اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«نارسیس» غربی است!


« نارسیس» از اساطیر یونان باستان‌، پسر جوانی بود که از عشق، چیزی سرش نمی‌شد اما یک روز که صورت خویش را در آب چشمه‌ای بدید و یک دل نه صد دل، عاشق خود شد.

روزنامه مردم‌سالاری: « نارسیس» از اساطیر یونان باستان‌، پسر جوانی بود که از عشق، چیزی سرش نمی‌شد اما یک روز که صورت خویش را در آب چشمه‌ای بدید و یک دل نه صد دل، عاشق خود شد. بر اثر همین عشق، نارسیس روز به روز ضعیف‌تر و نحیف‌تر شد تا اینکه سرانجام جان سپرد!

واضح و مبرهن است که نارسیس هیچ ربطی به هیچ کس و هیچ کجای ما ندارد و حتی بعضی مدیران اجرایی کشور در طی هشت سال گذشته که دائما به خودشان نمره بیست می‌دادند (مثل علی سعیدلو در 9 شهریور 85: «‌من استدلال كرده ام و نمره دولت را بیست داده‌ام»، مسعود زریبافان در 6 شهریور 90‌: «نمره این دولت قطعا بیست است»، شریف زاده در 29 اردیبهشت 92: «من نمره 20 را به خودم می‌دهم» و...) نیز ربطی به نارسیس و نارسیسیزم (خودشیفتگی) ندارند و واضح و مبرهن است که این موضوع مال یونانی‌ها و میراث خواران آنها یعنی غربی‌ها است .

با این حال برای اینکه ثابت کنیم که نارسیس و نارسیسیزم ربطی به هیچکس در ایران ندارد سخن جدید برادر حاجی بابایی وزیر گرانقدر و توانمند اما سابق آموزش و پرورش را بخوانید که دیروز در کمال ناباوری گفته‌اند: « اغلب نقدهایی که تاکنون به عملکرد من شده است را درست نمی‌دانم و شاید تنها 2 درصد نقدها را تایید کنم».

به این ترتیب به همه مردم همیشه در صحنه ثابت شد که حتی عزیزان مستقر در کابینه احمدی‌نژاد‌، بخصوص وزیر آموزش‌و‌پرورشی که آن مواضع جالب‌انگیزناک را در قبال آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد پیرانشهر گرفته بود(این درست نیست وزیر آموزش‌و‌پرورش تا آخر عمر برای هر اتفاقی که در این وزارتخانه می‌افتدعذرخواهی کند! ) هم می‌توانند نقدها را قبول کنند ولو اینکه در حد 2 درصد و آن هم به صورت «شاید»! همین موضوع تا دلتان بخواهد جای تقدیر و تشکر دارد و احتمال ضعیف خودشیفتگی را کاملا از بین می‌برد؛ ولو اینکه اگر با همین سرعت دولتمردان سابق بخواهند نسبت به انتقادها آگاهی پیدا کنند ممکن است چندین هزار سال طول بکشد تا نقدها را قبول کنند!



ویدیو مرتبط :
آموزش نصب نرم افزار نارسیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدرت های غربی به دنبال ارائه پیشنهادی تازه به ایران



 

 

 

روزنامه آمریکایی  لس آنجلس تایمز » به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: تحریم های اقتصادی، تهران را به سازش با غرب ترغیب نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، این مقام ارشد اروپایی که به دلایل سیاسی نخواست نامش فاش شود، گفت: «تحریم های جدید و سختگیرانه قدرت های بزرگ غربی تاکنون نتوانسته است موضع رهبران تهران را در برابر برنامه هسته ای جنجال برانگیزشان تغییر دهد.»

این مقام اروپایی همچنین اظهار داشت: «در شرایطی که اعمال محدودیت های اقتصادی آشکارا بازار مالی و تجاری ایران را با دشواری های تازه ای روبه رو ساخته است، هیچ نشانه ای دال بر تمایل مقامات ایرانی برای رهایی از فشارهای بین المللی دیده نمی شود.»

وی با بیان این مطلب که اگرچه ایران رسما برای برگزاری مذاکره ابراز تمایل کرده است ، اما  نه تنها هیچ بیانیه واحدی که نشان از تغییر در رویکرد سیاسی رهبران این کشور داشته باشد، دریافت نشده است، بلکه رییس جمهوری ایران بر این مساله تاکید می کند که نیازی به مذاکره نیست، توی همچنین تصریح کرد : «از زمان اعمال آخرین دور تحریم ها در تابستان غالبا این سوال مطرح بوده است که آیا این اقدام موجب شکل گیری یک وضعیت تازه سیاسی خواهد شد؟ اما تاکنون هیچ تغییری دیده نشده است.»

لس آنجلس تایمز اضافه می کند که  در ماه ژوئن شورای امنیت سازمان ملل تحریم هایی را علیه ایران به تصویب رساند که عمدتا بر اشخاص و شرکت هایی تمرکز دارد که در زمینه برنامه های هسته ای و نظامی فعالیت می کنند. پس از آن آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، کره جنوبی و برخی دیگر از کشورهای صنعتی نیز تحریم های یک جانبه ای را علیه این کشور به اجرا درآوردند که بر بخش انرژی ، مناسبات تجاری و سرمایه گذاری بین المللی این کشور تاثیرگذار نشان داده است.

این در شرایطی است  که تمایل برخی از کشورهای در حال توسعه از جمله چین، روسیه، ترکیه، هند و برزیل به ادامه مناسبات تجاری خود در بخش پرمنفعت انرژی جمهوری اسلامی تا اندازه ای از اثرگذاری این تحریم ها کاسته است.

با این همه مقامات ایرانی چندی پیش برای از سرگیری مذاکرات با قدرت های جهان در اواسط ماه نوامبر ابراز تمایل کرده اند، هرچند که مسایل کلیدی مورد مذاکره حل نشده کماکان باقی مانده است.

به گفته این دیپلمات اروپایی، در پنج سال گذشته تلاش های غرب برای مذاکره با ایران با شکست همراه بوده است چراکه تهران به طور معمول غرب را به گفت و گو ترغیب و در آستانه برگزاری نشست عقب نشینی می کند.

این مقام در ادامه بیان داشت: «دلیلی وجود ندارد که باور کنیم تهدید غرب به حمله نظامی می تواند رویکرد تهران را تغییر دهد. صحبت از حمله نظامی به هیچ وجه موضع ایران را عوض نخواهد کرد.»

به نوشته این روزنامه، در حالی که مقامات آمریکایی همواره نسبت به چشم اندازه مذاکرات بدبین بوده و بر اثرگذاری تحریم های اعمالی از سوی آمریکا، اروپا و سازمان ملل تاکید می ورزند، برخی از قدرت های جهان کماکان در حال مذاکره پیرامون مطرح ساختن یک پیشنهاد تازه هستند. پیشنهادی که مبتنی بر آن به ایران ایزوتوب های لازم برای رآکتور تحقیقاتی اش داده می شود به شرط آن که بخشی از از برنامه ذخیره سازی سوخت هسته ای خود را به صورت موقت متوقف شود.

هدف از این معامله محدود ساختن توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته ای خواهد بود. اما نظر به آن که این طرح نخستین بار یک سال پیش مطرح شد و ایران به جمع آوری ذخایر اورانیوم خود ادامه داد نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد.

و حالا گروه موسوم به وین متشکل از ایالات متحده، فرانسه، روسیه و آژانس اتمی سازمان ملل در حال بحث پیرامون این مساله هستند که ایران باید چه میزان از ذخایر خود را مبادله کند.

این در حالی است که نماینده ایران در آژانس هسته ای سازمان ملل اخیرا با رد این پیشنهاد، گفته است که متاسفانه هیچ منطقی در چنین بیانیه هایی وجود ندارد...../تحلیل:تابناک