اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه تند رییس جمهور لبنان به احمدی نژاد: چرا از خاک لبنان برای پرواز پهبادها به اسرائیل استفاده می کنید؟!



نامه تند رییس جمهور لبنان به احمدی نژاد: چرا از خاک لبنان برای پرواز پهبادها به اسرائیل استفاده می کنید؟!

رییس جمهور لبنان طی نامه ای به احمدی نژاد ایرن را به خاطر دادن هواپیاهای بدون سرنشین به حزب الله لبنان سرزنش کرد!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :رییس جمهور لبنان طی نامه ای به احمدی نژاد ایرن را به خاطر دادن هواپیاهای بدون سرنشین به حزب الله لبنان سرزنش کرد!

به گزارش انتخاب به نقل از jerusalem ، میشل سلیمان رییس جمهور لبنان طی ارسال نامه ای به همتای ایرانی خود مراتب اعتراض لبنان را به پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایران از خاک این کشور به حریم هوایی اسراییل را به احمدی نژاد اعلام کرده است.

این خبر توسط یکی از مقامات بلند پایه لبنانی منتشر شده است.

وی گفته است که میشل سلیمان این نامه را از طریق مجید نامجو وزیر نیروی ایران که اخیرا به لبنان سفر کرده بود به احمدی نژاد ارسال کرده است.

وی در این نامه، از ایران به دلیل عدم همامنگی با دولت لبنان در انجام این عملیات در خاک این کشور انتقاد کرده و مدعی شده که ایران با انجام این عملیات قوانین و معاهده های بین اللمللی را زیر پا گذاشته است.

به گفته المستقبل، سلیمان در این نامه، این عمل ایران را باعث نقض حاکمیت ملی لبنان و جریحه دار شدن احساسات این کشور قلمداد کرده است.

این نامه پس از بازدید علی لاریجانی از دمشق نوشته شده است.

لاریجانی پیش تر و در محکومیت حملات به غزه، اعلام کرده بود که کشورهای منطقه باید نیرو و سلاح و امکانات خود را به جای فرسایش و ایجاد درگیری در سوریه، به سوی مردم فلسطین ارسال نمایند، تا در مقابل رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود.

همچنین با ستایش و قدردانی از مقاومت حزب الله لبنان و حماس،انها را نیروی استراتژیک قلمداد کرده است.

در پی این اظهارات لاریحانی، سید حسن نصرالله خطاب به رهبران کشورهای عرب و مسلمان گفته بود که تنها همدردی و بازدید شما از فلسطین و غزه کافی نیست بلکه فلسطین و غزه به ارتش و کمکهای نظامی شما نیز احتیاج دارند.

المستقبل به نقل از همین منبع خبری اعلام کرده است که میشل سلیمان با ناراحتی از این اظهارات گفته است که بیان چنین مطالبی بر خلاف قطعنامه است که در ماه ژوئن توسط کمیته گفتگوی ملی لبنان به تصویب رسیده است. این قطعنامه پیرامون دوری جستن لبنان از مناقشات منطقعه به تصویب رسیده است.

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان دیروز اعلام کرده بود که در جنگ اینده با اسراییل هزاران موشک به این کشور توسط حزب الله شلیک خواهد شد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
دیدار زن احمدی نژاد با وفاء سلیمان زن رئیس جمهور لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش اسرائیل به استقبال پرشور لبنان از احمدی نژاد: نگرانیم



 

 

 

واکنش اسرائیل به استقبال پرشور لبنان از احمدی نژاد: نگرانیم

 

وزیر خارجه سابق اسرائیل و رهبر حزب کادیما گفت: حزب الله و ایران به همان گروه افراط گرایی وابسته هستند که از مسئله اسرائیل و فلسطین، سوء استفاده سیاسی می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، تزیفی لیونی گفت: گستردگی استقبال از احمدی نژاد در بیروت، باید منجر به نگرانی شود و این نشانه ای است بر رابطه ای مشکل سازی که میان ایران و حزب الله برقرار است.

احمدی نژاد دیروز در سفر به بیروت، با استقبال مردمی گسترده و بی نظیری روبه رو شد.

از سوی دیگر ، معاون اول نخست وزیر اسرائیل با رد ایده ترور احمدی نژاد گفت: این رژیم سران کشورها را به قتل نمی رساند.

پیش از این برخی مقامات اسرائیل خواسته بودند که احمدی نژاد در هنگام حضور در جنوب لبنان و در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل، ترور شود.

سیلوان شالوم در گفت وگو با رادیو اسرائیل اضافه کرد: اسرائیل معتقد است که سفر احمدی نژاد به لبنان گام دیگری در مسیر افزایش سلطه این کشور بر خاورمیانه است.

وی همچنین برخی درخواست ها برای قتل و ترور احمدی نژاد را رد کرد و گفت: اسرائیل سران کشورها را به قتل نمی رساند . احمدی نژاد گذری است اما اسرائیل ابدی است.

معاون نخست وزیر اسرائیل در حالی این سخن را می گوید که تمامی گزارش ها از ایده مرگ یاسرعرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل  مسموم شدن توسط سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) حکایت می کند.

در همین حال کاخ سفید نیز در واکنش به سفر احمدی نژاد به لبنان گفت که این سفر نشان می دهد که حزب الله بیشتر از لبنانی ها به ایران توجه و اهمیت می دهد.

روبرت گیبس سخنگوی کاخ سفید آمریکا اضافه کرد: بازدید احمدی نژاد از جنوب لبنان و روستاهای مرزی با اسرائیل، نشان می دهد که احمدی نژاد به رفتار تحریک آمیز خود ادامه می دهد.

وی افزود: معتقدم این بازدید این موضوع را نشان می دهد که پیروی حزب الله به ایران بیش از لبنان باشد.

احمدی نژاد دیروز در اظهاراتی از مقاومت لبنان در برابر اسرائیل تقدیر و تمجید کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از لبنان نوشت که احمدی نژاد در بیروت به مانند قهرمانان ، مورد استقبال قرار گرفت...../تحلیل:عصرایران