویم که رهبر معظم انقلاب  حیات طیبه را به عنوان زندگی دلنشین و گوارا معنا می‌کند. البته زندگی شیرین و گوارا فقط مربوط به مسائل مادی و ظاهری نیست. زمانی که به سوئیس رفته بودم از لحاظ مسائل ظاهری و رفاهی همه چیز فراهم بود، اما به بنده گفتند که آمار خودکشی در این کشور بسیار زیاد است.

وی افزود: البته زندگی همراه با عزت و اقتدار هزینه‌هایی دارد که ما نیز آن هزینه‌ها را می‌پردازیم. مثلا با وجودی که در فلسطین حتی یک شیعه وجود ندارد ما پای آن ایستاده‌ایم و هزینه می‌دهیم و افتخار هم می‌کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های مختلفی که داریم استفاده کنیم و آنها را به کار بگیریم تا به سمت زندگی شیرین حرکت کنیم.

 

/خبرگزاری مهر/خبرگزاری تسنیم

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آهنگ تردید از سامان جلیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن پست: جلیلی انعطاف ناپذیر است/ احتمال حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی



انتخابات ریاست جمهوری,سعید جلیلی

واشنگتن پست: جلیلی انعطاف ناپذیر است/ احتمال حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی

اکنون که هاشمی احراز صلاحیت نشد، یکی از کاندیداهای مطرح سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران است. او شخصی انعطاف ناپذیر و ایدئولوزیک است که از فردی که بتواند پیروز انتخابات باشد، بسیار دور است.

واشنگتن پست نوشت: اکنون که هاشمی احراز صلاحیت نشد، یکی از کاندیداهای مطرح سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران است. او شخصی انعطاف ناپذیر و تندرو است که شاخصه هایش، بسیار دور از یک رییس جمهور است.

اگرچه نوع رفتار و بیان کاندیدا می تواند پیش گویی ناقصی از نوع حرکت او در ریاست جمهوری باشد، اما جلیلی زمان دارد . او خود را به عنوان منتقد سرسخت امریکا و مدافع جدی سیاست حارجی مقابله ای و سخت گیرانه معرفی کرده است.

جلیلی به کریستین ساینس مانیتور گفت: ایران موفق به شکست هیمنه ی امریکا شده است.

او در این مصاحبه و دیگر گفتگوهایش بسیار خود را درگیر آمریکا نشان داده و بر روی این ماجرا به عنوان مسئله ای اخلاقی تاکید می کند.

با وجود داشتن پست رسمی (مذاکره کننده و دیپلمات)، جلیلی سخنانی بر ضد مذاکره با امریکا مطرح کرده است.

به گفته ی برخی از تحلیلگران، سبک مذاکره ی انعطاف ناپذیر جلیلی دلیلی اصلی است که مذاکرات بین الملی بر سر برنامه هسته ای به نتابج بهتری دست پیدا نکرده است.

او حتی پیش از تصدی مقام دبیری شورای عالی امنیت ملی هم، چنین منش و رفتاری داشته است. او حتی به احمدی نژاد در نگارش نامه ی 18 صفحه ای به جرج بوش کمک کرده است.

انتظار می رود که قالیباف و جلیلی برای کسب حمایت اصولگرایان بایکدیگر رقابت کنند.

واشنگتن پست در پایان مدعی می شود: دو کاندیدا متعادل در انتخابات، روحانی و عارف هستند. احتمال می رود که آیت الله رفسنجانی و خاتمی از حسن روحانی حمایت کنند.

دفتر خاتمی: تکذیب رایزنی رئیس دولت اصلاحات برای کناره گیری عارف به نفع روحانی

دفتر "سید محمد خاتمی" خبر کناره‌گیری "عارف" به سود "روحانی" را تکذیب کرد.

دفتر سیدمحمد خاتمی در پی انتشار خبری از سوی یک پایگاه خبری مبنی بر کناره‌گیری عارف به نفع حجت الاسلام حسن روحانی در پی رایزنی رئیس دولت اصلاحات، این خبر را کذب محض دانست و تاکید کرد که هیچ توصیه‌ای از سوی سیدمحمد خاتمی به دکتر عارف برای کناره‌گیری از عرصه انتخابات انجام نشده است.

این دفتر همچنین تاکید کرده است که نظر سید محمد خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری طبق معمول از طریق اطلاعیه دفتر و سایت رسمی سیدمحمد خاتمی منتشر و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید./انتخاب