اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناآرامی های 25 بهمن ؛‌ فرصتی برای موج سواری!



 

 

ناآرامی های 25 بهمن ؛‌ فرصتی برای موج سواری!

 

بروز ناآرامی و درگیری های خیابانی ، به همان اندازه كه دلسوزان نظام و كشور را نگران و ناراحت می كند و آنها را به چاره اندیشی برای "خروج معقول از این وضعیت" وا می دارد ،كسانی را در داخل كشور بر سر ذوق و شوق می آورد و خرسندشان می كند.

گذشته از جریان های سیاسی ضد نظام ،‌ متاسفانه نشانه های متعددی وجود دارد كه عده ای در درون حاكمیت نیز بدشان نمی آید هر از گاهی بلبشویی در كشور رخ دهد تا بتوانند متاع خودرا  از بازار نزاع برگیرند.

اساساً‌ برخی جریان های سیاسی ،‌حیات خود را در هوچیگری و جنجال سازی تعریف كرده اند و از همین روست كه حتی اگر موضوع و مساله خاصی هم در كشور نباشد ،‌ولو با گفتن برخی سخنان جنجالی و بی پایه یا در آویختن از این و آن هم كه شده ،‌سعی در ملتهب سازی فضا دارند.

در جریان ناآرامی های 25 بهمن نیز كه واكنش های نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی را در پی داشت ،‌این جریان فرصت را مغتنم دانست تا شعارهای انحرافی خود را وارد این پروسه كند و در حالی كه در برخی تجمعات ،‌علیه موسوی و كروبی شعار داده می شد ،‌ افراد این جریان ،‌شعار مرگ بر هاشمی را نیز بر موج احساسات سوار كردند! گو این كه هاشمی از دعوت كنندگان تجمعات 25 بهمن بود و گو این كه هاشمی بعد از وقایع ،‌نسبت به آن واكنش نشان نداده و هر گونه قانون گریزی را مطرود ندانسته بود!

این جریان انحرافی كه متاسفانه در داخل حاكمیت هم نفوذ كرده ، اگر می خواست علیه هاشمی تجمعی و تحصنی راه بیندازد و شعاری علیه وی بدهد ،‌هرگز در شرایط عادی موفق نمی شد و از این رو ،‌ طبیعی است كه از شكل گیری ناآرامی های 25 بهمن ،‌ خرسند شود و فرصت را برای موج سواری مغتنم شمارد!

جریان سیاسی مذكور ،‌كه داعیه دار حمایت از نظام هم هست ،‌خوب می داند كه با وارد كردن مسائل انحرافی به بحث مقابله با ناآرامی ها (مانند شعار علیه هاشمی) ،‌ در صف حامیان نظام ایجاد انشقاق می كند ولی چه باك كه برای این طیف ،‌منافع كاملاً‌خاص خودشان ،‌ارجح بر منافع نظام است.

جالب توجه اینجاست كه این طیف ،‌خود را مطیع محض و ذوب شده در ولایت می نامد ولی وقتی پای منویات سیاسی خودش به میان می آید ، یكسره تمام ادعاهای ولایتمداری خود را به باد فراموشی می سپارد و از این كه در ملأ عام ،‌صراحتاً‌ و علناً خلاف خط اعلامی رهبری حركت كند ،‌كوچكترین ابایی ندارد.

مثلاً‌ درباره همین موضوع هاشمی رفسنجانی ،‌ مگر مقام معظم رهبری مسوولان را از اهانت به ایشان بازنداشتند و بر حفظ حرمت شان تاكید نكردند؟

مدعیان پاسخ دهند: اگر رهبری چنین توصیه هایی نداشته اند كه هیچ ،‌اما اگر ایشان بر این موضوع تاكید كرده اند (كه این گونه است)‌چرا كسانی كه تمام 24 ساعتشان را ادعای ولایتمداری پر كرده ،‌هوای نفس سیاسی شان را بر دستورات صریح ولی فقیهی كه مدعی پیروی اش هستند ،‌ترجیح می دهند؟

رهبری بر حفظ شأن و احترام هاشمی تاكید كرده اند و آن گاه عده ای با تابلوی نیروهای حزب اللهی و ولایی ، علیه شخصی كه رهبری مشخصاً‌ از وی حمایت كرده و خواهان حفظ حرمتش شده ،‌ شعار می دهند!

انصاف دهید و تعقل كنید كه این ،‌كجایش ولایتمداری است: حركت در مسیر خلاف نص صریح دستور رهبری و در همان حال ادعای این كه ما داریم از رهبری اطلاعت و حمایت می كنیم!

درست مانند كسی كه به سمت شمال و در جاده تهران - چالوس رانندگی می كند و قسم جلاله می خورد كه دارم می روم بندرعباس، یك ساعت دیگر می رسیم!

ولایتمداری این نیست كه هر جا بین نظر آنان و رهبری ،‌تطابق كامل باشد ،‌ زیر علم ولایت سینه زنند و هر جا كه نظر رهبر انقلاب ،‌غیر از دیدگاه آنان بود ،‌ گوش هایشان سنگین شود و حافظه هایشان كوتاه مدت!

اتفاقاً‌ ولایتمداری مدعیان در مواردی محك می خورد كه رهبری ،‌خط سیری خلاف میل آنان ترسیم كنند و آنها نیز پذیرایش باشند و الا در مواردی كه اتفاق نظر قبلی وجود دارد كه امر و اطاعتی در میان نیست.

حالا هم كه به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری نزدیك می شویم ،‌چون منافع این طیف در عزل هاشمی از ریاست خبرگان است ،‌ آقایان مدعی ،‌ دستورات رهبری درباره هاشمی را به بایگانی می سپارند و علیه هاشمی جریان سازی می كنند تا انشاء الله بعد از ایجاد تغییرات مطلوب در كادر ریاست خبرگان ،‌بار دیگر ولایت مدار شوند!

سخن این نوشتار ،‌البته دفاع از هاشمی نیست چه آن كه هاشمی ،‌خود زنده و گویاست و قاعدتاً‌هم نیازی به وكیل و وصی ندارد ، ‌ضمن ان كه خود ما نیز نقدهایی بر وی داریم ؛ بلكه لب مطلب این است كه عده ای فقط تظاهر به ولایتمداری می كنند - و خوب هم تظاهر می كنند! - و باز همین جریان متظاهر ،‌از این كه كشور روی آرامش به خود ببیند ،‌بیم ناك است و از اتفاقاتی مانند آنچه در هفته اخیر گذشت ،‌به شدت استقبال می كند ولو آن كه در زبان و ظاهر ،‌ آن را محكوم كند... و عاقلان را اشارتی ،‌كفایت می كند!...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دانلود کلیپ تبریک تولد 25 بهمن - تولدت مبارک 25 بهمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: موج سواری در رودخانه


موج سواری در رودخانه


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.