اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نادرترین کوسه جهان(+تصاویر)



این کوسه عجیب‌وغریب و ترسناک که به‌خاطر قدمت 80 میلیون ساله خود به فسیل‌ماهی هم معروف است، به‌تازگی در سواحل شرقی استرالیا و در عمق 1100 متری صید شده است.

اخبار,اخبار گوناگون ,کوسه چین‌دار

 

این کوسه با نام علمی Chlamydoselachus anguineus که به کوسه چین‌دار هم معروف است، بازمانده خانواده‌ای 80 میلیون ساله است و به همین دلیل فسیل‌ماهی هم خوانده می‌شود.

طول کوسه صیدشده 1.5 متر است و آرواره‌اش حاوی 300 دندان به شکل سوزن‌های به‌عقب‌برگشته است که در 25 ردیف مرتب شده‌اند. کوسه چین‌دار از اسکوییدها و اختاپوس‌ها تغذیه می‌کند و می‌تواند آرواره‌اش را آن‌قدر باز کند که طعمه‌ای با ابعاد نصف خودش را شکار کند.


کوسه چین‌دار معمولا در آب‌های عمیق و سرد سواحل نیوزیلند و ژاپن زندگی می‌کند و از آن‌جا که ماهی‌گیری در زیستگاه این نوع کوسه ممنوع است، به ندرت پیش می‌آید که یکی از این کوسه‌های عجیب‌وغریب در تور صیادی به دام بیفتد؛ اما این بار شانس با دیوید گویلوت، ماهی‌گیر استرالیایی یار بود و او توانست این کوسه را در نزدیکی سواحل جنوب‌شرقی ویکتوریا و از عمق حدود 1100 متری صید کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,کوسه چین‌دار

 

نکته جالب در مورد این کوسه، دوره بارداری طولانی‌مدت آن است که حدود 3.5 سال طول می‌کشد، چراکه جنین این کوسه در هر ماه حدود 1.4 سانتی‌متر رشد می‌کند.


 اخبارگوناگون  - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
نادرترین و کمیابترین حیوانات جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) نادرترین خودروهای جهان




(تصاویر) نادرترین خودروهای جهان

برخی خودروها به دلیل گران بودن و مارک منحصر به فردشان، کم و به اندازه تعداد انگشتان دست تولید می‌شوند و هر کسی قادر به خرید آن‌ها نیست.

به گزارش فارس، برخی از خودروها را به دلیل گران بودن، مارک منحصر به فرد و تولید کم، هر کسی نمی‌تواند خریداری کند اما بسیار زیبا و پر سرعت و متفاوت‌تر از خودروهای دیگر هستند.

لامبورگینی وننو – سوپر اسپرت - از این ماشین تنها سه نسخه تولید شد و به قمیت 3 میلیون بدون مالیات فروخته شده است.

 

نادرترین خودروهای جهان,لامبورگینی وننو

 
پورش کاره را - جی تی زاگاتو – سوپر اسپرت - یکی از اسباب بازی های کلکسیون "ارنست برگ" است. این پورش با نام جدید زاگاتا است.

 

نادرترین خودروهای جهان,پورش کاره را

  

 پاگانی زوندا تری کالر – تنها سه واحد از آن ساخته شده و قیمت آن حدوداً 1.3 میلیون یورو است.

 

نادرترین خودروهای جهان,پاگانی زوندا تری کالر

 

 لامبورگینی رنوتون – در سال 2007 در فرانکفورت پرده برداری شد. لامبورگینی رنوتون یکی از منحصر به فردترین ‌هاست که 21 نسخه از آن تولید شد. قیمت این خودرو 1.3 میلیون یورو است. 

 

نادرترین خودروهای جهان,لامبورگینی رنوتون

  
بوگاتی ویرون – سفید طلایی اسپرت – قیمت، 1.65 میلیون

 

نادرترین خودروهای جهان,بوگاتی ویرون

 

  لامبورگینی آونتودور جوتا – این لامبورگینی ایتالیایی بدون سقف، بدون شیشه جلو و مجهز به موتور 700 اسب بخار به قیمت 2.8 میلیون یورو فروخته شد.

 

نادرترین خودروهای جهان,لامبورگینی آونتودور جوتا

 

 مرسدس 300 اس ال آر- 8 سیلندر با قدرت 320 اسب. تنها دو نسخه با سقف کشویی برای راننده ساخته شده است.

 

نادرترین خودروهای جهان,مرسدس 300 اس ال آر

 

 فراری 5/4 پی –در یک نسخه فوق العاده و منحصر به فرد در سال 2006 برای جیمز گلی کنوز، کارگردان تولید شده است. با قدرت 660 اسب بخار و منحصر به فرد که قیمت آن 3 میلیون یورو خواهد بود.

 

نادرترین خودروهای جهان,فراری 5/4 پی

 
مرسدس بنز مک لارن اس ال آر استرلینگ ماس – در سال 2009 تنها 75 نسخه از آن تولید شد. در حال حاضر یکی از نادرترین خودروها در جهان است. با طراحی سورئال و در ابتدا 750 یورو فروخته شد و حالا یک میلیون افزایش یافته است.

 

نادرترین خودروهای جهان,مرسدس بنز مک لارن اس ال آر استرلینگ ماس

 / فارس